ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 تير 1389     |     کد : 8324

بعثت پيامبر با ظهور امام زمان به اوج مي رسد

عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم گفت: نهايت بعثت و رسالت پيامبر اسلام با ظهور منجي عالم بشريت به اوج خود مي‌رسد...

 عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم گفت: نهايت بعثت و رسالت پيامبر اسلام با ظهور منجي عالم بشريت به اوج خود مي‌رسد.
حجت‌الاسلام حسن معلمي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبريك فرا رسيدن سالروز بعثت پيامبر اكرم(ص) در سخناني اظهار داشت: در اهتمام به بعثت انبيا بايد به ضرورت وجود اين امر توجه شود.
وي ادامه داد: از صفات برتر و عاليه خداوند تعالي به دور است كه پس از خلق انسان زمينه هدايت و ارشاد او را به سوي كمال و بندگي فراهم نسازد.
عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم اظهار داشت: انسان براي دستيابي به كمال و نهايت بندگي نياز دارد، در مسيري باشد كه خود را به مقصد برساند و وجود راهنماياني كه او را در اين مسير همراهي كنند، الزامي است.
معلمي با بيان اينكه پيامبران وظيفه هدايت مردم را بر عهده دارند، گفت: انسان با تكيه بر عقل و دانش خود نمي‌تواند اين مسير را طي كند و در اين مسير نياز به واسطه‌هايي دارد كه خود معصوم باشند و پيام الهي را به درستي ابلاغ كنند.
وي اذعان داشت: انبيا الهي راه درست و صحيح را به انسان نشان داده و خود الگوهاي برتري هستند كه راه درست و صحيح را معرفي مي‌كنند.
عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم با بيان اينكه بعثت انبيا الهي براي احياي انسان‌هاست، گفت: رسالت و بعثت بندگاني كه مورد توجه خداوند بودند، سبب مي‌شود ديگر انسان‌ها به ارزش والاي وجود خود كه در درون هريك تعبيه شده است پي برده و در راه شكوفايي آن تلاش كنند.
معلمي تصريح كرد: حقايق اسلامي از سوي برگزيدگان الهي بيان مي‌شد تا مردم بي‌خبر و ناآگاه به واقعيت اصلي و اساسي هستي و آفرينش توجه كنند.
وي يادآور شد: هدايت و رسالت پيامبر كه حامل آخرين دين آسماني بود تا قيامت ادامه دارد و حاوي كامل‌ترين پيام‌ها و نكات اساسي براي زندگي بشر است كه توسط اهل بيت(ع) نيز مورد توجه و تكرار قرار گرفته است.
عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم گفت: نهايت اين رسالت و نبوت پيامبر بزرگوار اسلام با ظهور منجي عالم بشريت به اوج و مقصد خود مي‌رسد.



نوشته شده در   چهارشنبه 16 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode