ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1389     |     کد : 7536

سه شنبه 21 ارديبهشت 27 جمادي الاول 11 مه

شهادت ابوسلمه اسدي در سال چهارم هجري قمري ...

شهادت ابوسلمه اسدي در سال چهارم هجري قمري
ابوسلمه، عبدالله بن عبدالأسد بن هلال مخزومي، پيش از هجرت، در مكه معظمه از برة بنت عبدالمطلب ديده به جهان گشود. وي پسر عمه رسول خدا(ص) و برادر رضاعي آن حضرت بود. زيرا هر دوي آن ها، مدتي از ثويبه، كنيز ابولهب شير نوشيده و آن زن مكرمه، مقام دايه گري آن دو را بر عهده داشت.
وي، در مكه معظمه با بانوي شريف و نجيب، به نام امّ سلمه (رض) ازدواج كرد و از او داراي فرزنداني شد. ابوسلمه، پس از هجرت به مدينه منوره از دلاورمردان مجاهد و ياران نزديك رسول خدا(ص) بود. او در جنگ احد، به دست يكي از مشركان به نام ابواسامه جشمي، زخمي گرديد و پس از پايان جنگ و بازگشت به مدينه منوره، به مداواي زخم خويش پرداخت و پس از مدتي بهبودي حاصل شد. پيامبر(ص)، پس از حصول سلامت و بهبودي وي، او را در رأس سپاهيان مسلمان به سريه اي اعزام فرمود، كه به سريه ابي سلمه معروف گرديده است.
وي در اين سريه، با دشمنان پيامبر(ص) جنگيد و برخي از آنان را هلاك و تعدادي را زخمي و عده اي را اسير كرد و اسيران را به همراه غنايم فراوان به مدينه بازگردانيد و مورد تشويق و تحسين رسول خدا(ص) قرار گرفت.
اما از بازگشت مجدد او به مدينه منوره، بيش از هفده روز نگذشته بود، كه زخم بازويش دوباره شدت گرفت و وي را در بستر بيماري انداخت.
اين بار، مداواي وي و تلاش هاي همسرش ام سلمه(رض) براي بهبودي و حصول سلامتي، نتيجه اي نداد و هم چنان در رنج و آزار بود، تا اين كه در اواخر جمادي الاولیي، يعني سه روز مانده به پايان اين ماه، در سال چهارم قمري، روح شريفش به ملكوت اعلي پرواز و شهد شهادت را نوش جان كرد.
پيامبر اكرم(ص) كه به وي و خانواده اش بسيار علاقمند بود، پس از شهادت وي، نگذاشت خانواده اش بي سرپرست باقي بمانند و با پيشنهاد پسرش عمر بن ابي سلمه، پس از پايان عده وفات، با همسرش ام سلمه (رض) ازدواج كرد و از اين طريق، خانواده آن شهيد عالي مقام را در پناه خويش درآورد.

درگذشت « محمّد بن موسي بن حازم» دانشمند در سال 584 هجري قمري
« محمّد بن موسي بن حازم» از دانشمندان در سال 584 هجري قمري در جواني درگذشت. حازم از اهالي همدان بود او از اوايل نوجواني به بغداد رفت وتاهنگام رمگ در شهر بغداد سكونت داشت. حازم همداني به زين الدين شهرت داشت. و از جملخ محدثان وحافظان قرآن بشمار مي رفت وي تاليفات بسياري دارد كه« سلسله الذهب و الناسخ والمنسوخ» از آن جمله اند.

درگذشت عبد الكريم بن احمد حلبي معروف به شراباتي فاضل محدث در سال 1178هجري قمري
عبد الكريم بن احمد حلبي معروف به شراباتي فاضل محدث پر آوازه در سال 1178هجري قمري دارفاني راوداع گفت او از مشاهير محدثان حلب بود وفقه، اصول، تفسير، حديثو ديگر علوم متداول زمان را از پدرش وديگر بزرگان آن دوران آموخت. شراباتي بعد از فوت پدرش نا بينا شد اما اين نقص او را نا اميد نكرد وبيش از ازپيش به علم حديث پرداخت. ادعيه السفر؛ و الحاشيه علي الشفا ازآثار حلبي شمار مي روند .

آغاز تحریم اقتصادی ایران در 1359 هجري شمسي
برخي از كشورهاي اروپاپيي به پيروي از دولت امريكا در 1359 هجري شمسي، ايران را تحريم اقتصادي كردند. هدف آنها همانند امريكا، اعمال فشار بيشتر بر مردم مسلمان وانقلابي كشور اسلامي ما ايران بود .تا از اين طريق نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران از ميان بردارند . اما اين توطئه نيز تحت تاثير قاطعيت و آگاهي رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره)؛ و وحدت مردم در سراسر كشور با شكست روبروشد .

دخول فرقه ژاكوپن ها در حكومت هيئات مديره فرانسه در سال1798 ميلادي
فرقه ژاكوپن ها از جمعيت هاي سياسي دوران انقلاب كبير فرانسه در زمان حكومت هيئات مديره در اين كشور در سال1798 ميلادي مخل شد .اين فرقه نخستين جمعيت سياسي متشكل، در دوران انقلاب فرانسه بود و دانتون ،وروسپير از رهبران اين فرقه بودند. اين فرقه از سال 1783ميلادي باقلع وقمع مخالفان خود دوره وحشت و ترور را در فرانسه آغاز كرد.

استقلال كشور لوكزامبورگ در سال 1867ميلادي
كشور لوكزامبورگ كه از كوچكترين كشورهاي جهان بشمار مي رود در سال 1867ميلادي به استقلال رسيد. مبارزات استقلال طلبانه مردم اين سرزمين از سمپتامبر 1815ميلادي از زمانيكه لوكزامبورگ به اجبار عضو فدراسيون آلمان شد، آغاز شده بود .آلماني ها در زمان جنگهاي اول و دوم اين كشور را اشغال كردند و سال 1942ميلادي به مدت 3 سال لوكزامبورگ جز خاك آلمان محسوب مي شد. گفتني است كه ديوان داوري اروپا ،موسسه هاي بانكي و مالي اروپايي باختري در لوكزامبورگ قرار دارند .

آغاز به کار نخستين فرستنده تلويزيون جهاني بنام نيپكو در سال 1935ميلادي
نخستين فرستنده تلويزيون جهاني بنام نيپكو در سال 1935ميلادي در شهر برلين كار خود را آغاز كرد. اين فرستنده به پاس قدر داني از پاول نيپكو بنام او نامگذاري شد. نيپكو تحصيلاتش را در فيزيك به پايان رساند و تحقيقات گسترده خود را آغاز كرد و سر انجام طريقه تبديل عكس به امواج و تشكيل مجدد آنها را كشف كرد .به عبارت ديگر نوعي از تلويزيوني را اختراع كرد كه امروزه شكل تكامل يافته آن در دسترس همگان است .

ورود نيروهاي فرانسه و انگليس به بلژیک براي حمايت از این كشور درسال1940 ميلادي
نيروهاي متحد فرانسه و انگليس براي حمايت از كشور بلژيك درسال1940 ميلادي به اين كشوروارد شد ند. بلژيك در اين زمان با تجاوز آلمان نازي روبرو بود دفاع ازبلژيك در يكي از قرار دادهاي منقعد شده ميان انگليس و فرانسه تصريح شده بود .امابا وجود قواي انگليس و فرانسه قواي آلمان نازي نه تنها بلژيك بلكه نيروهاي انگلستان و فرانسه راهم نيز شكست دادندو سراسربلژيكبه تصرف نيروهاي ورماخت در آمد . 


نوشته شده در   سه شنبه 21 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode