ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 فروردين 1389     |     کد : 6939

جشن نوروز همه ساله و به ميزباني يك كشور برگزار شود

رئيس جمهور كشورمان در جشن نوروز گفت: جشن سالانه نوروز همه ساله و به ميزباني يك كشور برگزار شود...


رئيس جمهور كشورمان در جشن نوروز گفت: جشن سالانه نوروز همه ساله و به ميزباني يك كشور برگزار شود.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان در جشن جهاني نوروز که در مجموعه سعدآباد و با حضور روساي جمهور كشورهاي عراق، تاجيكستان، تركمنستان و افغانستان در تهران برگزار شده بود سخن مي‌گفت با بيان اينكه نوروز موجب بالندگي ملت
هاست، اظهار داشت: نوروز به انسان‌ها اميد مي‌بخشد و آنها را به تكاپوي رشد و كمال دعوت مي‌كند.
وي افزود: نوروز به انسان‌ها اصالت مي‌دهد و به آنها زندگي مجدد هديه مي‌كند چرا كه نوروز سرشار از ارزش‌ها و پاسداشت اخلاق انساني است.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه نوروز موجب تقويت و تكريم روابط عاطفي و اجتماعي انسان‌ها در كانون خانواده مي‌شود، گفت: اينكه نوروز موجب تقويت همنوعان و تقويت رابطه عاطفي و اجتماعي انسان‌ها مي‌شود يكي از اندك مزيت‌هاي نوروز است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه نوروز پيام بالاتر و والاتري دارد و آن هم عبور از سختي‌هاست، تصريح كرد: نوروز سرشار از عشق، محبت، صلح، دوستي و عدالت است و استمرار نوروز در طول تاريخ حكايت از پيوند مستحكم آن و زيبايي، دوستي و كمال‌جويي انسان‌ها دارد.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه نوروز بر يگانه پرستي و احترام به انسان‌ها بنا شده است، گفت: نوروز موجب ارتقا فرهنگي ملت‌ها بوده و يكي از زيباترين جلوه مشترك تمدن‌‌هاي اصلي و تاريخ ساز بشري است.
وي در ادامه از حضور مسئولان كشورهاي خارجي در اين جشن ابراز خرسندي كرد و بيان داشت: باعث خوشحالي است كه در پرتو همكاري جمعي نوروز جهاني شد و بهره‌برداري از نوروز از سوي مجمع عمومي سازمان ملل متحد، يونسكو و سازمان اقتصادي اكو مورد تأكيد قرار گرفته است.
احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اينكه ملت‌ها در نوروز از جمله در افريقا، شبه قاره هند و سايرين به هم نزديك مي‌شوند، گفت: بدون ترديد اين اقدام ملت ها در نوروز به صلح و برابري كمك خواهد كرد.
احمدي‌نژاد در پايان پيشنهاد داد كه جشن نوروز همه سالها و به ميزباني يكي از كشورها برگزار شود.


نوشته شده در   يکشنبه 8 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode