ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1387     |     کد : 801

شهادت مجاهدان مؤتلفه اسلامي

26 خرداد 1344


شهیدان محمد بخارايي، مرتضی نيك نژاد، رضا صفار هرندي، صادق اماني و مهدی عراقي؛
شهداي مؤتلفه، دادگاه نظامي را به سخره گرفتند

26 خرداد ماه يادآور سحرگاه خونيني است كه رژيم شاه چهار مؤمن مجاهد را به سبب ايمان به خدا و تعهد به مرجع و فقيه عادل زمان و رهبر انقلاب اسلامي و به جرم دفاع از اسلام ناب محمدي (ص) و اعدام انقلابي حسنعلي منصور ، مزدور آمريكا ، به ميدان تير آوردند تا به خيال خام خود آنها را بكشند و ياران امام خميني (ره) و اسلام را بترسانند. اما آنها همانند رهبرشان ، دلي آرام و قلبي مطمئن داشتند و با لبي پر لبخند به شهادت لبيك گفتند و جاودانه تاريخ داراي حيات طيبه شدند و خون پاكشان ، شوري ديگر در دل مردم خداخواه آفريد. جمعيت مؤتلفه اسلامي ، در اوايل سال 1342 با نظر حضرت امام خميني (ره) تشكيل شد. پيش از آن اعضاي اين جمعيت خصوصا در جريان « لايحه انجمنهاي ايالتي و ولايتي »‌فعاليت چشمگيري داشتند. اما در سال 42 با پيوند تشكيلاتي گروههاي مختلف «‌هيأتهاي مؤتلفه اسلامي »‌ تشكيل شد. مؤتلفه شورايي به نام «‌شوراي روحانيت » داشت كه بر حركت و برنامه‌هاي آن نظارت داشت تا امري مغاير شرع و وظايف اسلامي نباشد. اين شورا متشكل از شهيد مطهري ، شهيد بهشتي ، مرحوم حجت‌الاسلام مولايي و آيت‌ا... انواري بود كه مورد تأييد حضرت امام بودند . پس از تبعيد امام بحث مبارزه مسلحانه در اين تشكل جدي‌تر شد و با تأييد شهيد مطهري و شهيد بهشتي و نيز اذن شرعي آيت‌ا... العظمي ميلاني مجاهدان مؤتلفه در تدارك كار بر آمدند ابتدا تصميم به اعدام شاه داشتند اما اين عمل مسير نشد و حسنعلي منصور نخست وزير مزدور آمريكا كه ننگ تصويب كاپيتولاسيون را بر پيشاني داشت در مقابل مجلس توسط مجاهدان مؤتلفه اعدام شد.
پس از اين جريان به جز چند نفر بقيه ياران مؤتلفه كه در اعدام انقلابي منصور دست داشتند دستگير شدند و 4 نفر را به اعدام و بقيه را به حبس ابد و حبس 10 تا 15 سال محكوم كردند.
سرانجام در سحرگاه 26 خرداد ، شهيد حاج صادق اماني ، شهيد محمد بخارايي ، شهيد مرتضي نيك نژاد و شهيد رضا صفارهرندي را به شهادتگاه بردند و دژخيمان رژيم جوانان صديق اسلام را به رگبار بستند و خون پاكشان را بر زمين ريختند.

www.irdc.ir


نوشته شده در   شنبه 25 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode