ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 فروردين 1389     |     کد : 7042

آي - پد از شنبه در کيف کاربران

"آي- پد" اولين لوح- رايانه قابل حمل اپل روز شنبه سوم مارس 2010 و پس از هفته ها انتظار در مدلهاي "وا- فاي" 16، 32 و 64 گيگابايتي وارد بازار آمريکا شد.


 "آي- پد" اولين لوح- رايانه قابل حمل اپل روز شنبه سوم مارس 2010 و پس از هفته ها انتظار در مدلهاي "وا- فاي" 16، 32 و 64 گيگابايتي وارد بازار آمريکا شد.
اين مدلهاي "واي- فاي" براساس حجم هارد ديسک از 499 دلار به بالا عرضه مي شوند. علاقه مندان مدلهاي با اتصال 3G (اتصال به اينترنت از طريق سيم کارت موبايل) هنوز بايد چند هفته ديگر را منتظر بمانند.
"آي- پد" به کاربران اجازه مي دهد که يک سري از عملياتها را در حال حرکت انجام دهند. اين عملياتها عبارتند از: جستجو روي وب، نوشتن، ارسال و دريافت ايميل، تماشاي فيلم و عکس، گوش دادن به موسيقي، بازي با بازيهاي رايانه اي، خواندن کتابهاي الکترونيک و ... .
براساس عقيده کارشناسان، "آي- پد" مي تواند به عنوان يک محصول نوآورانه و يا يک محصول بي استفاده معرفي شود و بنابراين هيچ حد متوسطي براي آن وجود ندارد.
در طول حدود سه ماه يعني از 27 ژانويه 2010 که استيو جابز اين محصول جديد را معرفي کرد تا روزهاي گذشته بسياري از خبرنگاران روزنامه هاي مطرح آمريکا به ويژه وال استريت ژورنال، نيويورک تايمز و يو. اس. اي تودي اين لوح- رايانه را مورد آزمايش و قضاوت قرار دادند که تقريبا نظر تمام آنها مثبت بود.
هرچند عقيده افرادي چون "بيل گيتس" در مورد اين دستگاه چيز ديگري است. به طوري که چند روز پس از معرفي "آي- پد" در 27 ژانويه گذشته بنيانگدار مايکروسافت در مصاحبه اي که در وبلاگ مالي B-Net منتشر شده است گفت: "آي- پد براي موفق شدن بايد بيشتر از اين شبيه به يک لوح- رايانه باشد."
بيل گيتس افزود: "آي- پد دستگاه زيبايي است اما نسبت به طراحي آن حسودي نمي کنم و به نظرم اين سخت افزار براي رسيدن به موفقيت بايد دوباره طراحي شود. واضح است که آي- فن نسبت به ويندوز موبايل يک گام رو به جلو بود اما آي- پد دستگاهي نيست که بخواهيم به اندازه کافي درباره آن حرف بزنيم."
بنيانگذار غول نرم افزاري دنيا ادامه داد: "من اعتقاد زيادي به فناوري لمس و سيستمهاي پخش کننده ديجيتال دارم اما فکر مي کنم که ترکيبي از صدا، قلم و يک صفحه کليد واقعي يا عبارت ديگر يک نت بوک بيشتر مورد علاقه قرار مي گيرد. به طور خلاصه وقتي آي- فن را ديدم گفتم: اوه، خداي من! مايکروسافت توان رسيدن به چنين هدفي را ندارد اما اين اتفاق با ديدن آي- پد رخ نداد."
مهمترين ويژگي "آي- پد" استفاده آسان از آن است. در حقيقت برخورداري از يک سيستم عامل کارآمد، باتري با قابليت 10 ساعت طول شارژ و صفحه لمسي با حساسيت بالا از دلايل مهم سهولت استفاده از اين سيستم است.
به اعتقاد بسياري از تحليلگران با عرضه "آي- پد" بازار دستگاههاي پخش کننده کتابهاي الکترونيک مي تواند دچار تحولات مهمي شود. در آمريکا رقم اين بازار در سال 2006 برابر با 5/0 درصد بود که در سال 2009 با يک رشد سه برابري به 6/1 درصد رسيد.
اين درحالي است که به نظر مي رسد اولين نشانه هاي ورود "آي- پد" چندان مثبت نيست به طوري که با اعلام خبر عرضه "آي- پد" شرکت آمازون، توليد کننده پخش کننده کتاب الکترونيک "کيندل" مجبور به افزايش قيمتهاي خود شد. اين شرکت که 90 درصد از بازار کتاب الکترونيک را در اختيار دارد و تا ديروز تعداد بسيار زيادي از 450 هزار کتاب ديجيتال خود را به قيمت 9/9 دلار مي فروخت از امروز اين کتابها را به قيمتهاي 9/12 و 9/14 دلار عرضه مي کند.
بنابراين اگر قيمت کتابهاي الکترونيک تا اين حد بالا رود بسياري از مردم ترجيح مي دهند که از همان نسخه هاي کاغذي قديمي استفاده کنند.
پيش بيني ها نشان مي دهد که فروش "آي- پد" تنها در مدت يک روز به 75 ميليون دلار و 25 هزار دستگاه و در مدت يک سال توليد اين محصول به 8 تا 10 ميليون دستگاه برسد.

قيمتها و مدلها
قيمت "آي- پد" که از امروز شنبه سوم آوريل وارد بازار آمريکا مي شود براي مدل 16 گيگابايتي 499 دلار، براي مدل 32 گيگابايتي 599 دلار و براي مدل 64 گيگابايتي 699 دلار است. قيمت مدلهاي "واي- فاي" + "نسل سوم موبايل" که قرار است ظرف هفته هاي آينده عرضه شوند برابر با 629 دلار براي مدل 16 گيگابايتي، 729 دلار براي مدل 32 گيگابايتي و 829 دلار براي مدل 64 گيگابايتي است.

آي- پد روي جلد نشريات
خبر ورود "آي- پد" به بازار آمريکا از چنان اهميتي برخوردار بود که استيو جابز، بنيانگذار اپل و محصول جديد اين شرکت در روي جلد مهمترين مجلات دنيا قرار گرفتند. به طوري که دو هفته نامه مشهورنيوزويک و تايم تصوير روي جلد خود را به اين خبر ارائه دادند که اين اقدام از اهميت ورود اين لوح- رايانه در بازار فناوريهاي ارتباطات و محصولات الکترونيک حکايت دارد.

مهر




نوشته شده در   يکشنبه 15 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode