ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389     |     کد : 7476

اولين ماهواره اينترنتي؛ 8 ماه ديگر

دسترسي به اينترنت در تمام دنيا از 3 طريق فيبر نوري، تلفن معمولي و خطوط ماهواره‌اي امكانپذير است ...

دسترسي به اينترنت در تمام دنيا از 3 طريق فيبر نوري، تلفن معمولي و خطوط ماهواره‌اي امكانپذير است .
با وجود اين به‌دليل گران بودن شيوه دسترسي ماهواره‌اي، اين شيوه تنها براي سازمان‌ها و شركت‌هاي تجاري مقرون به صرفه بوده است و عمده مردم از خدمات‌دهندگان معمولي و از كانال فيبرنوري يا خطوط تلفن و يا با تكنولوژي‌هايي مانند وايمكس به اينترنت متصل مي‌شوند.
حالا براي نخستين بار يك شركت بزرگ ماهواره‌اي اروپا قصد دارد تا پايان سال‌جاري ميلادي يعني تا كمتر از 8‌ماه ديگر نخستين ماهواره ارائه‌دهنده پهناي باند به شهروندان را به فضا پرتاب كند.
پرتاب اين ماهواره مخابراتي براي نخستين بار امكان عرضهت حداكثر با سرعت 10 مگابيت برثانيه را براي تمام كشورهاي اروپايي فراهم مي‌ك اينترنند. به گزارش مهر، آژانس يوتل ست كه در سال 1990 در پاريس تاسيس شد اين ماهواره مخابراتي را كه كا- ست نام دارد تا پايان سال 2010 در مدار قرار مي‌دهد. به اين ترتيب از سال آينده تمام شهروندان اروپايي مي‌توانند از خدمات اين ماهواره در دريافت اينترنت حداكثر با سرعت 10 مگابيت برثانيه بهره‌مند شوند.
وزارتخانه‌هاي پست و مخابرات كشورهاي اروپايي، اين سازمان را با هدف توسعه فرستنده‌هاي ماهواره‌اي راه‌اندازي كردند. پس از گذشت 8 سال مديركل اين سازمان آن را به يك انجمن تجاري تغيير داد و به اين ترتيب اين سازمان به يكي از بزرگ‌ترين اپراتورهاي ماهواره‌اي اروپا و پس از اينتل ست و سس- آسترا به سومين اپراتور بزرگ ماهواره‌اي دنيا تبديل شد.
اين شركت در حال حاضر 26 ماهواره در مدار دارد كه سرويس‌هاي تلفن‌هاي ثابت و موبايل را ارائه كرده و 3هزار و 400 كانال تلويزيوني و هزار و 100 ايستگاه راديويي را ارسال مي‌كند. اكنون اين شركت قصد دارد نخستين ماهواره در دنيا با امكان ارائه خدمات پهناي باند را پرتاب كند. اين درحالي است كه اپراتورهاي آمريكايي از سال 2011 ماهواره مشابهي را در مدار قرار مي‌دهند.
كارشناسان اين شركت اروپايي در اين خصوص اظهار داشتند: كليد رشد همواره نوآوري در فناوري بوده است به‌طوري كه ما آماده‌ايم از ابتداي سال آينده از طريق ماهواره كا- ست نخستين خدمات پهناي باند پرسرعت ماهواره‌اي را ارائه دهيم.
براساس گزارش آنسا، در مرحله دوم تكامل اين سري جديد از ماهواره‌ها، كاربران مي‌توانند از مزاياي دريافت اينترنت با سرعت 20 مگابيت برثانيه و سرويس‌هاي تلويزيوني سه بعدي بهره‌مند شوند.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode