ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389     |     کد : 7461

زنان هرگز گم نمي‌شوند

محققان انگليسي و مکزيکي دريافتند که مردان براي پيدا کردن مسير حرکت خود نياز به خواندن نقشه دارند در حالي که مغز زنان به گونه اي است که موجب مي شود آنها بدون نياز به نقشه هرگز مسير خود را گم نکنند...

 محققان انگليسي و مکزيکي دريافتند که مردان براي پيدا کردن مسير حرکت خود نياز به خواندن نقشه دارند در حالي که مغز زنان به گونه اي است که موجب مي شود آنها بدون نياز به نقشه هرگز مسير خود را گم نکنند.
به گزارش تايم ، اين حقيقت دارد که مردان بهتر از زنان مي توانند نقشه هاي جاده اي را بخوانند و در هر شرايطي براي رسيدن به مقصد به نقشه رجوع کنند اما مهارت بالا در خواندن نقشه در حقيقت ريشه در يک ناتواني تکاملي دارد.
در واقع زنان به اين دليل نمي توانند به خوبي مردان نقشه هاي راه را بخوانند چون نيازي به آن ندارند و مغزشان به گونه اي طراحي شده است که مي توانند بهتر از مغز مردان مسيرهاي حرکت را ثبت کند و بنابراين زنان هرگز راه خود را گم نمي کنند.
اين تکامل به دوره پليستوسن ، حدود دو و نيم ميليون سال قبل باز مي گردد، زماني که مردان شروع به آموختن تکنيک هاي شکار کردند و زنان وظيفه جمع آوري غذا را به عهده گرفتند.
محققان دانشگاه مکزيکوسيتي و کوئين مري با بررسي جمعيت ساکن در يک دهکده مکزيکي و بررسي ميزان انرژي که اين مردم براي جمع آوري قارچ مصرف مي کنند به اين نتايج دست يافتند.
اين جمعيت به سيستم هاي ردياب «جي.پي.اس» و مانيتورهايي براي کنترل ضربان قلب مجهز شده بودند. به اين ترتيب دانشمندان مي توانستند به طور ثابت ساکنان دهکده را تحت کنترل قرار دهند.
نتايج اين بررسي ها يک تفاوت رفتاري عميق را در دو جنس نشان داد به طوري که مردان براي حرکت در کوهستان و پيدا کردن قارچ 70 درصد انرژي بيشتري نسبت به زنان مصرف کردند درحالي که تفاوت زيادي در تعداد قارچ هاي جمع آوري شده توسط زنان و مردان تحت آزمايش مشاهده نشد.
همچنين درحالي که مردان براي پيش بردن حرکت خود بارها دور خود مي چرخيدند زنان مي دانستند که دقيقا کجا مي خواهند بروند.
به اين ترتيب اين فرضيه مطرح شد که درحالي که مردان براي يافتن مسير حرکت خود به نقشه نياز دارند زنان از يک نقشه ذهني برخوردارند.

مهر


نوشته شده در   چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode