ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1389     |     کد : 7290

ملت‌هاي جهان تصميم گرفته‌اند در مقابل زورگويان بايستند

رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: ملت هاي جهان از جمله آفريقا و دو ملت و دولت ايران و زيمبابوه تصميم گرفته اند در مقابل زورگويان بايستند و اجازه ندهند که بي عدالتي و ظلم ادامه يابد...

 رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: ملت هاي جهان از جمله آفريقا و دو ملت و دولت ايران و زيمبابوه تصميم گرفته اند در مقابل زورگويان بايستند و اجازه ندهند که بي عدالتي و ظلم ادامه يابد.
به گزارش ايرنا ، احمدي نژاد روز جمعه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين المللي تجاري زيمبابوه در شهر بولاوايو اظهار داشت: تعدادي دولت زورگو در جهان حقوق ملت ها را رعايت نکرده و نمي کنند و قرنهاست آنان را از حقوق مسلم خود محروم کرده اند.
وي با بيان اينکه آنان بدترين رفتارها را بر مظلومان تحميل و بساط برده داري را در جهان پهن کرده اند ، تصريح کرد: اين قدرت ها امروز هم تلاش دارند منابع همه دنيا را در اختيار گيرند و آنها دوست ندارند ملت ها به صلح، رفاه و امنيت کافي دست يابند.
احمدي نژاد با بيان اينکه همه ملت ها عزيز و محترم هستند زيرا مخلوق خداوند عزيز و مهربان مي باشند ، تاکيد کرد: همه دولت ها و ملت ها حق دارند ، نسبت به سرنوشت خود تصميم بگيرند و از منابع طبيعي خود براي پيشرفت و مبارزه با فقر و بي سوادي استفاده کنند.
رييس جمهوري اسلامي ايران با تاکيد بر اينکه استقلال پايه عزت ملت ها است ، يادآور شد: هيچکس حق ندارد براي ديگران تصميم بگيرد. نجابت ، پاکي ، تلاش براي پيشرفت ، برادري ، حفظ حقوق ملت ها و عدالت ارزش هاي مشترک انساني هستند.
احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه دو کشور ايران و زيمبابوه در کنار هم ايستاده اند ، گفت: اکنون که قلب ها به هم نزديک است بايد راههاي تقويت روابط اقتصادي و فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينکه رفت و آمد مردم دو کشور بايد گسترش يابد ، اظهار داشت: اين دو کشور از جاذبه هاي گردشگري زيبا و انسان هاي با نجابت و مهمان نواز برخوردارند.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به ظرفيت ها و توانمندي دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاري هاي تجاري و اقتصادي فعلي دو کشور در حد ظرفيت نيست و برگزاري چنين نمايشگاه هايي گامي مثبت براي توسعه روابط و همکاري هاي بين المللي است.
دولت هاي زورگو مي خواهند مانع پيشرفت هاي علمي سايرين شوند .
احمدي نژاد متذکر شد که دولت هاي زورگو هيچگونه گامي براي توسعه ساير کشورها بر نمي دارند و تنها به منافع خود مي انديشند.
به گفته وي ، ملت ها تجربه بدي از دخالت قدرت هاي بزرگ دارند ، آنان حتي براي منافع خود حاضرند بازارهاي ساير کشورها را تسخير و نابود کنند و مانعي براي پيشرفت هاي علمي آنان شوند.
رئيس جمهور كشورمان با تاکيد بر اينکه جوانان ايراني و زيمبابوه اي توانمند هستند ، گفت: آنها به سرعت مي توانند گام هاي بلندي در قطع وابستگي و حرکت به سمت تعالي و پيشرفت بردارند.
احمدي نژاد با بيان اينکه بايد توانايي هاي خود را باور کنيم ، افزود: ملت ها با اتکا به ايمان، استعدادهاي درخشان و منابع عظيم انساني و طبيعي خود مي توانند به همه مشکلات غلبه و به سرعت عقب ماندگي ها را جبران کنند.
رييس جمهوري با يادآوري اينکه ايران و زيمباوه برادر و دوست يکديگر هستند ، گفت: تصميم داريم همکاري هاي خود را در عرصه هاي صنعتي ، کشاورزي ، اقتصادي ، گردشگري ، علمي و فني توسعه دهيم. اين تصميم دوست خوبم رابرت موگابه و بنده است ، ما مطمئن هستيم همه دولت هاي قاره آفريقا با اين تصميم همراه هستند.
مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين المللي زيمبابوه با حضور روساي جمهور دو کشور، تني چند از مقامات زيمبابوه اي و شهروندان شهر بولاوايو برگزار شد.
در اين مراسم همچنين همسران روساي جمهوري ايران و زيمبابوه حضور داشتند که در پايان مراسم ، لوح هايي توسط موگابه و احمدي نژاد به تعدادي از غرفه داران اين نمايشگاه اهدا شد.
احمدي نژاد زيمبابوه را به مقصد اوگاندا ترک کرد .
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سفر سه روزه خود به دو کشور آفريقايي، دقايقي پيش ، «بولاوايو» يکي از شهرهاي زيمبابوه را با بدرقه رسمي رابرت موگابه رييس جمهور اين کشور ، به مقصد کامپالا پايتخت اوگاندا ترک کرد.
محمود احمدي نژاد پس از حضور در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين المللي تجاري زيمبابوه در بولاوايو، به سفر دو روزه خود در اين کشور پايان داد و به دعوت رسمي رييس جمهور اوگاندا و براي ديدار با مقامات اوگاندايي و گفتگو و بررسي مسايل سياسي منطقه اي و بين المللي عازم کامپالا پايتخت اوگاندا شد.


نوشته شده در   شنبه 4 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode