ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1389     |     کد : 7539

واکسن جديد تب برفکي رونمايي شد

واکسن جديد توليد شده تب برفکي با سويه جديد در موسسه واکسن و سرم سازي کرج و با حضور صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان دامپزشكي كشور رونمايي شد...

 واکسن جديد توليد شده تب برفکي با سويه جديد در موسسه واکسن و سرم سازي کرج و با حضور صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان دامپزشكي كشور رونمايي شد.
به گزارش مهر ، اين مراسم ظهر دوشنبه در کرج برگزار شد و وزير جهاد کشاورزي و معاونان و رئيس سازمان دامپزشکي به همراه مسئولان و محققان موسسه واکسن و سرم سازي رازي در آن حضور داشتند.
رئيس موسسه تحققيات واکسن و سرم سازي در اين مراسم گفت: واکسن تب برفکي از جمله واکسن هاي کشته ويروسي است که عموما حاوي سويه هاي ويروسي در گردش کشور و تا حدودي کشورهاي همسايه است.
عبدالحسين دليمي افزود: اين بيماري از جمله واکسن هاي ويروسي دام است که در زمان ابتلا سرايت بسيار فراگير داشته و در مدت کوتاهي جمع کثيري از آنها را آلوده مي کند.
وي بيان کرد: مهمترين نکته در گسترش بيماري در کشورهايي مانند ايران که بيماري در آنها اندميک است ، تشخيص سريع و به موقع سويه در حال گردش است که به عوامل تصميم گيرنده مربوطه کمک مي کند تا تصميمات لازم را جهت انتخاب نوع واکسن و روش مبارزه و کنترل اتخاذ کنند.
دليمي اظهار داشت: نام سويه جديد تب برفکي را o2010 گذاشتيم که اين سويه به سويه ويروسي Oindia 2001 قرابت 99 درصدي دارد و کاملا مشابه آن است.
وي خاطرنشان کرد: به سفارش سازمان دامپزشکي کار شبانه روزي بر روي توليد واکسن تب برفکي با سويه O به صورت مونووالان يا تک ظرفيتي و تتراوالان چهار ظرفيتي آغاز شد و در کمتر از دو هفته موفق شديم واکسن جديد را توليد کنيم.
اين مسئول اضافه کرد: از خصوصيات واکسن تهيه شده براي بيماري تب برفکي ، تطابق سويه هاي ويروس موجود در واکسن با سويه در حال چرخش است که در اين صورت ، واکسن کارآيي لازم را خواهد داشت.
در اين مراسم ، آزمايشگاه مرجع علمي تب برفکي نيز افتتاح شد.


نوشته شده در   سه شنبه 21 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode