ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 فروردين 1389     |     کد : 6970

سران عرب خواستار توقف كامل شهرك سازي شدند

سران عرب در بيانيه پاياني اجلاس خود در ليبي بر لزوم توقف كامل شهرك سازي در سرزمين اشغالي فلسطين بويژه شهر قدس تاكيد كردند و آن را شرط از سرگيري مذاكرات سازش با رژيم صهيونيستي دانستند...

 سران عرب در بيانيه پاياني اجلاس خود در ليبي بر لزوم توقف كامل شهرك سازي در سرزمين اشغالي فلسطين بويژه شهر قدس تاكيد كردند و آن را شرط از سرگيري مذاكرات سازش با رژيم صهيونيستي دانستند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري العالم، سران اتحاديه عرب در اين بيانيه همچنين از "باراك اوباما " رئيس جمهوري آمريكا خواستند به موضع اصولي و اساسي خود كه در آن خواستار "توقف كامل سياست شهرك سازي در همه سرزمينهاي اشغالي از جمله رشد طبيعي و در بخش شرقي قدس شده است، پايبند باشد ".
اين بيانيه با تاكيد بر مخالفت قاطعانه سران عرب با شهرك سازي در سرزمينهاي اشغالي فلسطين، اين امر را مانعي در برابر "برقراري صلح عادلانه و فراگير " دانست.
سران عرب همچنين بر "رد همه بهانه ها و توجيه هاي اسرائيل تحت هر عنواني براي ادامه فعاليت غيرقانوني شهرك سازي خود " تاكيد كردند.
اين بيانيه از "كميته چهارجانبه روند صلح خاورميانه خواست تا بهانه هاي اسرائيل براي ادامه شهرك سازي و تجاوزگري مداوم عليه قدس براي يهودي سازي آن را نپذيرد و به اسرائيل براي توقف كامل شهرك سازي فشار بياورد ".
سران عرب همچنين تصميم گرفتند تا " اقدامات غيرقانوني اسرائيل در قدس و اراضي اشغالي را در دادگاه لاهه، شوراي حقوق بشر، مجمع عمومي سازمان ملل و كشورهاي امضا كننده توافقنامه ژنو مطرح كنند ".
آنها همچنين طرح حمايت از پايداري قدس را تصويب كردند كه وزيران امور خارجه كشورهاي عربي پنجشنبه گذشته با آن توافق كردند و براساس اين طرح خصوصا 500 ميليون دلار براي صندوق هاي قدس و الاقصي اختصاص خواهد يافت. اين دو صندوق درپي انتفاضه دوم ملت فلسطين در سال 2001 ميلادي تاسيس شد.
سران عرب در بخش ديگري از بيانيه خود از "برگزاري انتخابات عراق استقبال كرده و آن را بيانگر پايبندي عراقي ها به روند سياسي دموكراتيك دانستند و از رهبران عراقي خواستند تا منافع ملي را فراتر از هر چيز ديگري بدانند و در تشكيل دولتي عراقي و ملي كه وحدت سرزميني و مردمي عراق را حفظ كند، تسريع به خرج دهند. "


نوشته شده در   سه شنبه 10 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode