ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1389     |     کد : 7598

یکشنبه 26 ارديبهشت 2 جمادي الثاني 16 مه

درگذشت دكتر مهدي درخشان استاد زبان و ادبيات فارسي در 1372هجري شمسي ...

درگذشت دكتر مهدي درخشان استاد زبان و ادبيات فارسي در 1372هجري شمسي
شادروان دكتر مهدي درخشان استاد زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تهران در 1372هجري شمسي در گذشت .او در تهران متولد شد و مدتها در دانشگاه آنكارا به تحقيق و تدريس مشغول بود . از مرحوم درخشان آثار ارزنده اي چون تصحيح ديوان اشعار كسايي، تفسير جزء سي ام قرآن مجيد و جواهر القرآن باقي است .

در گذشت ژان باتيست فوريه رياضيدان و فيزيكدان فرانسوي در سال 1830 ميلادي
ژان باتيست فوريه رياضيدان و فيزيكدان فرانسوي پس از62زندگي در سال 1830 ميلادي در گذشت. او كار خود را با معلمي آغاز كرد و بعد از سالها تجربه به سمت استادي رياضي درمدرسه پلي كلينيك پاريس نايل آمد. برجسته ترين فعاليت علمي فوريه عره نظريه رياضي هدايت حرارت است. كه با رائه آن مرحله مهمي در تاريخ رياضيات محض و رياضيات كاربردي آغاز شد.

ضمیمه شدن سرزمين هندوراس به متصرفات اسپانیا در سال 1502 ميلادي
سرزمين هندوراس از كشورهاي كنوني امريكاي جنوبي در سال 1502 ميلادي ضميمه متصرفات اسپانيا شد. هندوراس تا پيش از اين تاريخ مركز تمدن قوم «مايا » بود كه اين قوم به يكباره نابود شد، در اوايل قرن نوزدهم ميلادي بعلت نابساماني اوضاع داخلي كشور اسپانيا سرزمين هندوراس نيز مانند اكثر مستعمرات امريكاي مركزي مستقل شد. هندوراس با كشورهاي گوتامالا،السالوادور، و نيكاراگوا همسايه است .

مشاهده شدن بلندترين گردباد دريايي جهان در سواحل استراليا در سال 1898 ميلادي
بلندترين گردباد دريايي جهان در سال 1898 ميلادي در سواحل استراليا مشاهده شد اين گرد باد كه آب را بصورت فواره هاي عظيم به هوا برد حدود 528 متر ارتفاع داشت و قطر آن به 3 متر مي رسيد .

امضای قرار داد تاريخي سايكس ـ پيكو در سال 1916 ميلادي
قرار داد تاريخي سايكس ـ پيكو بين نمايمدگان بريتانيا و جمهوري فرانسه در سال 1916 ميلادي به امضا رسيد. به موجب اين قرار داد دولتهاي انگليس و فرانسه كشورهاي عربي را ميان خود تقسيم و سرزمين فلسطين را از اين مجموعه جدا كردند تا از طريق دستگاه بين المللي اداره شود. واين توطئه حساب شده سر انجام به اشغال سر زمين فلسطين و تشكيل دولتي صهيونيستي در آن منطقه منجر شد .


نوشته شده در   يکشنبه 26 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode