ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389     |     کد : 7458

خودکاري از جنس سيب زميني!

شرکت DBA با هدف توليد محصولات دوستدار محيط زيست اقدام به توليد خودکاري کرده است که به صورت زيستي 98 درصد قابل تجزيه بوده و از سيب زميني ساخته شده است...

 شرکت DBA با هدف توليد محصولات دوستدار محيط زيست اقدام به توليد خودکاري کرده است که به صورت زيستي 98 درصد قابل تجزيه بوده و از سيب زميني ساخته شده است.
شرکت DBA قصد دارد جايگزيني قابل قبول براي توده خودکارهاي دور ريختني و سمي که روزانه مورد استفاده افراد مختلف قرار مي گيرد توليد کند. ابزاري که نه تنها خوب مي نويسد و ظاهري خوشايند دارد بلکه تنها خودکار جهان خواهد بود که 98 درصد قابل تجزيه زيستي است.
خودکارها امروزه از ترکيبي از مواد مختلف ساخته مي شوند. مواد پلاستيکي مانند نايلون، پلي استر و پلي پروپيلن، فلز و ديگر مواد شيميايي که براي بازيافت و يا تجزيه به هيچ وجه مناسب نبوده و براي چندين هزار سال به بقاي خود ادامه مي دهند. در عين حال جوهرهاي به کار گرفته شده در اين خودکارها معمولا پايه اي روغني داشته و حاوي مواد سمي هستند که براي محيط زيست و انسانها زيان بارند.
خودکارهاي جديدي که گفته مي شود 98 درصد قابل تجزيه هستند از پلاستيکهاي زيستي به دست آمده از سيب زميني ساخته شده اند و جوهر اين خودکارها نيز از فيبرهاي تجزيه پذير زيستي توليد شده است. بدنه اين خودکار 100 درصد قابل بازيافت بوده و با ساختاري ويژه به منظور افزايش گنجايش بسته بندي از ميزان هزينه هاي مالي و زيست محيطي حمل و نقل خواهد کاست.
نکته جالب ديگر درباره اين خودکار کارخانه توليد کننده آن است زيرا اين کارخانه که Harbecc نام دارد يکي از مستقل ترين کارخانه هاي آمريکا در زمينه انرژي است و با وجود اينکه از استاندارد زيست محيطي ISO 14001 فراتر نيز رفته است به سرعت در حال حرکت کردن در مسير قطع کامل انتشار کربن در محيط زيست است. انرژي اين کارخانه به واسطه توربينهاي بادي تامين شده و ديگر تجهيزات کارخانه نيز تا بيشترين حد ممکن از منابع طبيعي انرژي بهره برده اند.
بر اساس گزارش گيزمگ، تنها بخش غير قابل بازيافت اين محصول نوک تيز خودکار است که بايد به صورت جداگانه از بدنه آن جدا شده و معدوم شوند. در عين حال بازيافت 98 درصد باقي مانده اين محصول نيز بايد در ساختمانهاي مجهز و نه در فضاي باز و طبيعي انجام گيرد.

مهر


نوشته شده در   چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode