ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1389     |     کد : 8208

سه شنبه 8 تير 17 رجب 29 ژوئن

درگذشت ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر در سال390هجري قمري ...

درگذشت ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر در سال390هجري قمري
ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر سال390هجري قمري درگذشت. او درجواني درقُرطبه به دانش اندوزي مشغول بود و سپس براي تكميل دانش خود به مصررفت و مدتي دراين كشور اقامت كرد. ابن عريف برخي ازقصايدش را درمدح رسول اكرم(ص) سرود آثاربجاي مانده ازاين اديب عرب «اَلجُمَلُ زَجّاجي» و برخي ازسروده هاي اوست كه مُقري آنها را نقل كرده است. همچنين سه كتاب «نحو، معاني حروف و اقسام آن و اعراب» را بدو نسبت مي دهند.

تولد آسيه دخترجارُ الله بن صالح و معروف به بِنت جارُ الله در سال796هجري قمري
آسيه دخترجارُ الله بن صالح و معروف به بِنت جارُ الله دانشمند و محدث اهل سنت سال796 هجري قمري درمكه معظمه ديده به جهان گشود. او از زنان فاضل و پرهيزكار مكه بود و درعلم حديث پس از كسب فيض ازمحضر علماي بسيار چون محمد بن سَخاوي به مقام استادي رسيد. ازجمله كساني كه ازآسيه حديث شنيده اند «جلالُ الدّين سُيوطي» را مي توان نام برد. آسيه سرانجام در سال873 هجري قمري درزادگاهش مكه بدرود حيات گفت.

پايان قيام تاريخي پارسي ها با پيروزي در سال 1830 ميلادي
قيام تاريخي پارسي ها براي سرنگون كردن شارل دهم آخرين شاه خاندان بوربون در سال 1830 ميلادي با پيروزي به پايان رسيد. وي از سلسله دوم بوربون بود و قصد برقراري مجدد استبداد را در فرانسه داشت. اما با انقلاب ژوئيه 1830ميلادي مردم آزاديخواه و انقلابي پاريس او را سرنگون كردند و اونباچار استعفاء كرد، و بوربون‏ها براي هميشه مقام سلطنت را از دست دادند.

پياده شدن سپاهيان ژاپني در سواحل جنوبي هند و چين براي جنگ در سال 1941ميلادي
با پياده شدن سپاهيان ژاپني در سواحل جنوبي هند و چين در سال 1941ميلادي، جنگهاي خونين ميان نيروهاي ژاپني و قواي مستقر در اين منطقه درگذشت. در آن زمان سواحل جنوبي هند و چين، و شهرها و ممالك اين بخش از آسيا جزء مستعمرات سه كشور هلند، فرانسه و انگلستان محسوب مي‏شد. از اين رو، دول استعماري اين كشورها به شدت از اهداف استعمارگرانه خود دفاع مي‏گردند. اما به دليل دولتهاي اروپايي در جنگ جهاني دوم، ينروهاي ژاپني موفق شدند بسياري از جزاير و بنادر اقيانوس آرام و آسياي جنوب شرقي را تصرف كنند. اين مناطق تا پايان جنگ جهاني دوم يعني تا سال 1945ميلادي و شكست قطعي ژاپن از متفقين در اشغا ل ژاپني‏ها باقي مانده. 


نوشته شده در   سه شنبه 8 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode