ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 فروردين 1389     |     کد : 6998

حين سفر از مصرف «شيريني تر» و لبنيات سنتي خودداری کنید

يك متخصص تغذيه گفت: در حين سفر حتي‌الامكان از مصرف «شيريني‌هاي تر» و خامه‌دار و لبنيات سنتي خودداري شود.

يك متخصص تغذيه گفت: در حين سفر حتي‌الامكان از مصرف «شيريني‌هاي تر» و خامه‌دار و لبنيات سنتي خودداري شود.
مرتضي صفوي افزود: در حين سفر يا در شهرها حتي‌الامكان از مصرف شيريني‌هاي تر و خامه‌دار خودداري شود. از مصرف محصولات لبني غير پاستوريزه مثل شير، پنير تازه، سرشير، كره محلي و ماست جداً خودداري شود.
وي گفت: از لواشك يا بسته‌هاي آلوچه و از اين قبيل كه مورد علاقه كودكان است، حتماً از انواعي كه داراي پروانه ساخت هستند، استفاده شود. از آجيل‌هاي رنگين شده و يا آجيل‌هاي كهنه كه در هنگام مصرف طعم غير طبيعي دارند يا علائم آلودگي به كپك يا لارو‌ و حشرات به صورت مرئي دارند، خودداري شود.
اين متخصص تغذيه افزود: از بستني‌هاي غير پاستوريزه به هر شكل و صورت سنتي و ... جداً خودداري شود. اگر در حين مسافرت از كنسرو ماهي تن يا ساير كنسروهاي گوشتي استفاده مي‌كنند، قبلاً توجه شود كه كنسرو باد كرده، زنگ زده و نشتي نداشته باشد و قبل از سفر يا هنگام مصرف حتما ‌به مدت 15 دقيقه جوشانده يا حرارتي معادل آن داده شود و پس از باز كردن درب قوطي در صورتي كه تغيير بو، طعم، كف آلودگي، تغيير رنگ در آن ديده شود، از مصرف آن خودداري شود.
صفوي اضافه كرد: در هنگام مسافرت از باقي مانده غذاها براي وعده‌هاي غذايي بعدي در صورتي كه يخچال در دسترس نباشد، خودداري و قبل از مصرف حتماً به ميزان كافي حرارت داده شود.
وي گفت: در مسافرت‌هاي شمال يا جنوب كه ممكن‌ است، ماهي خريداري و مصرف شود با كمي دقت در هنگام خريد از تازگي و سلامت ماهي (شفافيت چشم، فلس، باله‌ها، رنگ، بوي طبيعي برانش‌ها، صلابت‌ و انحناي طبيعي) آن حاصل شود.
اين متخصص تغذيه افزود: از خريداري و مصرف ماهي شور يا دودي كه احتمال فساد ماهي قبل از عمليات شور كردن و يا دود دادن زياد است و همچنين آلودگي به كپك، قارچ‌ها و استفاده از رنگ‌هاي غير مجاز براي ماهي‌هاي شور خودداري شود.
صفوي گفت: از خريداري، مصرف پرندگان مهاجر وحشي، پرنده‌هاي آبزي، كنار آبزي تالاب‌ها و سواحل رودخانه‌ها يا درياها صيد مي‌شوند، جداً خودداري شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode