ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1389     |     کد : 7295

سند همكاري آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران و سوريه

يك روزنامه صهيونيستي از وجود يك سند همكاري ميان واشنگتن و تل‌آويو عليه ايران و سوريه در قبال از سرگيري مذاكرات سازش خبر داد.

يك روزنامه صهيونيستي از وجود يك سند همكاري ميان واشنگتن و تل‌آويو عليه ايران و سوريه در قبال از سرگيري مذاكرات سازش خبر داد.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي "هاآرتص " از امضاي يك سند همكاري ميان واشنگتن و تل‌آويو عليه ايران و سوريه پرده برداشت.
بر اساس اين گزارش، اسرائيل و آمريكا توافق كرده‌اند كه در مقابل از سرگيري مذاكرات صلح تل‌آويو با تشكيلات خودگردان فلسطين مواضع ضد ايراني و ضد سوري واشنگتن تشديد يابد.
"آلوف بن " تحليلگر سياسي هاآرتص نوشت: بررسي اظهارات علني و غيرعلني مقامات مسئول آمريكايي و اسرائيلي نشان مي‌دهد كه بند اول اين سند درباره پيشنهاد اسرائيل مبني بر تشكيل يك دولت موقت فلسطيني در كرانه باختري در مرزهايي موقت در مقابل به تاخير انداختن مذاكرات درباره آينده قدس شرقي است.
الوف بن در ادامه نوشت: نتانياهو مي داند كه "محمود عباس " رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نمي‌تواند در مسير حل‌وفصل نهايي امور پيشرفتي داشته باشد به همين دليل تلاش مي‌كند تا مانند هميشه از ازسرگيري مذاكرات فرار كند به همين دليل نتانياهو به آمريكايي‌ها اعلام كرده است كه بدنبال حل‌وفصل نهايي امور است اما شريكي در اين زمينه نمي‌بيند لذا در نهايت به راه حل مرحله‌اي روي آورده است.
اين نويسنده اسرائيلي در ادامه مي‌نويسد: بند دوم توافق آمريكا و اسرائيل مربوط به بحران و تنش به وجود آمده در روابط تل‌آويو و واشنگتن است. در اين راستا دو طرف توافق كرده‌اند كه از دامن زدن به اين بحران بپرهيزند.
اما بند سوم توافق صورت گرفته به مواضع "اوباما " رئيس جمهور آمريكا در قبال ايران و سوريه باز مي‌گردد. در اين سند مورد توافق دو طرف، آمريكا بايد مواضع خود عليه ايران و سوريه را شديدتر كند و با تحكيم روابط امنيتي خود با اسرائيل از احتمال آغاز جنگ در جبهه شمالي اسرائيل جلوگيري بعمل آورد.


نوشته شده در   يکشنبه 5 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode