ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 فروردين 1389     |     کد : 6910

«همت مضاعف، كار مضاعف» يك برنامه حركت‌آفرين است

امام جمعه قم گفت: مردم و مسئولان به شعار «همت مضاعف، كار مضاعف» فقط به عنوان يك شعار بسنده نكنند، بلكه بايد آن را يك پيام روشن، آگاهي‌بخش و حركت‌آفرين قلمداد كنند...

 امام جمعه قم گفت: مردم و مسئولان به شعار «همت مضاعف، كار مضاعف» فقط به عنوان يك شعار بسنده نكنند، بلكه بايد آن را يك پيام روشن، آگاهي‌بخش و حركت‌آفرين قلمداد كنند.
آيت‌الله سيدهاشم حسيني‌بوشهري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به شرايط كشور، نياز جامعه و شرايط جهاني امسال بايد سال همت مضاعف و كار مضاعف باشد.
وي بيان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي اين سال را با اين عنوان نامگذاري كردند و اين عنوان سبب ايجاد انگيزه جدي‌تر و همتي والاتر در همه اقشار جامعه خواهد بود و جامعه ما بايد بدانند كه عقب‌ماندگي‌هاي ما، نسبت به پيشرفتي كه بايد داشته باشيم، فراوان است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به ضرورت پيشرفت در عرصه‌هاي علمي، اخلاقي، تربيتي و به طور كل در همه زمينه‌ها چه در بعد مادي و چه در بعد معنوي خاطرنشان كرد: اميدواريم كه مردم و مسئولان ما فقط به عنوان يك شعار از اين نام‌گذاري استفاده نكنند، بلكه آن را يك پيام روشن، آگاهي بخش و حركت آفرين قلمداد كنند.
وي با بيان اينكه هر كس به تناسب مسئوليتي كه دارد بايد همت و كار مضاعف داشته باشد، افزود: جامعه ما بايد بتواند خلاقيت‌هاي خودش را بروز دهد و ما بايد بدانيم رقباي ما در جهان بيكار ننشسته‌اند و لازم است تلاش را در عرصه‌هاي ‌مختلف مضاعف كنيم تا در آينده‌اي نه چندان دور شاهد رشد پيشرفت كشور باشيم.
امام جمعه قم تصريح كرد: مردم همچنان بايد با الهام از پيام سال گذشته رهبر فرزانه انقلاب الگوي مصرف را در جامعه اصلاح كنند و در كنار آن كار و تلاش بيشتري داشته باشند.
وي با بيان اينكه شايد در كمتر دين و‌ آييني همچون اسلام اين همه سفارش به كار و تلاش شده است، اضافه كرد: انسان در پرتو كار و فعاليت است كه ماندگار مي‌ماند.
آيت‌الله حسيني بوشهري تاكيد كرد: پيامبران الهي، پيامبر گرامي اسلام و ائمه اطهار (ع) كسالت، تنبلي و تن‌پروري را نكوهش كرده‌اند و اگر كسي در جامعه ديني و اسلامي بيكار بماند، مورد نكوهش دين و شريعت قرار مي‌گيرد.
وي گفت: كشور ما از امكانات سرشاري برخوردار است و شرايط كشور ما قابل قياس با خيلي از كشورها نيست، اگر مسئولان درست برنامه‌ريزي كنند و مردم نيز در اين راستا برنامه‌هاي خود را تنظيم كنند، ما جزو پيشرفته‌ترين كشورها خواهيم شد.
امام جمعه قم تاكيد كرد:‌ در زمينه همت و كار مضاعف يكي از نكات مهم ارائه كار درست و سالم است و در همه بخش‌ها بايد به اين مهم توجه لازم صورت گيرد.
وي تصريح كرد: با توجه به اين ويژگي‌ها مي‌توانيم كشور را آباد كرده و نياز كشور را به خارج را كم كنيم و سبب رشد، ترقي و پيشرفت شويم.
آيت‌الله حسيني بوشهري گفت: با بهره‌گيري درست و بهينه از منابع و همچنين تلاش مضاعف در آينده‌اي نزديك نام كشور در جهان خواهد درخشيد .


نوشته شده در   پنجشنبه 5 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode