ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 خرداد 1387     |     کد : 709

بررسي مسايل جوانان

مجله معارف اسلامي كتاب بررسي مسايل جوانان به قلم محمد تقي سبحاني‌نيا را در يازده بخش تهيه و منتشر كرد.

يكي از مهمترين و بحراني‌ترين دوره‌هاي زندگي انسان، دوره جواني و بلوغ است؛ زيرا در اين برهه از زمان در دو بعد جسم و روان آدمي، تغييرات مهمي صورت مي‌گيرد. در حقيقت مسايل گوناگوني، حيات فكري، سياسي، اجتماعي و رواني جوان را احاطه كرده است. عبور از بحران دوره جواني در گرو بازشناسي اين مقطع حساس و بررسي مسايل گوناگون آن است. جواني سرآغاز ورود به جهاني متنوع است. جوان در جستجوي طرح‌هاي نو و بي سابقه است؛ اما همواره با اين پرسش روبه‌روست كه آيا هر چيزي كه تازه شد مطلوب است، نوخواهي با مدگرايي چه تفاوتي دارد و آيا مي‌توان هم امروزي بود و هم از گذشته فاصله نگرفت.

افكار منفي، مزاحم و تفسيرهاي بدبينانه از رويدادها از سويي و آرمان خواهي و عدالت‌جويي از سوي ديگر از ويژگي هاي دوران جواني است. اين نوشتار در تلاش است تا با بررسي ژرف مسايل مربوط به جوانان به پرسش‌هاي بنياديني از اين دست پاسخ گويد.

بحران هويت، بحران بلوغ، مشكلات جنسي جوانان، تعديل غريزه جنسي، جوان و محبوبيت، جوان و نوگرايي، اعتدال، شادي و نشاط، جوان و انتقاد، مثبت‌نگري و اميدواري عناوين اين يازده بخش است.

بلوغ شرعي، جسمي، جنسي،‌ اجتماعي، ‌رواني، شخصيتي، عقلي، سن بلوغ، بلوغ زودرس و دير رس، نشانه‌هاي بلوغ، راه‌هاي غلبه بر بحران، بحران عاطفي، ارتباط با هم‌سالان، ناسازگاري با والدين و احساسات مذهبي از جمله مسايلي است كه در بخش جوان و بحران بلوغ مورد بررسي قرار گرفته است.

در پاره‌اي از اين بخش درباره احساسات مذهبي جوان مي‌خوانيم: «با فرارسيدن بلوغ، در كنار شكوفايي تمايلات نفساني، تمايلات روحاني نيز بيدار مي‌گردد. بر اين اساس در صدر اسلام، جوانان زودتر از بزرگ‌سالان به دين مقدس اسلام و پيامبر(ص) ابراز علاقه كرده و ايمان مي‌آوردند.»

بررسي مسايل جوانان مجموعه مقاله هاي محمد تقي سبحاني‌نيا در مجله معارف اسلامي دفتر تبليغات اسلامي در سال‌هاي 83 و 84 است كه براي نخستين بار در سال جاري از سوي بوستان كتاب در 320 صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 5 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode