ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389     |     کد : 7253

ايران هيچ انحرافي در برنامه هسته‌اي نداشته است

وزير امور خارجه تركيه گفت كه جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه انحرافي از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود نداشته است...

وزير امور خارجه تركيه گفت كه جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه انحرافي از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود نداشته است.
فارس به نقل از اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، "احمد داوود اوغلو " وزير امور خارجه تركيه عصر امروز سه‌شنبه با علي لاريجاني رئيس قوه مقننه ديدار و گفتگو كرد.
در اين ملاقات لاريجاني با ابراز خرسندي از روند رو به گسترش مناسبات فيمابين، اظهار داشت: توسعه و گسترش همكاري‌هاي دوستانه دو كشور در عرصه‌هاي گوناگون، عامل تقويت ثبات و امنيت منطقه است.
رئيس مجلس در ادامه با اشاره به تحولات منطقه بر اهميت رايزني‌ها و مشورت‌هاي نزديك دو كشور تأكيد كرد.
وي همچنين ديدگاه‌ها و مواضع دو كشور را در بسياري از موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي نزديك دانست.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان از نحوه برخورد قدرت‌هاي بزرگ با پرونده هسته‌اي ايران انتقاد كرد و يادآور شد: گفتگو و مذاكره تنها راه حل و فصل سوءتفاهمات موجود است.
وي در ادامه با اشاره به پيام مقام معظم رهبري كه به كنفرانس اخير خلع سلاح هسته‌اي در تهران، متذكر شد: در مباني اعتقادي و ديني نظام جمهوري اسلامي ايران، داشتن سلاح هسته‌اي جايگاهي ندارد.
لاريجاني در پايان سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه به ويژه عراق، بر سياست اصولي كشورمان جهت تقويت و تحكيم صلح و امنيت عراق تاكيد كرد و توضيح داد: ما بر اين باوريم كه همه گروه‌هاي منتخب در مجلس عراق در حاكميت عراق سهيم باشند.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از دولت منتخب و قانوني كه برآمده از آراي ملت عراق، حمايت مي‌كند.
در ادامه اين ملاقات "احمد داوود اوغلو " وزير امور خارجه تركيه اهميت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با جمهوري اسلامي ايران براي كشورش را يادآور شد و گفت: مشورت‌ها و رايزني‌هاي دو كشور نقش مهمي در حل و فصل مسائل منطقه داشته است.
وي در ادامه با بيان حق جمهوري اسلامي ايران براي كسب فناوري صلح‌آميز هسته‌اي، افزود: در جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه انحرافي از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود نداشته است.
وزير امور خارجه تركيه تصريح كرد: سياست اصولي تركيه درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي اين است كه هيچ كشوري حق استفاده از اين فعاليت در جهت ساختن سلاح هسته‌اي ندارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode