ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389     |     کد : 7453

خاورشناسان در مبارزه با مسلمانان به افسانه‌ها روي آورده‌اند

آيت‌الله سبحاني گفت: خاورشناسان، براي ايجاد تزلزل در عقايد مسلمانان، با تمام نيرو مي‌كوشند كه در لابه‌لاي تاريخ اسلام، گزارش‌هاي باطل و افسانه‌اي پيدا كرده و آن را به صورت يك تاريخ مسلم نقل ‌كنند...

 آيت‌الله سبحاني گفت: خاورشناسان، براي ايجاد تزلزل در عقايد مسلمانان، با تمام نيرو مي‌كوشند كه در لابه‌لاي تاريخ اسلام، گزارش‌هاي باطل و افسانه‌اي پيدا كرده و آن را به صورت يك تاريخ مسلم نقل ‌كنند.
به‌ گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از ‌مركز‌ خبر ‌حوزه، آيت‌الله جعفر سبحاني در مقاله‌‌اي كه با عنوان «افسانه غرانيق» در آخرين شماره از نشريه مكتب اسلام به چاپ رسيده است، به رد اين افسانه‌ها پرداخته است.
در بخشي از اين مقاله آمده است: افسانه غرانيق يك داستان بي‌اساس و ساختگي است كه دست‌هاي مرموزي، آن را وارد تاريخ اسلام كرده‌اند، براساس اين داستان، پيامبر‌(ص) هنگام قرائت سوره نجم در مكه، با وسوسه شياطيني، با جملاتي به صورت آيه از بت‌هاي مشركان تمجيد كرد و اين موجب الفت بين او و مشركان شد.
اين داستان كه اشكالات متعدد سندي و محتوايي دارد، دستاويز برخي مشركان و دستمايه كتاب كفرآميز آيات شيطاني «سلمان رشدي» مرتد شده است كه نويسندگان مسلمان، پاسخ آن را داده‌اند.
آيت‌الله سبحاني در اين مقاله با ارائه شواهدي، اين داستان را مورد نقد قرار داده و با دلايل عقلي، نقلي و بررسي اسناد و محتواي افسانه غرانيق، آن را بي‌اساس اعلام كرده است.
دوره جديد تجاوز‌ها و جنايات رژيم صهيونيستي، نقش اخلاق در تبليغ دين، نفوذ وگسترش اسلام در سرزمين فرانسه از ديگر عناويني است كه در آخرين شماره«مكتب اسلام» به چشم مي‌خورد.
در جستجوي حقيقت، جايگاه تبرك در اديان الهي و در ستايش زنان سنتي از ديگر مطالبي است كه در اين نشريه به چشم مي‌خورد.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode