ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389     |     کد : 7256

احتمال ورود گردوغبار ناشي از فعاليت آتشفشان ايسلند به ايران صفر است

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست گفت: از نظر سازمان محيط زيست احتمال ورود گردوغبار ناشي از فعاليت آتشفشان ايسلند به ايران صفر است و جاي هيچ نگراني نيست...

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست گفت: از نظر سازمان محيط زيست احتمال ورود گردوغبار ناشي از فعاليت آتشفشان ايسلند به ايران صفر است و جاي هيچ نگراني نيست.
علي محمد نوريان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در رابطه با احتمال ورود آلودگي‌هاي ناشي از فعاليت آتشفشان ايسلند از طريق كشور تركيه به ايران اظهار داشت: در حال حاضر آلودگي‌هاي ناشي از فعاليت آتشفشان ايسلند منطقه وسيعي از اروپا را پوشانده است اما بصورت خط مستقيم حدود 6 تا 7 هزار كيلومتر از منبعي كه گازها از آن خارج مي‌شوند فاصله داريم؛ بنابراين به دليل اين فاصله زياد تأثير زيست محيطي آنچناني بر كشور نخواهد داشت.
وي در رابطه با دليل اين امر گفت: مجذور فاصله به نسبت ميزان آلودگي مشخص مي‌كند كه مشكلي براي كشور ما ايجاد نخواهد شد.
نوريان افزود: از نظر سازمان محيط زيست، احتمال اين‌كه آلودگي كه در اروپا ايجاد شده بتواند ايران را نيز تحت تأثير خود قرار دهد بسيار ناچيز است.
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست همچنين اظهار داشت: در اين زمينه وظيفه سازمان هواشناسي است كه به صورت دقيق وضعيت هوا را پيش‌بيني كند و بر اساس مراقبت دائمي و مستمر اطلاعات را اعلام كند.
نوريان گفت: بر اساس اطلاعاتي كه بطور منظم در اين رابطه ارسال مي‌شود و بر اساس شرايط جوي كه بر روي منطقه مستقر شده است، احتمال تأثير آلودگي‌ها وجود ندارد.
وي با بيان اينكه احتمال ورود آلودگي‌ها به ايران بسيار ناچيز است، گفت: اين احتمال صفر است و جاي نگراني وجود ندارد.
قائم مقام رئيس سازمان محيط زيست با بيان اينكه اين پديده قابل پيش‌بيني است گفت: بر اساس همين پيش‌بيني‌ها اعلام مي‌كنيم كه شرايط موجود روي ايران تأثير نخواهد داشت.
نوريان در ادامه يكي از عواملي كه " صفر بودن احتمال ورود آلودگي‌ها به كشور " را تأيي‌ مي‌كند را سيستم‌هاي جوي حاكم در منطقه دانست و گفت: مسير جريان‌ آلودگي‌ها به سمت ايران نيست و اين نشان مي‌دهد كه جاي نگراني وجود ندارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode