ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 تير 1393     |     کد : 74419

ماه رمضان در جبهه‌ها چگونه می‌گذشت؟

با آغاز ماه مبارک رمضان روحیه رزمندگان هم تغییر می‌کرد و باعث می‌شد بتوانند بیش از پیش شرایط دشوار جنگ را تحمل کنند. از حالاتشان می‌شد فهمید که از خدا چه می‌خواهند.


با آغاز ماه مبارک رمضان روحیه رزمندگان هم تغییر می‌کرد و باعث می‌شد بتوانند بیش از پیش شرایط دشوار جنگ را تحمل کنند. از حالاتشان می‌شد فهمید که از خدا چه می‌خواهند.

«سرتیپ 2 » جانبار عباس طایفه مدیرعامل کانون ایثارگران پیشکسوت و سخنگوی مجمع جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به تأثیری که ماه مبارک رمضان بر رزمندگان در دوران دفاع مقدس می‌گذاشت،گفت: ماه مبارک رمضان باعث می‌شد هر یک از رزمندگان به نوعی خود را بیش از پیش برای میهمانی خدا آماده کنند برای همین چند روز پیش از فرا رسیدن ماه رمضان در سنگرهای انفرادی یا جمعی حال و هوای ماه رمضان حاکم می‌شد.

این تغییر شرایط فقط به داخل خطوط مقدم محدود نمی‌شد بلکه در مقرهای تیپ یا لشکرها هم، حسینیه‌ها برنامه‌های خاصی برگزار می‌شد.هر چند رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس در حکم مجاهد به حساب می‌آمدند و می‌توانستند روزه نگیرند چون اگر بیش از 10 روز می‌توانستند در موقعیتی بمانند نیت می‌کردند و روزه می‌گرفتند از همین رو تعداد بسیاری از همین رزمندگان با ده

اگرچه تحمل شرایط روزه‌داری به دلایلی همچون گرمی هوا یا تحرک زیاد رزمندگان در منطقه کمی دشوار بود اما تحمل این سختی از آن جایی که در راه خدا و برای خودسازی صورت گرفت شیرین بود و همه رزمندگان روزه‌دار رضایت قلبی داشتند. این رضایت قلبی باعث می‌شد هر شرایط سختی را تحمل کنند. به عنوان مثال گاهی با یک جیره غذایی مختصر چند روز در درگیری با دشمن به سر می‌بردند.

آن دسته از رزمندگانی که حضورشان در جبهه با ماه مبارک رمضان مقارن شده بود از این ماه نهایت استفاده معنوی را می‌بردند. آنها چه به شکل فردی یا چه جمعی با برنامه‌ریزی مناسب به کارهایی که انجام آن در این ماه توصیه شده است می‌پرداختند.

عباس طایفه از جمله رزمندگان ارتش که با آغاز جنگ تحمیلی از طرف «گردان 251 » تانک «تیپ 2» «لشکر 16 زرهی» به خوزستان اعزام شد و با حضور در عملیات‌های متعدد در جبهه جنوب،هشتم آذرماه سال 60 در جریان عملیات «طریق‌القدس» (آزادسازی بستان) به درجه جانبازی نائل آمد.


نوشته شده در   يکشنبه 8 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode