ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 بهمن 1392     |     کد : 67442

اجرای طرح یاوران نماز در استان آذربایجان شرقی

اسدالله ضیایی ظهر امروز در نشست یاوران نماز تبریز در حوزه حضرت ولی عصر تبریز اظهار کرد: یاوران نماز باید افرادی باشند که دل‌سوخته نماز بوده و مردم را با جان و دل به نماز دعوت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسدالله ضیایی در نشست یاوران نماز تبریز در حوزه حضرت ولی عصر تبریز اظهار کرد: یاوران نماز باید افرادی باشند که دل‌سوخته نماز بوده و مردم را با جان و دل به نماز دعوت کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی افزود: برای این امر ستاد اقامه نماز به دنبال افرادی است که به عنوان خادم نماز برای بسط این فریضه الهی بکوشند.

ضیایی اضافه کرد: یاوران نماز باید به شبهه افکنی‌های رسانه‌های بیگانه جواب داده و ضمن فراگیری آموزش‌ها و ارتقاء دانش دینی خود بتوانند اگر جایی شبهه‌ای ایجاد شد، جواب منطقی ارائه دهند.

وی هدف از تشکیل جلسه را بسط نماز در عمق جامعه دانست و گفت: ما می‌خواهیم نماز را در عمق جامعه و افراد نفوذ دهیم و همه افراد و بازاریان در موقع نماز بسوی نماز بشتابند.

ستاد اقامه نماز بودجه دولتی ندارد

ضیایی خاطر نشان کرد: اگر چه نهاد ستاد اقامه نماز بودجه دولتی ندارد، اما عملکردمان بیشتر از طریق دستگاه‌های دولتی از قبیل مدارس و ادارات انجام می گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی گفت: با اینکه نهاد گسترده آموزش و پرورش در کنار برنامه‌های این ستاد قرار دارد، اما می‌خواهیم عامه مردم را به سمت نماز جذب کنیم.

ضیایی در مورد نحوه انتخاب یاوران نماز گفت: عده‌ای از افراد توسط مشاوران ستاد نماز گزینش و آموزش داده می شوند که هر کدام از آنها نیز باید چند نفر را جذب کرده و آموزش دهند.

وی با بیان اینکه نماز بالاترین فریضه‌ الهی است و باید هرچه باشکوه‌تر اشاعه یابد، اظهار کرد: بیش از 100 آیه در قرآن کریم در خصوص نماز مطرح شده که نشان از اهمیت ترویج و تبلیغ آن دارد و این وظیفه هر مؤمنی است که به این عمل اهتمام ورزد.

ضیایی تصریح کرد: در این زمینه ستاد اقامه نماز استان طرح یاوران نماز را در راستای تبلیغ و ترویج نماز ایجاد کرده که افرادی از میان خود مردم، بدون هیچ عنوان حقوقی تعیین شده و برای اشاعه این امر گام بر می‌دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان تاکید کرد: یاوران نماز باید افرادی باشند که دغدغه نماز داشته و در راستای ترویج آن در راه رضایت حق تعالی کوشا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی آرامی مدرس مرکز تخصصی قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه چیزی با ارزش‌تر از نماز وجود ندارد عنوان کرد: هر اقامه نمازی مساوی با جهاد است که باید زمینه‌های رغبت مردم به این امر پیش از پیش محیا شود.

وی افزود: یاوران نماز همان کسانی هستند که همواره با اقامه نماز با نفس خود مبارزه کرده و به جهاد در راه خدا پایبندند.

نشست یاوران نماز ویژه خواهران نیز فردا در اداره کل آموزش و پرورش ادامه خواهد یافت.


نوشته شده در   يکشنبه 27 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode