ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1389     |     کد : 7530

کلوت چیست؟

کلوت نام عوارضی طبیعی و جغرافیایی در بیابان لوت ایران است که در اثر سازو کار شگفت انگیز آب و باد و فرسایش زمین ، پدید آمده اند ...

کلوت نام عوارضی طبیعی و جغرافیایی در بیابان لوت ایران است که در اثر سازو کار شگفت انگیز آب و باد و فرسایش زمین ، پدید آمده اند . کلوت ها که پدیده ای منحصر به فرد و یکی از باشکوه ترین مناطق دیدنی و طبیعی جهان به شمار می روند ، در پهنه ای به وسعت 80 در 145 کیلو متر از غرب بیابان لوت ، چون مجسمه هایی با اشکال متفاوت و دیوار هایی کوتاه و بلند ، با دالان هایی در بین ، شهری خیال انگیز ساخته اند ؛ کلوت ها بزرگترین عارضه طبیعی کلوخی دنیا و زیبا ترین پدیده کویر به شمار می روند .
کلوتها سرتاسر قسمت غربی کویر لوت ، مرکزی را پوشانده و از دور به شهری بزرگ می ماند که ماه ها و سالها ، ده ها بنا و کارگر نسبت به ساخت آن اقدام کرده اند .
كلوت هاي كوير شهداد كه درفاصله ۴۰كيلومتري شرق و شمال شرق شهداد قرار گرفته اند، بزرگترين عارضه كلوخي طبيعي در دنيا هستند .
كلوت هاي كوير شهداد، بزرگترين عارضه كلوخي طبيعي دنيا و منحصر به فردترين ، زيباترين وجذابترين عارضه كويراند. كلوت ها در اثر فرسايش آبي و بادي در طي هزاران سال شكل گرفته اند. كلوت ها سرتاسر قسمت غربي لوت مركزي را پوشانيده اند و از دور به شهري بزرگ مي ماند.
كلوت ها آنقدر زيبا و شگفت انگيزند كه تصور مي كني پاي درسياره اي ديگر گذاشته اي، سياره اي بدون سكنه، اين تصور وقتي كاملتر مي شود كه از بالا و از هلي كوپتر به اين منظره كه مي توان از آن به عنوان سياره اي بر روي زمين نام برد نگاه بيندازي . رقص و موج شن ها در كوچه و دالان هاي كلوت ها از يك طرف و سراب هاي زيبا دراين شهر افسانه اي تخيل انسان را به اوج مي رساند . ضمناً كلوت ها مي توانند به عنوان مكاني جهت ساخت فيلم هاي مستند وفيلم هاي علمي ـ تخيلي و … مورد استفاده قرار گيرند. سراب آنقدر در كلوت ها زيباست گويي كه صدها كشتي و قايق برآب شناور هستند (كلوت ها از دور ، بر روي سراب شناور مي شوند(.
كوير لوت با۸۰۰۰۰ كيلومترمربع وسعت در جنوب شرق ايران واقع است.


نوشته شده در   دوشنبه 20 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode