ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 فروردين 1389     |     کد : 7133

یکشنبه 22 فروردين 26 ربيع الثاني 11 آوريل

درگذشت « محمّد بن حسام الدين خوافي مهستاني» معروف به« ابن حسام» در سال 875هجري قمري..

درگذشت « محمّد بن حسام الدين خوافي مهستاني» معروف به« ابن حسام» در سال 875هجري قمري
«محمّد بن حسام الدين خوافي مهستاني» معروف به« ابن حسام» از شاعران ايراني قرن نهم هجري دارفاني را وداع گفت. او استعدادي شگرف در سرودن اشعار پر معنا داشت و اشعار بجاي مانده از روي گواهي بر اين مطلبند. او ديوان قصايدي در مدح و ستايش ائمه(ع) دارد. همچنين مثنوي خاور نامه را بحر متقارب در شرح جنگهاي حضرت امير(ع) از خود به يادگار گذاشته است .

آغاز نهضت اسلامي فلسطين
نهضت اسلامي فلسطين عليه صهيونيستهاي اشغالگر به صرف انگيزه هاي اسلامي و الهي آغاز شد و هيچ خط و گرايش سياسي ديگري در روند آن نقش نداشت، و مهمترين وجه اهميت قيام اسلامي آنها،ماهيت اسلامي قيام آنها است. شعارهاي الله اكبر و لا اله الا الله كه توسط اين مردم سر داده شده و تبعيتي كه از شيوه هاي مبارزاتي مردم ايران دارند، در كنار عامل ديگريعني ترس و وحشت زياد رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي حكايت از اسلامي بودن مبارزات فلسطين در اراضي اشغالي دارد.

آغاز عمليات بيت المقدس 5 در سال 1367هجري شمسي
عمليات بيت المقدس 5 با رمز يا ابا عبد الله الحسين(ع) در منطقه عملياتي پنجوين در سال 1367هجري شمسي آغاز شد. اين عمليات كه با هدف انهدام سازمان رزمي دشمن آغاز شده بود با بجاي گذاشتن 3500تن كشته و زخمي از نيروهاي دشمن خاتمه يافت. در عمليات يت المقدس 5 چندين گران از لشكر 27و صدها دستگاه تانك و نفربر منهدم شدند.

تصرف مجمع الجزاير آلاند به دست امپراتوري روسيه در سال 1809 ميلادي
مجمع الجزاير آلاند سال 1809 ميلادي به تصرف امپراتوري روسيه در آمد اين مجمع الجزاير سالها مورد اختلاف و جنگ ميان دول فنلاند و روسيه بود، مجمع الجزاير آلاند كه در درياي بالتيك واقع است. تا سال 1917تحت سلطه روسيه بود و سر انجام در اين سال به فنلاند بازپس داده شد.

اختراع ماشين توليد سرماي مصنوعي توسط«فرديناند كاوه» در سال 1859 ميلادي
«فرديناند كاوه » صنعتگر وشيميدان مشهور فرانسه در سال 1859 ميلادي ماشين توليد سرماي مصنوعي را اختراع كرد اين ماشين كه با استفاده گاز آمونياك سرماي مصنوعي توليد ميكرد. پس از كامل شدن به صورت يخچال امروزي در آمد. اين اختراع نخستين گام در راه جلو گيري از مرگ مير انسانها بر استفاده از موادغذايي فاسد بود. تا قبل از اين تاريخ هر ساله بسياري از انسانها در نقاط مختلف جهان بويژه در مناطق گرمسير بر اثر مسموميت و فساد مواد غذايي جان خود را از دست مي دادند.

قتل «اميليا نوزا پاتا» از معروفترين انقالبيون مكزيك در سال 1919 ميلادي
«اميليا نوزا پاتا» از معروفترين انقالبيون مكزيك در سال 1919 ميلادي بر اثر توطئه و نيرنگ به قتل رسيد. سرخپوستان بومي مكزيك زاپاتا را مصلح جامعه خود مي دانستند. اودر اواخر سال 1910ميلادي با شعار آزادي و زمين سلاح را بدست گرفت و با لشكر ي از سرخپوستان حق طلب وآزادي خواه به تصرف اراضي غصب شده مردم پراخت. زاپاتا هنكاميكه فرانسيسكو مادروريس جمهور مكزيك را اصلاحگر مي دانست ازاوحمايت ميكرد اما زمانيكه برنامه اصلاحي خود را اعلام كرد با مخالفت و كار شكني مادرو روبرو شد به همين علت، براي دفاع از برنامه اصلاحات ارضي خود برضد مادرو قيام كرد و اراضي وسيعي را به نفع مردم از دست غاصبان خارج ساخت ولي دشمنان متحد زاپاتا عاقبت با حيله و نيرنگ او رابه قتل رساند ند. 


نوشته شده در   يکشنبه 22 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode