ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 فروردين 1389     |     کد : 7000

پنج شنبه 12 فروردين 16 ربيع الثاني 1 آوريل

درگذشت « شيخ ابوالقاسم عبد الكريم بن هوازن قشيري» در سال 465 هجري قمري...

درگذشت « شيخ ابوالقاسم عبد الكريم بن هوازن قشيري» در سال 465 هجري قمري
« شيخ ابوالقاسم عبد الكريم بن هوازن قشيري» ملقب به زرين الاسلام و شيخ الاسلام و مشهور به استاد امام از فقيهان و عالمان جهان اسلام در سال 465 هجري قمري در نيشابور وفات يافت. او داماد و شاگرد عالم زمانه ابو علي دقاق بود و به عنوان فقيه و عالم خطه خراسان در ميان علما شهرت يافته بود. زين الاسلام در فقه، كلام ،تفسير و حديث تجربه فراوان داشت. از اين جهت وي را شيخ خراسان نيز لقب داده اند. او در اين منطقه شاگردان و پيروان بسياري داشت. ابو القاسم قشيري معاصر شيخ ابو سعيد ابوالخير بود. از اين رو شرح كارها و مراوده هاي اين 2 با يكديگر در كتاب اسرار التوحيد نيز آمده است. از زين الاسلام ترجمه ها و شرح هاي متعددي در زمينه تصوف و تأليفات در علم تفسير موجود است. اما معروفترين اثر بجاي مانده از وي رساله اي است بنام قشيريه كه كتابي جامع و كامل بشمار مي رود .گفتني است ابو القاسم قشيري پس از فوت در نيشابور در كنار مزار استادش ابوعلي دقاق به خاك سپرده شد.

روز جمهوري اسلامي ايران در سال1358هجري شمسي
نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سال1358هجري شمسي به رهبري حضرت امام خميني(ره) و با حضورملت قهرمان ايران در كشورمان موجوديت يافت. ملت انقلابي ايران در مدت دو روزآراء خود را به صندوقهاي رأي ريختند و با شركت دريك همه پرسي كم نظيربه نظام جمهوري اسلامي ايران رأي مثبت دادند و نظام جمهوري اسلامي با 98/2درصد كل آراء موجوديت يافت. حضرت امام خميني(ره) دربخشي ازپيامشان به مناسبت برقراري نظام جمهوري اسلامي فرمودند:" مبارك باد برشما روزي كه پس ازشهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهاي طاقت فرسا دشمن غول صفت و فرعون زمان را ازپاي درآورديد و با رأي قاطع به جمهوري اسلامي حكومت عدل الهي را اعلام نموديد…".

تولد «تيكو براهه» منجّم و رياضيدان دانماركي در سال1546ميلادي
«تيكو براهه» منجّم و رياضيدان دانماركي در سال1546ميلادي متولد شد. براهه درآلمان تحصيل كرد و درزادگاهش دانمارك ضمن تحقيق، ستاره جديدي درصورت فلكي ذاتُ الكُرسي كشف كرد. تيكو براهه درجزيره اي كوچك رصدخانه اي تأسيس كرد و مدت20سال درآنجا به تحقيق و رصد آسمان پرداخت. تيكو براهه با تكميل ادوات رصد و بجاي گذاشتن نتايج درخشان و مهم درباره اموررصد ستارگان و سيارات راه را براي اكتشافات دانشمندان بعدي همواركرد. 





نوشته شده در   پنجشنبه 12 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode