ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1392     |     کد : 67646

حس اسلام خواهی شاعران آذربایجان بیانگر ایمان قوی آنهاست

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: حس اسلام خواهي و وطن خواهی شاعران استان بیانگر ایمان قوی آنهاست و شاعران با داشتن ایمان قوی نقش برجسته ای در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی ایران دارد.

 خبرگزاری مهر: مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: حس اسلام خواهي و وطن خواهی شاعران استان بیانگر ایمان قوی آنهاست و شاعران با داشتن ایمان قوی نقش برجسته ای در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی ایران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عظیمی شامگاه روز دوشنبه درمراسم اختتاميه اولين  جشنواره شعر میهنی تبریز با بیان اینکه شاعران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش تاثیر گذاری داشتند، اظهار داشت: در حال حاضر محتوا و مفهوم شعرها نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تفاوت بسیار زیادی دارد.

وی حس وطن خواهی شاعران را بیانگر ایمان دانست و افزود: جایگاه وطن و هويت ديني  در قلب شاعران بیانگر ایمان قوی آنها است و شاعرانی که برای دفاع ازدين و وطن خود قیام کرده و به شهادت می رسند شهید محسوب می شوند.

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: بخش عظیمی از خاک کشورمان در زمان های گذشته توسط شاه های بی لیاقت تجزیه شده ودر قالب معاهده هاي  ننگين همچون گلستان و تركمانچاي  در اختیار بیگانگان قرار داده شده است.  

حجت الاسلام عظیمی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ هیچ برگ زرینی قابل مشاهده نیست و عامل این امر این است که پادشاهان زمان گذشته به خاطر بی تفاوتی های خود بخش زیادی از خاک کشور را به دیگر کشورها فروختند.

وی با اشاره به علل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از علل اصلی پیروزی کشور به علت بحث اسلام خواهی بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بود.

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی متحمل هشت سال جنگ نا برابر شد والان 35 سال است که در حال مبارزه با دشمنان و بدخواهان هستیم.

حجت الاسلام عظیمی همچنین در ادامه گفت: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بحث تفرقه افکنی بین شیعه و سنی را در کشور به راه انداختند و زمانیکه نقشه آنها به نتیجه ای نرسید اقدام به تفرقه افکنی بین قومیت ها کردند تا قومیت ها را نسبت به یکدیگر بدبین کنند كه ازاين راه هم به جايي نرسيدند.

وی خاطرنشان کرد: شاعران نسبت به دیگر افراد جامعه روح لطیفی دارند اما در زمان هایی که دشمن بخواهد برای نابودی کشور اقدامی کند روحیه لطیف آنها به روحیه مهاجمی تبدیل می شود.

حجت الاسلام عظیمی اضافه کرد: شاعران با استفاده از محتوای انقلابی در شعرهای خود با کسانیکه که قصد نابودی کشور را دارند مبارزه کنند.

وی از برگزارکنندگان جشنواره شعر میهنی تبریز برای تجمع شاعران انقلابی در کنار یکدیگر قدردانی کرد.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 30 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode