ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 اسفند 1388     |     کد : 6853

پنتاگون و جنجال بزرگ جاسوسي در افغانستان

افشاي خبر تشكيل يك گروه نظامي خصوصي آمريكايي در افغانستان و پاكستان كه هدف آن كشتن افراد مظنون به همكاري با شبه‌نظاميان منطقه است، به يك جنجال و چالش بزرگ براي وزارت دفاع آمريكا تبديل شده است...

 افشاي خبر تشكيل يك گروه نظامي خصوصي آمريكايي در افغانستان و پاكستان كه هدف آن كشتن افراد مظنون به همكاري با شبه‌نظاميان منطقه است، به يك جنجال و چالش بزرگ براي وزارت دفاع آمريكا تبديل شده است.
به گزارش فارس، پايگاه اينترنتي "كورپ واچ " در يكي از گزارش‌هاي خود با اشاره به انتشار اطلاعاتي درباره تشكيل يك واحد جاسوسي مخفي آمريكا در افغانستان و پاكستان تاكيد كرد كه با توجه به شكايت سازمان جاسوسي آمريكا (سيا)، انتشار اين گزارش و تشكيل يك واحد نظامي خصوصي در منطقه اكنون در حال تبديل شدن به چالشي تلخ براي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) است زيرا شخصي كه اين گروه را فرماندهي مي‌كند يكي از مقامات ارشد سابق پنتاگون است كه در حال حاضر بازنشسته ارتش آمريكا است.
در ادامه گزارش تحليلي پايگاه اينترنتي كورپ واچ آمده است كه روزنامه "نيويورك تايمز " آمريكا اخيرا افشاء كرد كه شخصي به نام "مايكل دي فرلانگ " يكي از مقامات نظامي سابق نيروي هوايي آمريكا واحدي از نظاميان مقاطعه‌كار خصوصي را در افغانستان و پاكستان تشكيل داده است كه هدف آنها تعقيب و كشتن سران ارشد گروههاي شبه‌نظامي و افراد مظنون به همكاري با آنها است.
بر اساس گزارش نيويورك تايمز، فرلانگ در واقع يكي از نيروهاي اسبق نيروي هوايي آمريكا است اكنون بازنشسته بوده و در حال حاضر در شغلي غيرنظامي در ارتش آمريكا مشغول به كار است.
نيوريورك تايمز تاكيد كرد كه فرلانگ تعدادي از نيروهاي نظامي شركت‌هاي امنيتي خصوصي را استخدام كرده است و به آنها دستور داده است تا افراد مظنون به همكاري با گروههاي شبه‌نظامي را هدف‌گيري كنند و آنها را به قتل برسانند. در اين گزارش تصريح شد كه شركت‌هاي نظامي كه فرلانگ از آنها نيرو استخدام كرده است پيش از اين، عوامل اطلاعاتي و جاسوسان سازمان سيا را به كار مي‌گرفتند و از آنها براي انجام عمليات سري استفاده مي‌كردند.
پايگاه اينترنتي كورپ واچ در ادامه به طور ضمني تاكيد كرد كه تشكيل يك گروه نظامي سري در افغانستان كه نيروهاي آن عمدتا از عوامل جاسوسي و اطلاعاتي سازمان سيا هستند و هدف آن نيز كشتن بدون محاكمه شبه‌نظاميان و افراد مرتبط با آنها است، اكنون به چالش و جنجال بزرگي براي وزارت دفاع آمريكا تبديل شده است زيرا فرمانده اين گروه نظامي خصوصي پيمانكار، خود از سران ارشد سابق پنتاگون بود كه اكنون بازنشسته شده است اما همچنان با ارتش آمريكا همكاري مي‌كند.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode