ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1389     |     کد : 7070

سه شنبه 17 فروردين 21 ربيع الثاني 6 آوريل

درگذشت حاج ملا محمد باقر واعظ تهراني از علماي برجسته تهران در سال 1313 هجري قمري...

درگذشت حاج ملا محمد باقر واعظ تهراني از علماي برجسته تهران در سال 1313 هجري قمري
حاج ملا محمد باقر واعظ تهراني در سال 1313 هجري قمري از علماي برجسته تهران در گذشت و در حرم حضرت امام رضا(ع) در كنار مقبره شيخ بهايي به خاك سپرده شد. وي در صفر سال 1255 هجري بد‏نيا آمدو عمر خود را صرف آموختن علوم مختلف نمود. از تأليفات متعدد واعظ تهراني مي توان كتب المرات الجنيه، و جنة النعيم را نام برد. كتاب اخير در باب احوال شاه عبدالعظيم(ع) نوشته شده است.

شهادت آيت الله شيخ محمد مهدي خالصي كاظمي در سال1304هجري شمسي
آيت الله شيخ محمد مهدي خالصي كاظمي فقيه و مرجع عاليقدرشيعه درمشهد مسموم و شهيد شد. آيت الله خالصي ازروحانيون مبارز با اشغالگران بيگانه و استعمارگران بود. پس ازآن كه شمال ايرا ن را قواي روسيه وليبي را نيروهاي ايتاليا اشغال كردند ايشان مراجع بزرگ را به كنفرانس اول كاظمين دعوت كرد. دراين كنفرانس سرزمينهاي اسلامي براي مبارزه با اشغالگران به وحدت فراخوانده شدند. دركنفرانس دوم كاظمين علاوه برنيروهاي مبارز مسلح، آيت الله خالصي و فرزندش به سوي جبهه هاي عراق حركت كردند. بدين ترتيب رهبري قيام 1920عراق به ايشان واگذارشد. «عَناوينُ الاُصول» ازآثارتأليفي آيت الله خالصي كاظمي است.

اخراج ایرانیان مقیم عتبات عالیات توسط رژیم بعثی عراق در سال1359هجري شمسي
رژيم بعثي عراق 15000تن ا زايرانيان و فرزندان ايراني تبار آنان را كه از سالها پيش مقيم عتبات عاليات بودند؛ با وضعي اهانت بار در سال1359هجري شمسي ازعراق بيرون آمد. اين اقدام رژيم بعثي عراق براي ايجاد تنگناهاي اقتصادي و اجتماعي و وارد آوردن فشارهاي گوناگون برجمهوري اسلامي ايران صورت گرفت.

قتل عام وحشت ناك هارلم به دستور فيليپ دوم شاه اسپانيا در سال 1585ميلادي
قتل عام وحشت ناك هارلم در شهري به همين نام كه مركز اتقلال طلبان هلندي بود به دستور فيليپ دوم شاه اسپانيا ئر سال 1585ميلادي بوقوع پيوست در اين قتل عام 6000 تن از اتقلال طلبان و آزاديخواهان هلندي كشته شدند اما سر انجام در سال 1609ميلادي هلند از سلطه اسپانيا خارج شد و به استقلال رسيد.

اعدام دانتون از برجسته ترين سران انقلاب كبير فرانسه با گيوتين در سال1794 ميلادي
دانتون از برجسته ترين سران انقلاب كبير فرانسه با گيوتين در سال1794 ميلادي اعدام شد. او از رهبران يكي از گروهاي مهم دوران انقلاب فرانسه بنام اعتدال بود و فعاليت سياسي خود را در زمان لويي 16 با وكالت مجلس گسترش داد دانتون در مبارزه با روسپير براي كسب قدرت شكست خورد. و بدستور او به گيوتين سپرده شد. بدين ترتيب حكومت 4ماهه روسپير كه بدوره ترور معروف است آغاز شد؛ وي علاوه بر دانتون شمار ديگري از افراد انقلابي را اعدام كرد.

امضای معاهده بال در سال1795ميلادي
معاهده بال در سال1795ميلادي در شهري به همين نام در سويس ميان جمهوري ري فرانسه و و دولهاي پروس، اسپانيا، و هلند ب امضا رسيد. به موجب اين معاهده دولتهاي سه گانه هلند، اسپانيا، و پروس در جنگ با سپاهيان فرانسه شكست خورده بودند متعهد شدند كه در امور داخلي فرانسه دخالت نكنند اين كشورها همچنين بلژيك و اراضي ساحل چپ رود رن رابه فرانسه واگذار كردند.

روز بهورز
در اواخر سالهاى دهه 1970 ميلادى، كه چند دهه از عمر فعاليتهاى سازمان بهداشت جهانى مى گذشت، گزارشهاى رسمى حكايت از آن داشت كه : وضعيت بهداشتى صدها ميليون نفر از مردم جهان غير قابل قبول است، بيش از نيمى از مردم دنيا به مراقبتهاى كافى دسترسى ندارند، و بين كشورهاى توسعه يافته و در حال توسعه جهان تفاوتها حيرت انگيز است.
در ماه مه 1977 در پايان سى امين اجلاس بهداشت كه در آلماآتاى اتحاد شوروى سابق با شركت 134 كشور جهان تشكيل شده بود اعلام گرديد:
مهمترين هدف اجتماعى دولتها و سازمان جهانى بهداشت در دهه هاى آينده بايد آن باشد كه همه مردم جهان تا سال 2001 م. به سطحى از سلامت دست يابند كه زندگى آنان را از نظر اقتصادى و اجتماعى ثمربخش ‍ و مفيد سازد.
اين بيانيه كه بعدها به بهداشت براى همه تا سال 2000 م. شهرت يافت به عنوان يك هدف، نيازمند وسيله بود.
در سپتامبر 1987، كنفرانس جهانى آلماآتا مراقبتهاى اوليه بهداشتى (PHC)را به عنوان وسيله و ابزار رسيدن به هدف مزبور، معرفى كرد و بعدها در سال 1980 م. در مجمع عمومى سازمان ملل متحد قطعنامه اى به تصويب رسيد كه بر مراقبتهاى اوليه بهداشتى به عنوان محور توسعه ملى تاءكيد شده بود.
اجراى مراقبتهاى اوليه بهداشتى عبارتند از:
1ـ آموزش همگانى جامعه درباره مسائل عمده بهداشتى.
2ـ بهبود غذا و تغذيه صحيح.
3 ـ تاءمين آب سالم و كافى و بهسازيهاى اصلى محيط.
4 ـ مراقبتهاى بهداشتى مادران و كودكان و تنظيم خانواده.
5 ـ ايمن سازى عليه بيماريهاى عمده عفونى.
6ـ پيشگيرى از بيماريهاى شايع بومى.
7ـ درمان مناسب بيماريها و حوادث.
8ـ پيش بينى و تدارك داروهاى اساسى.




نوشته شده در   سه شنبه 17 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode