ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1389     |     کد : 8493

ايران با ايده‌هاي جديد در كنفرانس كابل شركت مي‌كند

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت كه جمهوري اسلامي ايران با ايده‌هاي جديد در كنفرانس بين‌المللي كابل حضور مي‌يابد...

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت كه جمهوري اسلامي ايران با ايده‌هاي جديد در كنفرانس بين‌المللي كابل حضور مي‌يابد.
رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در خصوص كنفرانس بين‌المللي كابل كه امروز (سه‌شنبه) با حضور وزراي خارجه و نمايندگان 70 كشور و سازمان‌‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي و موسسات مالي در افغانستان برگزار مي‌شود، با اشاره به حضور منوچهر متكي وزير امور خارجه در رأس هيئتي عاليرتبه در اين كنفرانس، اظهار داشت: ما پيش از اين نيز بارها اعلام كرده بوديم كه راه‌حل بحران‌هاي منطقه‌اي با مشاركت كشورهاي منطقه‌ امكان‌پذير است و موضوع افغانستان با توجه به ويژگي‌هاي فرهنگي، جغرافيايي و مشتركات اين كشور با كشورهاي همسايه و منطقه، با رويكرد اشتباه و عملكرد نظامي به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.
وي افزود: با همين رويكرد جمهوري اسلامي ايران كه همواره براي حل بحران‌هاي مختلف در منطقه يا در ساير مناطق اعلام آمادگي كرده است به منظور برطرف شدن مشكل موجود در افغانستان و دستيابي به راهكاري صحيح با ايده‌هاي جديد و با همكاري و مشاركت تاثيرگذار كشورهاي منطقه، در اين كنفرانس در سطح وزير خارجه شركت مي‌كند.

* محوريت بايد مشاركت كشورهاي منطقه باشد
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به اين پرسش كه آيا منوچهر متكي پيشنهاداتي را به اين كنفرانس ارائه خواهد داد؟ پاسخ داد: ما با ايده‌هايي جديد در اين كنفرانس شركت مي‌كنيم. محوريت كار بايد مشاركت كشورهاي منطقه و تغيير جهت اقدامات در افغانستان به سمت رويكردهاي منطقه‌اي باشد.
مهمان‌پرست جزييات بيشتري در اين زمينه ارائه نكرد.

* ديدار و مذاكره با آمريكايي‌ها فعلا در دستور كار نيست
خبرنگار فارس با اشاره به حضور هيلاري‌ كلينتون در كنفرانس بين‌المللي كابل از مهمان‌پرست در خصوص احتمال ديدار و گفت‌وگوي وزراي خارجه دو كشور سؤال كرد كه وي پاسخ داد: با توجه به عملكرد خصمانه ايالات متحده آمريكا و اقدام جهت تحريم‌هاي يكجانبه و ناديده گرفتن حقوق ملت ايران، ديدار و مذاكره با مقامات آمريكايي فعلاً در دستور كار ايران قرار ندارد.

* اجلاس همسايگان افغانستان در دستور كار قرار دارد
مهمان‌پرست در خصوص اجلاس همسايگان افغانستان كه قرار است به ميزباني جمهوري اسلامي برگزار شود نيز با بيان اينكه برگزاري اين اجلاس در دستور كار ما (ايران) قرار دارد، اظهار داشت: به اعتقاد ما اجلاس همسايگان افغانستان با حضور كشورهاي همسايه مي‌تواند در بررسي مشكلات موجود و دستيابي به راه‌حل بسيار مؤثر باشد.


نوشته شده در   سه شنبه 29 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode