ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 تير 1389     |     کد : 8510

استفاده آمريكا از غيرنظاميان محتاج به كار در جنگ‌

پايگاه اينترنتي آنتي‌وار در مقاله‌اي با اشاره به مشكلات آمريكا در خصوص تأمين نيروي نظامي جهت شركت در جنگ نوشت: آمريكا در جنگ عليه كشورها از غيرنظامياني كه به كار و داشتن تابعيت نياز دارند استفاده مي‌كند...

پايگاه اينترنتي آنتي‌وار در مقاله‌اي با اشاره به مشكلات آمريكا در خصوص تأمين نيروي نظامي جهت شركت در جنگ نوشت: آمريكا در جنگ عليه كشورها از غيرنظامياني كه به كار و داشتن تابعيت نياز دارند استفاده مي‌كند.
به گزارش فارس، پايگاه اينترنتي "آنتي‌وار " (Antiwar) در مقاله‌اي به قلم "ويليام اي. كولينز " با اشاره به جنگ‌هاي كه آمريكا در جهان به‌ راه انداخته است، مي‌نويسد: بهترين قسمت جنگ‌هاي آمريكا البته به استثناء حملات محدود در زمان جنگ جهاني دوم، درگيري‌هايي است كه از زمان جنگ "آپوماتوكس " به دليل مبارزه بر سر خاك ديگران به وقوع پيوست. اين نشان‌دهنده برنامه‌ و تبليغي خوب و دقيق است. مطمئنا شما نمي‌خواهيد موكلان‌ شما در مواردي از قبيل: اورانيوم تخليه شده، مهمات منفجر نشده، پل‌هاي تخريب شده، يا خانه‌هاي ويران شده شكايتي داشته باشند.
وي سپس به نقش رسانه‌ها در اين زمينه اشاره كرده و تصريح مي‌كند: علاوه بر اين، نظارت بر رسانه‌ها مي‌تواند به كاهش ميزان اعتراض‌ها كمك كند. به‌طور دوستانه، جا دادن خبرنگاران در ارتش و ممنوعيت سرگرداني آنها در ميدان جنگ، استنباط مردمي را كه حامي كشور هستند از جنگ دچار تحريف مي‌كند.
آمريكا اين‌كارها را انجام داده است. براي مثال، بايد به اين نكته توجه كنيد كه اخيرا مطالب زيادي راجع به هواپيماي بدون سرنشين نشنيده و نديده‌ايم. چندي پيش، همه در خشم و عصبانيت بودند. آنها ابراز كردند كه آمريكا با اطلاعاتِ دقيق، هر چند قديمي اين امكان را ايجاد كرده است كه سربازان و نظامي‌ها بدون آلوده شدن دست‌هاي خود، ديگران را بكشند.
كولينز در ادامه مي‌نويسد: هم‌چنين مردم، در مورد درد و رنج بسيار زياد افراد سرشناس اطراف خود هيچ نشنيده‌اند. اما گزارش "آرمي تايمز " (Army Times) خلاف اين را ثابت مي‌كند در اين گزارش آمده است 18 پزشك در يك روز خودكشي كردند. البته اين روند هر روز ادامه دارد! و آنها تنها افرادي بودند كه از طريق نظام سلامت VA درمان شده بودند. بدتر از همه اينكه، اين آمار تنها 7 درصد از اين‌گونه افراد را تشكيل مي‌دهد كه به چنين اقداماتي دست زده‌اند. علاوه بر اين، 11 درصد از افرادي كه در طي نه ماه گذشته براي خودكشي اقدام كرده بودند، به ضرب گلوله كشته شدند. آمار خودكشي براي سربازان وظيفه فعال بالا است. فرماندهان ارتش علي‌رغم اين واقعيت به‌طور كلي اين روند را "اتفاق " مي‌نامند.
در اينجا با اسراري مواجه هستيم كه يكي از آنها تعداد زيادي از پزشكان و سربازان هستند كه به دليل رواني مورد درمان قرار گرفته بودند. هنگامي‌كه بهترين جوانان خود را براي انجام اعمال فجيع خشونت‌بار به پايتخت هروئين جهان (افغانستان) مي‌فرستيد، اتفاقات بسيار بدي رخ مي‌دهد. بعضي از اين افراد به سمت استفاده از مواد مخدر در حال حركت هستند، بعضي ديگر در ذهن خود اتاق شكنجه درست كرده‌اند. اما سايرين هنوز به دنبال راه فرار براي ورود به جهان بعدي هستند. جاي تعجب نيست كه ارتش همه چيز را آرام نگه داشته است.

• ثبت‌نام غيرنظاميان در ارتش به دليل نياز داشتن به كار و تابعيت
وي در ادامه مطلب خود ابراز مي‌دارد: در حال حاضر، كودكان و نوجواناني را در نظر بگيريد كه دانش كاملي از ماهيت وحشتناك جنگ دارند، يا تعدادي از سربازان زن كه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. با اين اوصاف به نظر شما چه تعداد براي جنگ ثبت نام خواهند كرد؟ خوب، مطمئنا درصد بالايي از داوطلبان به دليل نياز داشتن به كار و تابعيت تن به چنين كاري مي‌دهند. اما تعداد زيادي از آنها كه امروزه نسبت به بودجه 4 ميليارد دلاري جذب نيروي پنتاگون واكنش نشان مي‌دهند، ممكن است به جاي ثبت‌نام در ارتش به دانشگاه بپيوندند.
اين نويسنده در پاسخ به اين سوال كه با اين اوصاف آيا آمريكا توانايي حمله به ايران را دارد؟ مي‌نويسد: احتمالا با استفاده بيشتر از غيرنظاميان، اين هم راز ديگري است. مردم آمريكا به طور كلي در مورد متحدين دفاعي كشور خود كه اتفاقا اموال كشور را به سرقت مي‌برند اما در همين حال از ارتش و سربازان مستقر در خارج كشور حمايت مي‌كنند، مطالبي شنيده‌اند و به نوبه خود از اين مزدوران تشكر مي‌كنند، اما واقعيت اين‌گونه است كه نيمي از ارتش آمريكا كه در خارج از مرزها مستقرند غيرنظامي هستند. بسياري از آنها كارگران بيگانه‌اي هستند كه در ارتش دست به هر كار ناشايستي مي‌زنند ولي با همه آنها مانند بقيه افراد رفتار مي‌شود.
نويسنده آنتي‌وار سپس اثرات مخرب جنگ را بر روي شركت كنندگان مورد اشاره قرار داده و مي‌نويسد: تعداد زيادي از سربازان جديد و كهنه‌كار كه با اختلال در احساسات و استرس پس از حوادث جنگ مواجه شده‌اند؛ به دليل مشكلات رفتاري خود را رها شده مي‌انگارند. به همين دليل اين افراد از پنتاگون جهت درمان خود درخواست كمك مي‌كنند و هم‌چنين افرادي كه دوران خدمت خود را به اتمام رسانده‌اند به دنبال كمك براي نظام سلامت "ورتبرال " هستند.
وي در پايان مي‌نويسد: سپس جنگ بعدي آغاز مي‌شود، مبارزه براي تصرفات جديد در قبال درد و رنجي كه ناشي از اين جنگ‌ها است.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode