ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 فروردين 1389     |     کد : 7218

سلاح‌هاي كشتار جمعي زنگ خطر براي صلح جهاني است

معاون وزير خارجه ونزوئلا در كنفرانس خلع سلاح در تهران گفت: وجود سلاح‌هاي كشتار جمعي، حمله به عراق و افغانستان و تهديد كشورها به حمله هسته‌اي زنگ خطري براي صلح جهاني است...

معاون وزير خارجه ونزوئلا در كنفرانس خلع سلاح در تهران گفت: وجود سلاح‌هاي كشتار جمعي، حمله به عراق و افغانستان و تهديد كشورها به حمله هسته‌اي زنگ خطري براي صلح جهاني است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، جورج وامرو طي سخناني در كنفرانس خلع سلاح در تهران ، خارج كردن انديشه حمله به كشورهاي جهان از دكترين استراتژيك امنيتي قدرتهاي بزرگ را يكي از مهمترين وظيفه كشورهاي جهان برشمرد و گفت: ونزوئلا از هرگونه تلاشي از جمله مذاكره و رايزني براي مجبور كردن كشورهاي دارنده سلاح‌هاي هسته‌اي و عدم تهديد كشورهايي كه به دنبال استفاده مسالمت‌آميز از انرژي هسته‌اي هستند، به كار گرفته است.
جورج وامرو معاون وزير خارجه ونزوئلا با اشاره به چشم‌انداز حاكم و انديشه امپرياليستي كه آمريكا خود را پليس NPT مي‌نامد، گفت: تهديد كشورهاي مستقل از جمله ايران كه به دنبال استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي هستند، اقدامي است كه صلح و امنيت جهاني را تهديد مي‌كند.
معاون وزير خارجه ونزوئلا با انتقاد از كشورهايي كه سياست دو پهلو اتخاذ مي‌كنند و امنيت جهاني را مورد تهديد قرار مي‌دهند، خاطرنشان كرد: اين كشورها تنها ادعاي دفاع از فرضيه عدم اشاعه مي‌كنند، اما به تعهدات خود عمل نمي‌كنند كه اين امر اصول برابري كشورها را تهديد مي‌كند.
وي افزود: اين كشورها علاوه بر بي‌توجهي به اجراي تعهدات خود، از سياست‌هاي نسل‌كشي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين حمايت مي‌كنند و به دنبال توسعه و ساخت انواع ديگر سلاح‌هاي كشتار جمعي هستند.
معاون وزير خارجه ونزوئلا، با تأكيد بر اينكه NPT به حق كشورها در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي تصريح كرده است، اضافه كرد: امروز با توجه به نزديك بودن پايان يافتن سوخت‌هاي فسيلي، كشورها به دنبال استفاده مسالمت‌آميز از انرژي هسته‌اي بوده، اما در اين راه قدرت‌هاي جهاني به دنبال سنگ‌اندازي در راه آنان هستند.
وي درباره پرونده هسته‌اي ايران گفت: ما از گفت‌وگو و مذاكره براي حل اين مسئله استقبال مي‌كنيم و آن را تنها راه حل اختلافات مي‌دانيم.
وي در پايان با ابراز اميدواري نسبت به موفقيت كنفرانس تهران، اعلام كرد: ونزوئلا از هرگونه تلاش براي عدم اشاعه سلاح هسته‌اي و استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حمايت مي‌كند.


نوشته شده در   يکشنبه 29 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode