ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 فروردين 1389     |     کد : 6989

مشاجره اردوغان و مرکل درباره ايران

نخست وزير ترکيه در ديدار با صدراعظم آلمان بار ديگر با تاکيد بر حل ديپلماتيک موضوع هسته اي ايران به وجود زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي در منطقه اعتراض کرد.

 نخست وزير ترکيه در ديدار با صدراعظم آلمان بار ديگر با تاکيد بر حل ديپلماتيک موضوع هسته اي ايران به وجود زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي در منطقه اعتراض کرد.
به گزارش يورونيوز، "رجب طيب اردوغان" و "آنگلا مرکل" در ديداردوشنبه شب خود با يکديگر درآنکارا درباره مسائل مهمي همچون موضوع هسته اي ايران گفتگو کردند.
اردوغان با تاکيد بر ديپلماسي در قبال برنامه هسته اي ايران گفت: ترکيه تحريم ايران را روش مناسبي نمي داند و فشارهاي بيشتر بر اين کشور بر روابط تجاري آنکارا-تهران تاثير مي گذارد.
نخست وزير ترکيه افزود: ما مخالف وجود تسليحات هسته اي در خاروميانه هستيم اما آيا در منطقه کشور ديگري وجود دارد که تسليحات هسته اي داشته باشد؟ بله هست و آيا مورد تحريم قرار گرفته است؟ نه.
اما مرکل در پاسخ به اظهارات اردوغان گفت: ما خوشحال مي شويم که ترکيه از تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران حمايت کند و با آمريکا و اتحاديه اروپا در اين مسير همگام شود.
اردوغان گفت: ترکيه هنوز به يک تصميم نهايي درباره چگونگي راي دادن به قطعنامه تحريمي شوراي امنيت سازمان ملل دست نيافته است.
مرکل همچنين ادعا کرد که اگر ايران شفافيت لازم را در قبال برنامه هسته اي خود نشان ندهد، شوراي امنيت به تحريمهاي جديد عليه اين کشور فکر مي کند.
نخست وزير ترکيه همچنين پيش از سفر صدراعظم آلمان به ترکيه در گفتگو با يک نشريه آلماني با تاکيد بر حل ديپلماتيک موضوع هسته اي ايران، مخالفت خود را با تحريمهاي جديد غرب بر ضد کشورمان اعلام کرده بود.
نخست وير ترکيه گفته بود: دولتهايي که خود داراي تسليحات هسته اي هستند در مقامي نيستند که به ديگر کشورها بگويند که آنها نبايد تسليحات هسته اي توليد کنند. اسرائيل را در نظر بگيريد. اسرائيل تسليحات هسته اي دارد چرا ديگر کشورها به آن براي خلع سلاح هشدار نمي دهند، اما از ايران چنين درخواستي را دارند؟

مهر


نوشته شده در   چهارشنبه 11 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode