ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 تير 1389     |     کد : 8418

يازده سپتامبر بهانه‌اي بود تا اسرائيل نظاميان آمريكا را به خاورميانه بياورد

محقق و نويسنده آمريكايي مي‌گويد: من دليلي براي بقاي كشوري جعلي كه توسط تروريست‌ها اداره مي‌شود نمي‌بينم و علت وقوع وقايع يازده سپتامبر هم همين است، صهيونيستها سعي مي‌كنند تا نظاميان آمريكا را به خاورميانه بياورد تا از آنها حمايت كنند...

 محقق و نويسنده آمريكايي مي‌گويد: من دليلي براي بقاي كشوري جعلي كه توسط تروريست‌ها اداره مي‌شود نمي‌بينم و علت وقوع وقايع يازده سپتامبر هم همين است، صهيونيستها سعي مي‌كنند تا نظاميان آمريكا را به خاورميانه بياورد تا از آنها حمايت كنند.
به گزارش فارس، "كريستفر بولين " (Christopher Bollyn) محقق و نويسنده آمريكايي كه به خاطر تحقيقات گسترده‌‌‌اش درباره علت و نحوه وقوع حملات 11 سپتامبر سال 2001 شناخته شده است معتقد است اسرائيل در حملات يازده سپتامبر كه منجر به كشته شدن 2976 نفر و زخمي شدن 6000 هزار نفر شد، دخالت مستقيم داشته است.
مطلب ذيل قسمت دوم متن مصاحبه "كريستوفر بولين " است كه به سوال‌هايي در ارتباط با جنگ با تروريسم كه توسط دولت بوش آغاز شد، نقش اسرائيل در حملات 11 سپتامبر، سرنوشت اسرائيل در انزواي رو به افزايش آن، برخورد دولت آمريكا در قبال پرونده هسته‌اي ايران و رفتار‌هاي دوگانه آمريكا با توجه به برنامه‌هاي هسته‌اي نظامي اسرائيل پاسخ مي‌دهد.
كوروش ضيابري: پروژه جنگ با تروريسم به دنبال حملات يازده سپتامبر صورت گرفت. به عبارت ديگر حملات يازده سپتامبر بهانه‌اي بود براي دولت آمريكا براي حمله نظامي به افغانستان، عراق و كشورهايي كه آنها را حامي تروريسم مي‌نامند. آيا ممكن است كشور سومي هم براي هدف بعدي آمريكا وجود داشته باشد؟ آيا آن كشور سوم مي‌تواند ايران باشد؟
كريستفر بولين: فرضيه من اين است كه حملات يازده سپتامبر يك عمليات مخفي بوده كه توسط اسرائيل طراحي شده بود و هدف آن اين بوده است كه طي آن القاعده محكوم شود تا جنگ با تروريسم كه توسط صهيونيست‌ها طراحي شده است آغاز شود. در واقع ايران احتمالا هدف اصلي در اين جنگ باشد، حداقل در ذهن طراحان جنگ صهيونيست اين‌طور است. و دليل آن اين است كه سازمان سيا و موساد از ايران هم‌زمان با اخراج شاه از ايران به بيرون انداخته شدند. كارتل‌هاي بزرگ نفتي، سرمايه‌داران بزرگ و آژانس‌هاي اطلاعاتي آنها خواستار اين هستند كه ايران را تحت كنترل در بياورند.
من هميشه فكر مي‌كردم اسم "فرماندهي مركزي " اسم عجيبي براي فرماندهي عمليات نظامي آمريكا در خاورميانه باشد، مركز چه چيزي؟ ايران حالا خود را در محاصره نظامي مي‌بيند كه فرماندهي مركزي آمريكا در قطر دقيقا در مركز اين محاصره قرار دارد.
به‌علاوه ايران مدت زمان طولاني است كه هدف تلاش‌هاي جمعي به رهبري صهيونيست‌ها است و فشارهاي كنترل شده براي اعمال تحريم به منظور تحت فشار قرار دادن مستقل‌ترين كشور خاورميانه قرار دارد. و به اين خاطر است كه آنها از مساله هسته‌اي ايران به صورت كاملا ناعادلانه‌اي به‌عنوان كانوني براي حمله به دولت ايران استفاده مي‌كنند. محور صهيونيستي، نيويورك، لندن و تلاويو نمي‌پذيرند كه ايران از كنترل آنها خارج شده است.

• سرنوشت اسرائيل در انزواي رو به افزايش آن
كوروش ضيابري: شما تصاويري را روي وب‌سايت شخصي خود منتشر كرده‌ايد كه نشان مي‌دهد يهوديان عليه اسرائيل تظاهرات كرده‌اند و پلاكاردهايي را حمل مي‌كنند كه روي آن نوشته است: "اسرائيل نماينده يهوديان دنيا نيست. " آيا رژيم بحث برانگيز اسرائيل كه حتي توسط عده زيادي از مردم خودش مورد نفرت است در اين مسيري كه انتخاب كرده است مي‌تواند ادامه حيات دهد؟
كريستفر بولين: نه من دليلي براي بقاي كشوري جعلي كه توسط تروريست‌ها اداره مي‌شود و همسايه‌هاي آن و ساير كشورهاي جهان از آن نفرت دارند نمي‌بينم. بقاي آن اصلا قابل تحمل نيست، و علت وقوع وقايع يازده سپتامبر هم همين است، تا بتواند نظاميان آمريكا را به خاورميانه بياورد تا از صهيونيست‌ها حمايت كنند. افكار عمومي مردم جهان در نتيجه جنايات و قصاوت‌هاي دنباله‌دار صهيونيست‌ها به‌شدت عليه اسرائيل شده است. رژيمي كه اين‌قدر مورد تنفر است نمي‌تواند زياد باقي بماند.
كوروش ضيابري: مقامات آمريكا معمولا بر تعهدشان براي تامين امنيت اسرائيل تاكيد مي‌كنند و به جامعه بين‌الملل اجازه نمي‌دهند آن را مسئول جناياتي كه مرتكب شده است معرفي كند. آيا براي سازمان‌هاي بين‌المللي مانند سازمان ملل و شوراي امنيت اين امكان وجود دارد كه به رفتار مجرمانه اسرائيل رسيدگي كند و مقامات اسرائيل را به ميز محاكمه بكشاند در حالي‌كه آمريكا به صورت مداوم از اسرائيل حمايت مي‌كند؟
كريستفر بولين: مشكل اصلي همين است. نفوذ يهوديان و كنترل آنها بر دولت آمريكا باعث مي‌شود مانع برخورد جامعه جهاني با رفتار اين كشور هسته‌اي قانون شكن شود. حق وتو آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل به صورت موثري از اسرائيل براي اعمال تحريم‌ها عليه اين رژيم براي ده‌ها سال حمايت كرده است. ولي شكست در اجراي قوانين بين المللي و اعمال محدوديت‌ها عليه اين رژيم باعث به‌وجود آمدن رژيمي حيواني شده است كه حالا ديگر از كنترل خارج شده است. در صورتي كه قوانين بين‌المللي اعمال شده بود، اسرائيل مجبور مي‌شد رفتارش را اصلاح كند و راهي براي زندگي صلح‌آميز در كنار فلسطيني‌ها و همسايه‌هاي آن پيدا كند.
كوروش ضيابري: نظر شما درباره كشتار اخير فعالان حقوق بشر كه در قالب كشتي‌هاي امدادرسان عازم غزه بودند تا محاصره غزه را بشكنند چيست؟ چرا رهبرهاي اروپايي و آمريكايي در قبال جنايت نيروهاي نظامي اسرائيل سكوت كرده‌اند؟ آيا جامعه بين‌الملل اگر اين كارها را ايران انجام داده بود، باز هم چنين واكنشي نشان مي‌داد؟
كريستفر بولين: اگر ايران مرتكب چنين كشتاري در آب‌هاي آزاد مي‌شد به سرعت و شديدا توسط سازمان ملل و جامعه بين‌المللي مجازات مي‌شد. به‌علاوه اگر هر كشور ديگري غير از اسرائيل يك و نيم ميليون شهروند غير نظامي را محاصره كند و سختي و مشكلات طاقت‌فرسايي را براي مردم اين منطقه ايجاد كرده بود، توسط تمام كشورهاي جهان محكوم مي‌شد. براي اينكه واكنش ملايم دولت آمريكا بر محاصره و كشتار 9 فعال صلح را متوجه بشويم بايد يادآور شويم كه "رام امانوئل " رئيس ستاد كاركنان كاخ سفيد در دولت اوباما، يك هفته قبل از حمله به كاروان امدادرسان غزه به اسرائيل سفر كرد و تنها 4 روز قبل از حمله با "نتانياهو " ديدار كرد. قابل ذكر است كه امانوئل يك اسرائيلي است.
وقتي بحث به واكنش اروپايي‌ها مي‌رسد ما اتحاديه اروپايي ضعيفي را در پيش رو داريم كه برخي اقدامات مثبت كشورهاي عضوش را دلسرد مي‌كند. به‌علاوه وزراي خارجه اروپا به ياد دارند كه چه اتفاقي براي "آنا لينده " از سوئد افتاد، فردي كه خواستار تحريم اسرائيل توسط اتحاديه اروپا شده بود. او در روز روشن در استكهلم كشته شد.
كوروش ضيابري: در يكي از مقاله‌هاي اخيرتان، شما ورشكستگي 3 بانك ايسلند را مورد بررسي قرار داده‌ايد و آن را مرتبط دانسته‌ايد با غارت اقتصاد ايسلند توسط اسرائيل. ممكن است لطفا شما اين مساله را بيشتر تشريح كنيد؟
كريستفر بولين: ورشكستگي 3 بانك از بزرگترين بانك‌هاي بزرگ ايسلند در پاييز سال 2008 توسط افرادي مرتبط با موساد و سياستمداران تندرويي از ليكود صورت گرفت كه شامل نتانياهو و اولمرت مي‌شدند. هم‌چنين بانوي اول ايسلند كه فردي اسرائيلي است.
اين عمليات به اين صورت عمل مي‌كرد كه كنترل بانك‌هاي خصوصي را در دست گرفت و پول‌هاي آن را به صورت وام‌هاي ميليارد دلاري بدون وثيقه بيرون كشيد. اين بانك‌هاي خصوصي شديدا بدهكار شدند و بعد ورشكسته شدند. بانك‌هاي خصوصي بدون دريافت وثيقه‌اي با ارزش، وام‌هاي كلاني را به يك سرمايه‌دار خطرناك يهودي مي‌دادند. "كائوپسينگ " (Kaupthing) يكي از بانك‌هاي بزرگ كه ورشكسته شد براي مثال 2 و نيم ميليارد دلار به "پروژه چنگيز " داد كه توسط "ويكتور چنگيز " در اسرائيل اداره مي‌شد. "رابرت چنگيز " هم كه ميلياردها دلار از اين بانك دريافت كرده بود هم يكي از بزرگترين سهامداران اين بانك بود.
مورد غارت بانك‌هاي ايسلند بسيار شبيه مورد "برنارد مدف " و مشكلات مالي كه در همان موقع در آمريكا افتاد است.
مدف از اعضاي هيئت مديره دانشكده "سي سيمز " در دانشگاه "يشويا " بود. " سي سيمز " شريك او هم مدت طولاني رئيس بانك خصوصي اسرائيلي "ديسكنت بانك نيويورك " بود كه شعبه‌اي هم در سوئيس داشت و تحت قانون مخفي نگه داشتن مشخصات مشتريان خود كار مي‌كرد.
كائوپسينگ نيز بانكي در "لوگزامبورگ " داشت كه در سوئيس در شهر ژنو شعبه داشت. وقتي كائوپسينگ سقوط كرد زيرمجموعه آن در لوگزامبورگ به‌همراه شعبه سوئيس آن توسط "ديويد رونالد " در اختيار گرفته شد فردي كه به صورت تنگاتنگ با سيستم‌هاي اطلاعاتي همكاري مي‌كرد. زماني كه بانك‌هاي ايسلند زير بار سنگين بدهي ورشكسته شدند دزدها با پول‌هايي كه در بانك‌هاي سوئيس انبار كرده بودند فرار كردند.

• رفتار‌هاي دوگانه آمريكا در قبال جنايات اسرائيل
كوروش ضيابري: آمريكا مكررا به ايران به‌خاطر مسائل حقوق‌بشر و چيزي كه از آن به‌عنوان طبيعت غير دموكراتيك ايران نام مي‌برند هشدار داده است. اگر ما بخواهيم اتهام واشنگتن را مورد بررسي قرار دهيم، كشورهايي نظير عربستان و مصر چون با آمريكا روابط نزديكي دارند هيچ‌گاه كلمه‌اي درباره سركوب آزادي مردم و نقض حقوق بشر در اين كشورها توسط آمريكا مطرح نمي‌گردد. اين رفتار دوگانه را چگونه مي‌توان توجيه كرد؟

كريستفر بولين: اين رفتاري است دوگانه كه در سياست خارجي آمريكا ديده مي‌شود، هر رفتاري از كشوري كه حاضر به همكاري با سرمايداران بزرگ، شركت‌هاي نفتي و اسرائيل باشند قابل قبول است. از طرف ديگر هركشوري كه با اين مجموعه‌ها كنار نيايد تنبيه مي‌شود. فلسطين و دولت حماس بارز اين رفتار دوگانه است. حماس انتخابات دموكراتيك را به صورت عادلانه پيروز شد ولي به اين خاطر كه حاضر به پذيرفتن شرايط و خواسته‌هاي اسرائيل نشده تنبيه شده است. در همين زمان "محمود عباس " به عنوان رئيس حكومت فلسطين توسط آمريكا پذيرفته شده است با وجود اينكه او انتخاب نشده است و تنها مانند يك حاكم رياستش تمديد شد.
با ايران نيز اين چنين برخورد مي‌شود. ايران محدود شده است به اين خاطر كه منافع ملي خود را دنبال مي‌كند و با تسلط آمريكا، انگليس و اسرائيل در خاورميانه مبارزه مي‌كند. و اين مساله باعث مي‌شود كه آمريكا از نفوذش براي تحريم ايران به خاطر برنامه هسته‌اي آن كه هم قانوني است و هم مورد بازرسي قرار مي‌گيرد استفاده كند، در حالي كه سلاح‌هاي هسته‌اي اسرائيل كاملا ناديده گرفته مي‌شود.
ما بايد به ياد بياوريم شركت "بريتيش پتروليوم " (BP)، شركت نفتي كه باعث مشكلات به‌وجود آمده در خليج مكزيك شده است ابتدا به‌عنوان يك شركت ايراني - انگليسي كار خود را آغاز كرد با اختياراتي كه تمام نفت ايران را در اختيار مي‌گرفت. نفت‌كش بريتيش پتروليوم اولين كشتي بود كه پس از تجاوز آمريكا به عراق نفت اين كشور را بار زد و از عراق خارج كرد. اين‌ها همان‌هايي هستند كه جنگ را برپا مي‌كنند تا كشور‌هاي جنگ‌زده را غارت كنند.
كوروش ضيابري: پيش‌بيني شما در ارتباط با آينده اسرائيل چيست؟ اين رژيم توسط ملت‌هاي سراسر جهان در انزوا قرار گرفته است در حالي‌كه توسط دولت‌هاي آمريكايي و اروپايي حمايت مي‌شود. آيا حمايت‌هاي آمريكا و متحدان اروپايي آن در حمايت از اسرائيل ممكن است روزي متوقف شود؟ آيا ممكن است روابط واشنگتن- تلاويو به تدريج منجر به ايجاد دشمني و عداوت بين دو كشور شود؟
كريستفر بولين: اسرائيل رژيمي جعلي است كه توسط آمريكا محافظت و حمايت مي‌شود. اين حمايت به‌دليل نفوذ صهيونيست‌ها و فساد موجود در سيستم سياسي آمريكا صورت مي‌گيرد. در صورتي كه اسرائيل حمايت آمريكا را از دست بدهد نمي‌تواند زمان زيادي به حياط خود ادامه دهد. رژيم فعلي اسرائيل متشكل از افراد به‌شدت تندرو در اين كشور است. كه به سرعت در حال به كنترل درآمدن ارتودوكس‌ها و روس‌تبارها است. صهيونيست‌هاي ميانه رو توسط افراد تندرو و بي‌پروا كنار زده شده‌اند. آنهايي كه مي‌توانستد باعث ايجاد صلح شوند يا كشته شده‌اند و يا با تروريست‌هايي كه تنها جنگ را مي‌فهمند جايگزين شده‌اند.
مردم آمريكا از جنگ‌هاي پر هزينه و مصيبت‌آميز در خاورميانه خسته شده‌اند. هر روز افراد بيشتري به جمع افرادي كه متوجه اين مي‌شوند كه از آنها براي حمايت از جنگ سوء استفاده شده است مي‌پيوندند. افزايش فاصله بين افرادي كه مي‌دانند به آنها دروغ گفته شده است و دولت آمريكا كه شواهد را مخفي مي‌كند به هيچ‌ عنوان قابل تحمل نيست. وقتي‌كه حقايق درباره يازده سپتامبر به حد خطرناكي برسد آن موقع است كه زلزله‌اي سياسي رخ خواهد داد كه تمام مجرمان را از قدرت به زير خواهد آورد. به همين خاطر است كه كشف الكترود‌هاي قوي در گرد و خاك ويرانه‌هاي ساختمان تجارت جهاني بسيار مهم است. اين مساله به توضيحات دروغ دولت درباره دليل وقوع حملات يازده سپتامبر پايان مي‌بخشد.
زماني كه فريبكاري‌ها و دروغ‌هاي مرتبط با يازده سپتامبر بر ملا شود آن زمان اسرائيل ديگر در دنيا دوستي نخواهد داشت. رژيم نژاد‌پرست و نظامي و صهيونيستي اسرائيل مانند ديكتاتوري كمونيستي شوروي سابق و آپارتايد آفريقاي جنوبي است. چنين حكومت‌هاي بي‌طرفداري بعضا بدون شليك گلوله‌اي از پا در مي‌آيند. آنها سرنگون مي‌شوند به اين خاطر كه از ريشه پوسيده‌اند و ديگر نمي‌توانند ادامه دهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode