ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 تير 1389     |     کد : 8325

بعثت پيامبر حساس‌ترين فراز تاريخ اسلام است

عضو هيئت علمي جامعة‌المصطفي العالميه گفت: برانگيخته شدن و بعثت پيام‌آور مهر و دوستي حساس‌ترين فراز تاريخ اسلام است...

عضو هيئت علمي جامعة‌المصطفي العالميه گفت: برانگيخته شدن و بعثت پيام‌آور مهر و دوستي حساس‌ترين فراز تاريخ اسلام است.
حجت‌الاسلام حميد جزايري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تبريك فرا رسيدن سالروز بعثت ختمي مرتبت رسول گرامي اسلام در سخناني با اشاره به اينكه مبعث نه تنها عيد مسلمانان بلكه بزرگ‌ترين عيد بشريت است، اظهار داشت: مبعث روزي است كه پيامبر(ص) براي هدايت بشريت برانگيخته شده و به سوي سعادت آنها شتافته است.
وي ادامه داد: پيغمبر چند سال قبل از بعثت، سالي يك ماه در حرا به سر مي‏بردند و چون روز آخر باز مي‏گشتند، نخست‏ خانه خدا را طواف كرده و سپس به خانه مي‌رفتند.
عضو هيئت علمي جامعة‌المصطفي العالميه خاطرنشان كرد: بعثت پيامبر اسلام يا برانگيخته شدن آن حضرت به مقام عالي نبوت و خاتميت حساس‌ترين فراز تاريخ درخشان اسلام است.
جزايري يادآور شد: در آن زمان ميان مردم قريش و ساكنان مكه رسم بود كه سالي يك ماه را به حالت گوشه‌گيري و انزوا در نقطه خلوتي مي‏گذراندند.
وي با بيان اينكه بعثت پيغمبر(ص) در سن 40 سالگي ايشان انجام گرفت، تصريح كرد: ايشان تا آن زمان مورد مراقبت روح‌القدس قرار داشتند، ولى هنوز پيك وحي نازل نشده بود البته علائمي از عالم غيب دريافت مي‌كردند‏ ولي مامور نبودند كه آن را به آگاهي خلق هم برسانند.
جزايري يادآور شد: نقش پيامبر بزرگوار اسلام در هدايت مردم به قدري بود كه خداوند تعالي حد نهايت منت خود را بر بشريت ارزاني دارد.
عضو هيئت علمي جامعة‌المصطفي العالميه با اشاره به اهميت عيد مبعث در تكامل و رشد بشر اظهار داشت: اين رسالت كه بر پيامبر(ص) نازل شد زمينه رشد، سعادت و جاودانگي بشريت را تا قيامت تضمين كرد.
وي با اشاره به تعبير امام خميني(ره) كه از عيد مبعث به عنوان بالاترين عيد ياد كردند، گفت: نزول نبوت و رسالت بر پيام‌آور مهر و رحمت به منظور هدايت مردم با نزول سوره علق همراه بود و اين امر خود حاوي نكات قبال توجه و مهمي است.
عضو هيئت علمي جامعة‌المصطفي العالميه اذعان داشت: پيامبران مبعوث شدند تا علم و دانش انسان را در مسير تقرب به پروردگار هدايت كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode