ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389     |     کد : 7254

سانسور مقاله افشاگرانه 11 سپتامبر، يك ساعت پس از انتشار

يك هفته‌نامه آمريكايي در گفتگو با يكي از صاحب‌نظران حوادث 11 سپتامبر كه مقاله افشاگرانه او يك ساعت پس از انتشار در يك روزنامه اينترنتي، حذف شد، به مسئله تلاش رسانه‌هاي آمريكايي و غربي براي دور نگه داشتن مقالات و كتاب‌هاي افشاگرانه از افكار عمومي پرداخته است...

 يك هفته‌نامه آمريكايي در گفتگو با يكي از صاحب‌نظران حوادث 11 سپتامبر كه مقاله افشاگرانه او يك ساعت پس از انتشار در يك روزنامه اينترنتي، حذف شد، به مسئله تلاش رسانه‌هاي آمريكايي و غربي براي دور نگه داشتن مقالات و كتاب‌هاي افشاگرانه از افكار عمومي پرداخته است.
به گزارش فارس، "مارك اندرسون " معاون سردبير هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس "، با اشاره به مسئله سانسور مقاله "جس ونچرا "، نويسنده و فرماندار سابق ايالت "مينسوتا "ي آمريكا در رابطه با حملات 11 سپتامبر، به بخش‌هايي از گفتگوي خود با وي پرداخته و مي‌نويسد: ونچرا تائيد كرد كه سري برنامه‌هاي تلويزيوني وي در رابطه با توطئه‌‌هايي در آمريكا جريان دارند، علارغم مشكلات موجود همچنان ادامه خواهد يافت و بزودي 10 قسمت از سري جديد آن پخش خواهد شد.
اندرسون با اشاره به سوابق نظامي ونچرا در نيروي دريايي آمريكا مي‌نويسد: يكي از مسائل مهمي كه در حال حاضر ونچرا در حال مقاومت براي آن است،‌ موضوع بحث صريح وي در مورد ماجرايي است كه واقعا در 11 سپتامبر 2001 اتفاق افتاد.
معاون سردبير امريكن‌فري‌پرس مي‌افزايد: اخيرا سايت خبري "هافينگتون پست " اقدام به حذف مقاله‌اي از ونچرا كرد كه وي در آن روايت دولتي از 11 سپتامبر را زير سوال برده بود.
در اين مقاله ونچرا از "ريچارد گيج "، مهندس معماري نام برده بود كه گروه "معماران و مهندسين حقيقت‌جوي 11 سپتامبر " را تشكيل داده و هم‌اكنون بيش از 1100 معمار، مهندس و ديگر متخصصان در آن عضو بوده و با ارايه مدارك و شواهد مختلفي درستي روايت‌هاي بيان شده از 11 سپتامبر را به چالش كشيده‌اند.
اندرسون با اشاره به حساسيت مسئله 11 سپتامبر مي‌افزايد: اگرچه حساسيت موضوع 11 سپتامبر مي‌تواند موجب شود كه ارگان‌هاي خبري از بررسي كتابي كه در رابطه با توطئه‌هاي 11 سپتامبر بوده و توسط كسي نوشته شده كه مورد توجه بخش عظيمي از جامعه آمريكا و به خصوص فعالان جوان است، اما ونچرا هيچ‌گاه از بيان حرف‌هاي خود در رابطه با اين موضوع خودداري نكرده است.
اين مقاله با اشاره به استقبال هزاران نفر از فعالان جوان آمريكايي از ونچرا مي‌نويسد: در سال 2004،‌ ونچرا با برگزاري كلاسي با نام سياست‌هاي شخص ثالث در دانشگاه "هاروارد "، به آگاه كردن جوانان آمريكايي پرداخت و استقبال از كلاس‌هاي وي به حدي بود كه در سالن سخنراني او بيش از 300 دانشجو حاضر مي‌شدند.
اندرسون با اشاره مجدد به مقاله سانسور شده ونچرا مي‌نويسد: هافينگتون‌پست مقاله مرتبط با 11 سپتامبر او را تنها يك ساعت پس از انتشار، حذف كرد.
اين گزارش مي‌افزايد: ونچرا با تاكيد بر اينكه همچنان به روشنگري در رابطه با 11 سپتامبر ادامه خواهد داد، افزود: يك خواسته منطقي ما اين است كه به اين پرسش پاسخ داده شود كه چطور آتش ناشي از سوخت هواپيما مي‌تواند به تنهايي موجب تخريب برج‌هاي دوقلوي 110 طبقه شود؟ چطور ممكن است كه اين برج‌ها تنها به واسطه آتش هواپيما تبديل به پودر شوند؟
ونچرا با اشاره به سانسور و محدوديت‌هاي شديدي كه در پرداختن به مسئله 11 سپتامبر با آن مواجه است، به كتاب جديدش با عنوان "توطئه‌هاي آمريكايي: دروغ‌ها، دروغ‌ها و دروغ‌هاي بيشتري كه دولت به ما مي‌گويد " مي‌گويد: اين كتاب بيش از چهار هفته در ليست پرفروش‌ترين‌‌هاي روزنامه "نيويورك‌تايمز " قرار داشت، اما اين روزنامه و ديگر رسانه‌هاي غالب با بي‌توجهي به آن كوشيدند تا از فراگير شدن كتاب جلوگيري كنند.
اين نويسنده آمريكايي با تاكيد بر آنكه هيچ رسانه‌ غالب آمريكايي كتاب پرفروش او در رابطه با 11 سپتامبر را نقد و بررسي نكرده است مي‌افزايد: حتي شبكه تلويزيوني بي‌بي‌سي نيز درخواست وي براي صدور اجازه براي استفاده از تصاوير ويديوئي اين شبكه تلويزيوني كه روز 11 سپتامبر پخش شد، را رد كرده است. اين تصاوير مربوط به گزارش خبرنگار شبكه بي‌بي‌سي است كه مشغول گزارش از ساختمان شماره هفت مركز تجارت جهاني است. اين خبرنگار در حالي از فرو ريختن ساختمان شماره هفت صحبت مي‌كند كه طبق تصاوير زنده بي‌بي‌سي كه همزمان با گزارش خبرنگار پخش مي‌شده، اين ساختمان همچنان سالم بوده و مورد حمله قرار نگرفته است.
ونچرا مي‌گويد: همه چيزي كه ما مي‌خواهيم از خبرنگار بي‌بي‌سي بپرسيم اين است كه چه كسي به او گفته بود كه ساختمان شماره هفت، فرو خواهد ريخت؟
اين نويسنده در انتها تاكيد مي‌كند كه خبرنگار بي‌بي‌سي در ساعت پنج بعد از ظهر روز 11 سپتامبر از تخريب ساختمان شماره هفت خبر داد و اين در حالي است كه اين ساختمان در ساعت 5:20 دقيقه بعد از ظهر فروريخت.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode