ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 بهمن 1392     |     کد : 66984

حاکمیت ولایت فقیه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی حاکمیت ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی حاکمیت ولایت فقیه است.


آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: مساله ولایت فقیه یک اصل مهم در متون فقهی است که امام خمینی (رض) در درس های نجف آن را مطرح کردند.

وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار مهم و حیاتی برای کشور به ارمغان آورد که استقلال سیاسی از مهم ترین دستاوردهای آن است که بدون آن، استقلال اقتصادی و فرهنگی بی فایده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: انقلاب اسلامی یگانه انقلابی در دنیاست که با تکیه بر احکام اسلامی و توسط ولی فقیه شکل گرفت.

وی دستاوردهای مهم و بعدی انقلاب اسلامی را پیشرفت های چشمگیر علمی و فناوری دانست و گفت: در شرایطی که در رژیم گذشته عده معدودی از فرزندان رجال سلطنتی و اشراف به تحصیلات عالیه دسترسی داشتند، به برکت انقلاب تمام آحاد ملت اعم از شهری و روستایی و فقیر و غنی به کسب تحصیلات عالیه پرداختند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به کسب رتبه 11 علمی و فناوری در جهان توسط دانشمندان ایران خاطر نشان کرد: ایران در علم نانو جزو 10 کشور نخست بوده و در زمینه ریشه کنی فلج اطفال، پزشکی و تولید دارو رتبه اول منطقه را دارد و اینها به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مناسبت های هفته اظهار کرد: در 19 بهمن 1357 نیروی هوایی ارتش با انقلابیون همراهی و بطور رسمی با امام بیعت کردند که این حرکت باعث شکسته شدن کمر نظام شاهنشاهی و تسریع در پیروزی انقلاب شد.

وی گفت: در 21 بهمن نیز شاپور بختیار فرمان حکومت نظامی اعلام کرد که امام بلافاصله دستور داد مردم به خیابان ها ریخته و فرمان حکومت نظامی را نقض کنند تا اینکه مقاومت مردم در 22 بهمن نتیجه داد.

آیت الله مجتهدشبستری با دعوت از اقشار مردم برای شرکت با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن افزود: امسال علاوه بر مسایل قبلی، پاسخ به برخی شبهات مقامات امریکا ایجاب می کند که ملت ایران حضوری باشکوه و وحدت آفرین در راهپیمایی داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 18 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode