ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1389     |     کد : 8492

افزايش 100 درصدي آمار خودكشي در بين نظاميان صهيونيست

روزنامه فرامنطقه‌اي "الحيات " در گزارشي نوشت پس از جنگ لبنان و غزه شمار نظاميان صهيونيستي كه دچار بيماري رواني شده و دست به خودكشي مي‌زنند 100 در صد افزايش داشته است...

 روزنامه فرامنطقه‌اي "الحيات " در گزارشي نوشت پس از جنگ لبنان و غزه شمار نظاميان صهيونيستي كه دچار بيماري رواني شده و دست به خودكشي مي‌زنند 100 در صد افزايش داشته است.
به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌اي "الحيات " در گزارشي با عنوان "خودكشي، بيماري‌هاي رواني و فرار از خدمت پديده رايج در بين نظامي اسرائيلي " نوشت: در حالي كه ارتش اسرائيل از قهرماني‌ها و قدرت بالاي سربازان خود در جنگ‌هاي اين رژيم سخن مي‌گويد فرماندهي نظامي اسرائيل نگران بحراني است كه در سربازان ظهور پيدا كرده است و از جمله آن خودكشي يا ابتلا به بيماري‌هاي رواني يا فرار از خدمت است.
در اين مقاله آمده است فرماندهي ارتش اسرائيل در حال بررسي طرحي براي مقابله با صعود اين بحران و به ويژه پديده خودكشي در بين سربازان است چون بر اساس گزارشي صهيونيستي اين پديده در مقايسه با سال گدشته با افزايش 100 درصدي همراه بود و ظرف همين شش ماه گذشته 19 مورد حالت خودكشي در بين نظاميان اسرائيلي ثبت شده است.
نويسنده مقاله تاكيد كرد: نگراني اسرائيل در اين است كه پديده خودكشي تنها به يگان‌هايي خاص از سربازان اختصاص ندارد بلكه همه يگان‌هاي جنگي و حتي اطلاعاتي را شامل مي‌شود.
در اين مقاله آورده شده است كه فرماندهي نظامي اسرائيل كه تاكنون نتوانسته خودكشي سربازان خود را مهار كند براي بهبود چهره ارتش خود ادعا مي‌كند كه اين افراد به دلايل شخصي خودكشي كرده‌اند.
در مقاله مذكور آمده است بر اساس تحقيقات به عمل آمده پس از جنگ تابستان 2006 اسرائيل عليه لبنان و پس از آن جنگ اسرائيل، شمار زيادي از افرادي كه در جنگ حضور داشتند به بيماري رواني و صدمات روحي مبتلا شدند.
اين سربازان علت صدمات روحي خود را مواجهه با مبارزان حزب‌الله و حماس و يا مشاهده كشته شدن يكي از هم‌قطاران خود در صحنه جنگ دانسته بودند.
نويسنده همچنين تاكيد كرد: بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده در جامعه اسرائيل بسياري از سربازان اسرائيل با ارائه گزارشي از وضعيت و بيماري رواني خود از خدمت فرار مي‌كنند و اين امر به 50 درصد افزايش يافته است.
محافل فرماندهي نظامي رژيم صهيونيستي نيز پيش‌بيني كردند كه اين پديده در سال 2012 به بحراني بزرگ و بي‌سابقه‌اي براي اسرائيل مبدل مي‌شود و به همين جهت كميسيون وزارت خارجه وامنيت در پارلمان رژيم صهيونيستي به بررسي اين موضوع پرداخته است و "گابي اشكنازي "، رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل تصميم گرفته است آخرين سال باقي مانده از دوره منصب خود را به بررسي اين موضوع بپردازد.


نوشته شده در   سه شنبه 29 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode