ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 تير 1389     |     کد : 8113

سه شنبه 1 تير 10 رجب 22 ژوئن

(ما) معتقديم اين مجموعه اي كه به عنوان سازمان تبليغات اسلامي گرد هم آمده اند، بالاترين و منسجم ترين مجموعه اي هستند كه در طول تاريخ تبليغاتمان داشته ايم...

تاسيس سازمان انقلاب اسلامي
(ما) معتقديم اين مجموعه اي كه به عنوان سازمان تبليغات اسلامي گرد هم آمده اند، بالاترين و منسجم ترين مجموعه اي هستند كه در طول تاريخ تبليغاتمان داشته ايم.
چهره نوراني اسلام را براي جهانيان روشن نماييد كه اگر اين چهره با آن جمال جميل كه قرأن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت كرده اند، از زير نقاب مخالفان اسلام و كج فهمي هاي دوستان خود نمايي نمايند، اسلام جهانگير خواهد شد.
مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظلّه العالي)
رشد، شكوفايي و توسعه فرهنگها به تناسب و گستره اوجي است كه از حصارها، محدوديتها و مرزهاي جغرافيايي مي گيرند. يك مكتب و ايدئولوژي به همان ميزان مي تواند از قدرت و قدمت بيشتري بهره مند باشد كه بتواند در ميدان حضور، با ملل و مردم بيشتري از جوامع بشري ارتباط برقرار كند. امروزه گرچه حقانيت مكاتب و فرهنگها را با ميزان گستره جغرافيايي، حضور آنها در ميان ملل و اقوام مختلف نمي توان محك زد، اما يك مكتب و ايدئولوژي، اگر براي ايجاد چنين ارتباط و موقعيتي جهش و اوج نداشته باشد، مسلماً در همان خاستگاه خود، در برابر امواج تهاجم فرهنگهاي بيگانه دچار نابودي تدريجي خواهد شد. بر همين اساس مقوله تبليغ و پيام رساني در متن و شأن رسالت انبيا و پيروان صالح آنان به مثابه يك اصل و ضرورت اجتناب ناپذير عينيت پيدا كرده است تا مشعل هدايت در جوامع بشري جاودان و تحقق عنايت خلقت آفرينش تأمين شود.
تبليغات، به معناي مجموعه اعمال گفتاري، نوشتاري، رفتاري و تصويري است كه به منظور نفوذ و تأثيرگذاري در شخصيت، افكار، عقايد و احساسات مخاطبان سازماندهي مي شود و براي جهت بخشيدن به آنان در راستاي هدف و مقصدي مشخص، هويت پيدا مي كند. تبليغات در بينش و فرهنگ اسلامي از جايگاه رفيع و ويژه اي برخوردار است. امام راحل(ره) تبليغات را از اصول بسيار مهم اسلام عزيز معرفي نموده اند. اين اصل و ضرورت مهم، همان شناساندن خوبيها و تشويق به انجام آنها و ترسيم بديها و نشان دادن راه گريز و منع از آنهاست.

انكار گاليلئو گاليله منجم، رياضيدان و فيزيكدان ايتاليايي درباره عقائد خود در سال 1633 ميلادي
گاليلئو گاليله منجم، رياضيدان و فيزيكدان ايتاليايي درقرن هفدهم ميلادي به اجبار در برابر مقامات كليسا در سال 1633 ميلادي عقايد خود را انكار كرد. او در سال 1632 ميلادي درباره عقايد بطلميوس و كپرنيك در مورد حركات منظومه شمسي كتابي به رشته تحرير درآورد و در آن اعلام كرد كه زمين به دور خورشيد مي گردد. اما سال بعد پاپ او را به روم احضار كرد و اظهاراتش را كفرآميز خواند. بدين ترتيب دستگاه كليسا اورا وادار نمود كه عقايد علمي خويش را انكار كند. اما در تاريخ آمده است كه گاليله به هنگام خروج از آن جلسه با انگشتان خود روي زمين نوشت ”با اين همه زمين حركت مي كند. “

اختراع ماشين تخليه هوا در سال 1650 ميلادي
اتودوگريك صنعتگر آلماني موفق شد ماشين تخليه هوا را در سال 1650 ميلادي اختراع كند. وي از جمله صنعتگراني بود كه اختراعش به عنوان بزرگترين اختراع قرن هيجدهم ميلادي قلمداد شد وتحول عظيمي در علم و صنعت آن زمان جهان، بوجود آورد. از ماشين تخليه هوا در صنايع سنگين و امور الكتريسيته استفاده فراوان مي شود. اتودوگريك از اهالي شهر ماگِدبورگ آلمان بود.

ورود اولين هيئت روسي به ايران در سال 1664 ميلادي
اولين هيئت روسي از طرف آلكيسيس امپراتور روسيه در سال 1664 ميلادي وارد ايران شد. اما پس از آشكار شدن قصد آنها براي جاسوسي، از ايران خارج شدند. روسها نيز به تلافي اين عمل بخشي از مازندران را به آتش كشيدند. بعد از اشغال ”ميان كاله“ قزاق ها در نزديكي آشوراده مستقر شدند اما با مقاومت مردم روبرو گشتند و مجبور به عقب نشيني از اين منطقه شدند. 


نوشته شده در   سه شنبه 1 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode