ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 اسفند 1388     |     کد : 6709

آیا می دانستید که ....

در دنیای علوم دانستنی های بسیاری می باشد که شنیدن و به خاطر سپردن آنها برای زندگی سالم تر و شاداب تر مفید می باشد برخی از این دانستنی ها ...

در دنیای علوم دانستنی های بسیاری می باشد که شنیدن و به خاطر سپردن آنها برای زندگی سالم تر و شاداب تر مفید می باشد برخی از این دانستنی ها ...
- ترشحات خیس گوش می تواند نشانه ای از احتمال ابتلا به سرطان سینه باشد.
مطالعات ژاپنی مدعی است که یک نوع پروتئین که توسط ژن تولید می شود می تواند با ابتلا به سرطان سینه مرتبط باشد و بعلاوه منجر به تولید ترشحات چسبناک گوش و رایحه تند زیر بغل می شود.این مطالعه شاید امکان پیش بینی افراد در معرض خطر را آسان تر نماید.
- تهوع اول صبح مادران باردار نشانه ای از باهوشی کودکان آن هاست. زنانی که در هفته های اول بارداری دچار حالت تهوع می شوند نوزادان باهوش تری متولد می کنند. تهوع می تواند نشانه از وضعیت نرمال رحم برای جنین باشد.
- صرف غذا با دیگران اشتها را افزایش می دهد. این عمل به خصوص برای بیماران بستری تاثیر به سزایی به همراه دارد. زیرا اغلب بیماران (به خصوص کهنسال )بستری در بیمارستان میل چندانی به غذا ندارند.
- موی تیره با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست مرتبط است. دانشمندان امریکایی کشف کرده اند که جهش در ژن MC1R احتمال ابتلا به سرطان پوست را در افراد مو دارای موی تیره افزایش می دهد.
- آسپرین احتمال خونریزی مغزی را افزایش می دهد. اسپرین که منظور پیشگیری از سکته مغزی و قلبی خورده می شود احتمال خونریزی میکروسکوپی مغز را افزایش می دهد و این در حالی است که هیچ علامت مشخصی نیز به همراه ندارد.
- شکلات گرم باعث افزایش هوش می شود. افرادی که عادت به نوشیدن شکلات داغ دارند در انجام تست های ریاضی بهتر عمل می کنند. شکلات حاوی فلاونولی است کمه علیه خستگی مقابله کرده و هوشیاری را افزایش می دهد. این تاثیر می تواند ناشی از اتساع رگ های خونی و افزایش جریان خون به مغز باشد.
- چتر دریایی و کرم شب تاب می تواند سرنخی برای کشف علت ناباروری باشد. ژن های استخراج شده از این حیوانات قادر به تولید نوری هستند که دلایل ممکن ناباروری ، لوپوس و ارتروز روماتیسمی را تشریح می کند. دانشمندان اسکاتلندی و انگلیسی در حال استفاده از ژن های لامینوسنت هستند که سلول های تولید کننده پرولاکتین را های لایت می کند. این سلول ها باعث ناباروری می شوند اگر بیش اندازه هورمون پرولاکتین تولید کنند.
- غذاهای خوش نمک یا نمکی خلق و خو را ارتقا می بخشد. نمک تاثیر به سزایی در این زمینه دارد .و شاید به همین خاطر باشد که علی رقم خطرات ممکن این چاشنی اغلب افراد به مصرف ان تمایل دارند.

گروه ترجمه سلامت نیوز


نوشته شده در   چهارشنبه 12 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode