ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1388     |     کد : 6771

خستگي مزمن منشاء ويروسي ندارد

مطالعات جديد نشان مي‌دهد: خستگي مزمن منشاء ويروسي ندارد. اين يافته‌ها اميد به کشف درمان‌هايي براي سندرم خستگي مزمن را کمرنگ مي‌كند...


مطالعات جديد نشان مي‌دهد: خستگي مزمن منشاء ويروسي ندارد. اين يافته‌ها اميد به کشف درمان‌هايي براي سندرم خستگي مزمن را کمرنگ مي‌كند. در گذشته تصور مي‌شد، ويروس مرتبط با سرطان پروستات منجر به بروز خستگي مزمن مي‌شود.
محققان با بررسي گروهي از بيماران مبتلا به اختلال خستگي موسوم به ME شواهدي دال بر ارتباط اين اختلال با ويروس XMRV نيافتند. تاکنون 17 ميليون نفر در سرتاسر جهان به اين اختلال دچار شده‌اند.
بر طبق مطالعه‌اي که در سال گذشته انجام شده بود، محققان مدعي شده بودند؛ در خون 68 بيمار از 101 بيمار مبتلا به خستگي مزمن ويروس XMRV وجود دارد.
با انتشار اين گزارش در سال گذشته، برخي از محققان ابراز اميدواري کردند که با مصرف داروهاي ضد سرطان يا ضد التهاب مي‌توان اين اختلال را درمان کرد. با بروز خستگي مزمن، بيمار احساس خستگي فيزيکي و رواني مي‌کند و اين خستگي با استراحت کردن برطرف نمي‌شود.
آنچه که باعث بروز اين اختلال مي‌شود، هنوز ناشناخته باقي مانده است ولي بسياري از بيماران معتقدند؛ بيماري آنها پس از ابتلا به عفونت ويروسي آغاز شده است. در ژانويه سال 2010 محققان با مطالعه بر روي 186 بيمار شواهدي دال بر تاثير ويروس XMRV بر احتمال ابتلاي افراد به اختلال خستگي مزمن نيافتند. در همان ماه مطالعه ديگري نيز نشان مي‌داد؛ ويروس XMRV نمي‌تواند منشاء اختلال خستگي مزمن باشد.
سرپرست تيم تحقيق کننده علت تناقض بين اين يافته‌ها با يافته‌هاي اوليه را نامناسب بودن جامعه آماري در مطالعه اوليه عنوان کرد.
جامعه آماري مطالعه اوليه مشتمل بر افرادي بود که در دهه 80 ميلادي به اختلال خستگي مزمن دچار شده بودند و محققان به دليل تنوع نداشتن جامعه مورد بررسي، نتايج به دست آمده را چندان قابل اتکا نمي‌دانند. با تاييد شدن اين يافته‌ها در مطالعات آتي، اميد بسياري از بيماران به درمان اين اختلال با استفاده از دارو کم رنگ‌تر مي‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 18 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode