ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1389     |     کد : 7241

گزارش اوباما به كنگره در مورد پروژه هاي جنگ نرم آمريكا عليه ايران

رئيس جمهور آمريكا در گزارشي خطاب به روساي مجلس نمايندگان و سناي آمريکا،اقدامات اين دولت در خصوص جنگ نرم آمريكا عليه ايران را تشريح كرد...

رئيس جمهور آمريكا در گزارشي خطاب به روساي مجلس نمايندگان و سناي آمريکا،اقدامات اين دولت در خصوص جنگ نرم آمريكا عليه ايران را تشريح كرد. گزارش دولت آمريکا شامل گسترش پخش اخبار، مقابله با پارازيت‌ ماهواره‌اي، استفاده بيشتر از توئيتر و فيس بوك، تقويت سازمان هاي غير دولتي و توليد فيلتر شكن‌هاي جديد براي ايرانيان است.
به گزارش خبرگزاري فارس، در سال گذشته كنگره آمريكا ضمن تصويب بودجه 55 ميليون دلاري براي جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران با عنوان "قانون قربانيان سانسور در ايران "، رئيس جمهور آمريكا را موظف كرد كه 90 روز پس از تصويب اين قانون گزارشي از تلاشهاي آمريكا براي پخش برنامه هاي بين المللي، تلاش‌هاي دولت ايران براي مسدود ساختن پخش برنامه هاي مورد حمايت آمريكا، تلاش‌هاي دولت ايران براي كنترل يا مسدود ساختن دسترسي به اينترنت، برنامه هاي لازم براي استفاده از بودجه مربوط به رسانه، تعامل و آموزش الكترونيك ايرانيان و همچنين تفكيكي جامع ميان مبالغ اختصاص يافته و هزينه شده براي رسانه هاي الكترونيك، و ارزيابي تاثير اين مبالغ ارائه دهد.
به تازگي اين گزارش توسط كاخ سفيد منتشر شده است.
بند اول اين گزارش به پخش اخبار در ايران از جانب نهادهاي تحت حمايت مالي دولت آمريكا مي پردازد و با توضيح افزايش اين برنامه ها در زمان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري ايران تاكيد مي‌كند كه يك مسير اينترنتي حفاظت شده و منحصر به فرد براي ايراني‌ها تعبيه گرديد تا تصاوير ويدئويي خود را به شبكه خبر فارسي صداي آمريكا ارسال نمايند. دولت آمريكا انتظار دارد كه با استفاده از كاربردهاي جديد موبايل‌هاي آيفون صاحبان موبايل در ايران بتوانند به وب‌سايت شبكه فارسي صداي آمريكا دسترسي داشته و اطلاعات و تصاوير خود را بدون ذكر نام ارسال نمايند تا صداي آمريكا نيز آنها پخش كند.
بند دوم گزارش ضمن بيان تلاش‌هاي ايران براي مقابله با اخبار شبكه‌هاي آمريكا، پارازيت هاي زميني و ماهواره اي ايران را توضيح مي دهد و به تلاش كاخ سفيد براي مقابله با پارازيت از طريق تنظيم فركانس‌ها و اضافه‌سازي ظرفيت‌هاي ماهواره‌اي جديد مي پردازد.
در بند سوم مقابله با برنامه هاي ايران در فيلترينگ مورد بحث قرار گرفته و مي گويد آمريكا در تلاش‌ است تا با يافتن منابع جديد براي حمايت از قراردادهاي فعلي با فروشندگان نرم‌افزار‌هاي فيلترشكن و همچنين يافتن نرم‌افزارهاي جديد، به مقابله با دولت ايران بپردازد و وب‌سايت‌ها و نرم‌افزارهاي فيلترشكن جديد معرفي كرده و تلاش خواهد كرد تا انطباق‌پذيري و سازگاري كاربران ايراني‌ را افزايش دهد.
گسترش برنامه‌ها و پلت‌فرم‌هاي انتقال اطلاعات و ارسال خبر به ايران از طريق تلويزيون، راديو، اينترنت و ديگر پلت‌فرم‌هاي ديجيتالي نيز بند چهارم گزارش را تشكيل مي‌دهد.
تقويت سازمان‌هاي جامعه مدني و افزايش آزادي بيان از طريق استفاده از رسانه‌هاي جديد بمنظور درگير ساختن جوانان، آموزش روزنامه‌نگاران طبق استانداردهاي بين‌ا‌لمللي و تدارك دسترسي به اطلاعات فيلتر نشده محور پنجم گزارش رئيس جمهور آمريكا به كنگره است.
ميزان جمعيت و قلمرو ايران كه در محدوده دسترسي اخبار راديو فردا و صداي آمريكا قرار دارند، ترافيك اينترنتي از ايران به وب‌سايت‌هاي راديو فردا و صداي آمريكا و ترافيك اينترنتي سرورهاي فيلترشكن تحت حمايت مالي دولت امريكا بندها پاياني گزارش اوباما هستند.


نوشته شده در   سه شنبه 31 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode