ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392     |     کد : 67535

«توصیه می‌شود» نداریم؛ معیار قانون است

«توصیه می‌شود» نداریم، بلکه معیار قانون است، حرف کلیشه‌ای دردی را دوا نمی‌کند، کمک به ایجاد مزوه مطبوعات در تبریز، نصیحت‌گر نیستم از جمله مواردی است که فرماندار تبریز ...



«توصیه می‌شود» نداریم، بلکه معیار قانون است، حرف کلیشه‌ای دردی را دوا نمی‌کند، کمک به ایجاد مزوه مطبوعات در تبریز، نصیحت‌گر نیستم از جمله مواردی است که فرماندار تبریز عنوان کرد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم شهرتی‌فر ‌که به تازگی در صندلی سیاسی شهرستان تبریز قرار گرفته است عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگارا‌ن و اعضای مرکزی شورای روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح بخشی از دیدگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود، سیاست‌های دولت جدید را حمایت از مطبوعات و رسانه‌ها برشمرد و با بیان اینکه نباید در بیان واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی دچار محافظه کاری فرهنگی شویم، معیار تمام اقدامات فرمانداری تبریز را قانون برشمرد و نسبت به پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای هشدار داد.

کمک به موزه مطبوعات

فرماندار تبریز در ادامه سخنان خود در پاسخ به درخواست رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان مبنی بر کمک به تکمیل موزه مطبوعات استان که مقرر شده است در خانه حریری تبریز دایر شود، گفت: افتتاح و بهره‌برداری از موزه مطبوعات اقدام بسیار ضروری است و وجود چنین موزه‌ای می‌تواند ضمن حفاظت از اسناد تاریخی مطبوعات به امر پژوهش و غنای پایان‌نامه‌های دانشجویی در استان و کشور کمک کند.

وی قول داد از بودجه فرهنگی سال 93 شهرستان تبریز  نسبت به تکمیل و مرمت این موزه بودجه لازم را اختصاص دهند.

حرف کلیشه‌ای دردی را دوا نمی‌کند

شهرتی‌فر در ادامه سخنان خود در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران استان با بیان اینکه نباید در سخنرانی‌ها، گرفتار حرف‌های کلیشه‌ای شد، افزود: کلیشه‌ای نباید حرف بزنیم چون دردی را دوا نمی‌کند و از رسانه‌ها و مردم تشکر می‌کنم که به من اجازه می‌دهند، کلیشه‌ای حرف نزنم.

فرماندار تبریز در عین حال، پویایی روابط عمومی‌های سازمان‌ها و ادارات را خواستار شد و از تغییرات زودهنگام در روابط عمومی فرمانداری تبریز و اصلاح فضای خبررسانی در این فرمانداری خبر داد.

مطبوعات وظایف احزاب را بر دوش گرفته‌اند

فرماندار تبریز در ادامه با بیان اینکه کسی کار رسانه را قبول می‌کند که عشق به کار داشته و خطر پذیر باشد از نبود احزاب منسجم در کشور انتقاد کرد و گفت: هم اکنون بار سنگین نبود احزاب بر دوش مطبوعات و رسانه ها افتاده است.

وی رویکرد دولت فعلی را حمایت از احزاب و تشکل‌های قانونی برشمرد و گفت: لازم است فعالان سیاسی را امیدوار کنیم تا وارد تشکل‌های ضابطه‌مند شوند.

مطبوعات نیاز فرهنگی است

فرماندار تبریز در ادامه صحبت‌های خود با طرح این سئوال که چرا مردم نسبت به قطع نیاز فرهنگی خود حساس نیستند، با بیان مصداقی از حساسیت مردم به نیازهای خود گفت: اگر آب در محله‌ای قطع شود هزاران نفر با فرمانداری و نهاد مربوطه تماس می‌گیرند و چرایی آن را سئوال می‌کنند ولی اگر روزنامه به عنوان نیاز فرهنگی او قطع و یا چاپ نشود چندان حساس نمی‌شوند.

شهرتی فر با تاکید این سئوال افزود: چرا این نیاز فرهنگی لازم قطع می‌شود و هیچ کس به منِ فرماندار زنگ نمی‌زند که چرا فلان روزنامه و نشریه چاپ نمی‌شود و چرا به من تذکر نمی‌دهند؟!

وی با طرح این سئوال کلیدی خواستار آسیب‌شناسی و رفع این نقیصه فرهنگی در شهر شد.

نصیحت‌گر نیستم

فرماندار تبریز همچنین در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه اگر قانون برای کسی حقی را قائل شده است من چرا باید مضایقه کنم افزود: من به تمامی همکاران خود نیز گفته‌ام که ما نصیحت‌گر نیستیم بلکه خط کش قانون است. «به نظر می‌رسد» و «توصیه می‌شود» در مکاتبات نداریم بلکه معیار فقط قانون، قانون و قانون است.

وی اضافه کرد: رویکرد فعلی دولت حرکت در مسیر قانون است و هر کجا خطا رفتیم لازم است مطبوعات و رسانه ها تذکر دهند تا ما هم اصلاح کنیم.

شهرتی فر در ادامه، افزایش دایره مشاوران خود را مورد تاکید قرار و با یادآوری اینکه نظام ارزشی را باید جایگزین نظام سودمند کنیم خاطر نشان کرد که علاقه‌مند است در اصلاح امور از نقطه نظرات مطبوعات و تمامی تشکل ها و افراد صاحب نظر استفاده کند.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رویکرد دولت جدید، استفاده از تجربیات گذشته است و نباید تجربیان دوره هشت ساله قبل را کنار بگذاریم و یا همه تجربیات دوره اصلاحات را به کار بگیریم بلکه باید با دید انتقادی با گذشته برخورد کنیم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

شهرتی فر افزود: تجربه در کنار دانش و شخصیت فرد لازمه تصدی هرگونه سمت است و در برخی از شغل ها، اگر شجاعت نداشته باشیم نباید قبول مسئولیت کنیم.

در این نشست، آهنگری، زینالی، عزیزپور، خوش پیمان، ملکی، کریم‌زاد شریفی، خیرخواه، نوراللهی، نورانفر، عطاپور، حبیبی و فلاحی دیدگاه‌های خود را در حوزه مسئولیت‌های خود به طور مختصر بیان کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 29 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode