ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 خرداد 1389     |     کد : 8104

خطرناك‌ترين ليزر جهان ساخته شد

فناوري ليزري كه Spyder III Pro Arctic نام دارد و در شركت چيني Wicked Lasers ساخته شده است، با پتانسيل داخلي فوق‌العاده خود خطرناك‌ترين ليزر جهان است .

فناوري ليزري كه Spyder III Pro Arctic نام دارد و در شركت چيني Wicked Lasers ساخته شده است، با پتانسيل داخلي فوق‌العاده خود خطرناك‌ترين ليزر جهان است .
يك شركت چيني واقع در شهر شانگهاي موفق به ساخت فناوري ليزري جديدي شده كه گفته مي‌شود خطرناك‌ترين ليزر در جهان است.
به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، اين فناوري ليزري كه Spyder III Pro Arctic نام دارد و در شركت چيني Wicked Lasers ساخته شده است، با پتانسيل داخلي فوق‌العاده خود خطرناك‌ترين ليزر جهان محسوب مي‌شود.
شركت چيني سازنده اين فناوري ادعا مي‌كند كه تاكنون هيچ ليزري با اين قدرت و قابليت ساخته نشده و به همين خاطر اين سيستم خطرناك‌ترين ليزر جهان است.
شركت Wicked توان اين ليزر بسيار خطرناك را يك وات اعلام كرده است كه در كلاس 4 ليزرها طبقه‌بندي مي‌شود. اين ليزر با توان ياد شده مي‌تواند آسيب‌هاي سريع و جبران‌ ناپذير شبكيه‌اي را براي انسان به وجود آورد و در نهايت چشم انسان را نابينا كند.
آسيب‌هاي اين ليزر تنها محدود به چشم نمي‌شود و مي‌تواند به پوست و ديگر بخش‌هاي بدن انسان نيز آسيب جدي وارد كند. شركت چيني Wicked اعلام كرد كه به منظور جلوگيري از هرگونه آسيب احتمالي، اين ليزر قوي را همراه با سيستم‌هاي ليزري رايگان به دست كاربران مي‌رساند.
دكتر "آنت دواد " از دانشگاه فناوري سيدني در اين خصوص توضيح داد: اين ليزر بسيار خطرناك است و مي‌تواند انسان را تا مرز نابينايي پيش ببرد. اين دستگاه به راحتي مي‌تواند آتش روشن كند. اين مي‌تواند يك ابزار بسيار خطرناك براي آن دسته از افرادي باشد كه به درستي نمي‌دانند چگونه از آن استفاده كنند. خطرناك‌ترين ليزر دنيا مي‌تواند براي موارد خاص مورد استفاده قرار گيرد و بايد توجه داشت كه براي استفاده عمومي ساخته نشده است.


نوشته شده در   دوشنبه 31 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode