ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1389     |     کد : 8214

حباب‌هاي ‌گازي سرطان رادرمان‌مي‌کنند

انفجار حباب هاي گازي که به درون جريان خوني بيمار تزريق شده مي تواند شيوه اي جديد را براي تخريب سلول هاي سرطاني در بدن انسان فراهم آورد...

 انفجار حباب هاي گازي که به درون جريان خوني بيمار تزريق شده مي تواند شيوه اي جديد را براي تخريب سلول هاي سرطاني در بدن انسان فراهم آورد.
به گزارش تلگراف ، مهندسان و متخصصان دانشگاه ليدز ، در حال تکميل شيوه اي جديد هستند در آن حباب هاي گازي ميکروسکوپي ذرات داروهاي شيمي درماني را به داخل تومورها حمل مي کنند، جايي که داروها سلول هاي سرطاني را نشانه گرفته و نابود مي کنند.
هر يک از اين حباب هاي ريز که ابعاد آنها کمتر از يک دهم قطر موي انسان است مي توانند به صورت خاص بر روي يک سلول سرطاني تمرکز کنند و به همين دليل حباب ها در اطراف تومور انباشده شده و آن را در بر مي گيرند سپس يک پالس از ماورا صوت منجر به ايجاد لرزش گازهاي درون حباب خواهد شد تا زماني که حباب ها منفجر شوند و امواج لرزشي را درون سلول ها ايجاد کرده و در عين حال حفره اي کوچک براي آزاد سازي دارو درون سلول به وجود آورند.
محققان بر اين باورند شيوه آنها مي تواند ميزان تاثير گذاري شيمي درماني را به واسطه هدف گيري مستقيم سلول هاي سرطاني افزايش داده و در عين حال از ميزان تاثيرات جانبي منفي اين درمان بر روي سلول هاي سالم بدن انسان بکاهند.
«استفان ايوانز» رهبر تيم محققان در اين پروژه اميدوار است طي سه سال آينده و قبل از آغاز آزمايش هاي کلينيکي بر روي انسان ها ، شرايط مناسب براي آغاز دوره آزمايش اين شيوه درماني بر روي حيوانات به وجود آيد.
به گفته وي هدف گرفتن حباب ها به سوي سلول هاي سرطاني به معني انتقال متمرکز تر دارو نسبت به شيمي درماني به تومورهاي سرطاني است .
تاکنون پزشکان از ريزحباب ها در ثبت تصاويري شفاف در اسکن ماورا صوت استفاده مي کردند اما «اوانز» به همراه همکارانش شيوه اي جديد را براي استفاده از فرکانس هاي ويژه اي از انرژي ماورا صوت به منظور مرتعش کردن و متلاشي کردن اين حباب ها درون سلول هاي سرطاني يافته اند. به اين شکل حباب ها کپسول هاي بسيار ريزي از دارو را در پوسته خارجي خود به سوي تومورها حمل کرده و به منظور اطمينان از جذب شدن حباب ها توسط سلول هاي سرطاني مقادير کوچکي پادتن نيز در پوسته خارجي حباب قرار مي گيرد.
انفجار حباب ها حفره اي کوچک در ميان سلول ها به وجود آورده و نفوذ داروهاي ضد سرطان به داخل آن را راحت تر مي کند. دانشمندان اميدوارند با تغيير دادن نوع داروهاي شيمي درماني بتوانند انواع سرطان ها را به استفاده از اين شيوه درمان کنند.

مهر


نوشته شده در   سه شنبه 8 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode