ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 اسفند 1392     |     کد : 67763

آیین اختتامیه جشنواره شعر میهنی در تبریز برگزار شد

با حضور ۲۰۰تن از شاعران و نویسندگان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر میهنی درتالار سوره اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

با حضور ۲۰۰تن از شاعران و نویسندگان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر میهنی درتالار سوره اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،در این آیین که شامگاه روز یکشنبه  برگزار شد حجت‌الاسلام حمید عظیمی،مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به سخنرانی پرداحت و ۲۰۰تن از شاعران و نویسندگان و پژوهشگران تاریخ و ادبیات ایران حضور داشتند وجمعی از شاعران و پژوهشگران شعر میهنی به ارایه جدیدترین آثار و اشعار خوددر حوزه شعر میهنی پرداختند.

در آیین اختتامیه جشنواره شعر میهنی که با استقبال چشمگیر شاعران و نویسندگان آذربایجان و سایر نقاط کشورمان برپا شده بود، ۱۵تن از شاعران که شعرهای ملی، میهنی و مذهبی آنها از سوی هیئت علمی جشنواره به‌عنوان اشعار برگزیده اعلام شده بود، اشعار خود را قرائت کردند.

حسرت و هجران ۱۷ شهر قفقاز، وحدت مسلمانان قفقاز بخصوص منطقه شیعه نشین (اران یا ایران شمالی)با ایران، ۲۹بهمن روز قیام مردم تبریز در سال۵۶ به مناسبت چهلم شهدای قیام قم و بیداری اسلامی، موضوعاتی بود که اغلب شاعران در اشعار خود بدانها پرداخته بودند.

در این آیین شاعرانی چون دکتر سید احمد استوار، ابراهیم قبله، صدر محمدی، فرزانه دهقان نژاد، خلیل آسانی "حائر"، محمد مرادی، سهیلا باقریان، قربان
زارعی، محمد طاهری خسروشاهی و جعفری اشعار و خلاصه مقالات خود را ارایه کردند و با شعر خوانی شاعر پیشکسوت و مشهور آذربایجان استاد کریمی مراغه ای که در میان استقبال و تشویق های خاص شاعران و مخاطبان اشعاری درباره ۱۷شهرقفقار و ایران خواند، بخش شعر خوانی پایان یافت.

در جشنواره شعر میهنی که برای نخستین بار در کشور برگزار شد، از ۱۵شاعر جوان و پیشکسوت در حوزه شعر میهنی و نیز از حاج حسن باحجب (پدر شهید) با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.

جلال محمدی، دبیر جشنواره شعر میهنی در آیین اختتامیه اعلام کرد: استقبال گسترده شاعران و نویسندگان ایران بخصوص شاعران منطقه آذربایجان از جشنواره شعر میهنی نشان داد که جریان شعر میهنی جریانی زنده و پویا در گستره شهر و ادب ایران اسلامی است و اگر بسترهایی فراهم شود این جریان شعری جوش و خروش خود را نشان میدهد و قدرت تاثیرگذاری ان در سطح ملی مشهودتر می‌شود.

وی گفت: شاعران به معنایی تاریخ را زنده می‌کنند و نمی گذارند حوادث سرنوشت ساز تلخ و شیرین یک ملت درغبار گذشت زمان فراموش شود، چنانکه امروز در جشنواره شعر میهنی، شاعران ما چنان حسرت و هجران قفقاز را به تصویر می کشند که گویی این اتفاق، همین دیروز رخ داده است و چنان به وحدت و آینده روشن امید می دهند که گویی لکه های گلستان و ترکمانچای دارد از صفحه تاریخ پاک می‌شود.

جلال محمدی از انتشار مجموعه شعر جشنواره شعر میهنی خبر داد و گفت: بیش از۲۳۰قطعه شعر به دبیرخانه جشنواره رسیده که با بررسی هیات علمی و گزینش اشعار قابل چاپ، کتاب "شعر میهنی" تدوین خواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 2 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode