ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 بهمن 1392     |     کد : 66939

امام جمعه تبریز: احیای دریاچه ارومیه جنبه ملی و حیاتی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: احیای دریاچه ارومیه جنبه حیاتی دارد و در صورت آسیب دیدن علاوه بر سه استان کل کشور صدمه خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: احیای دریاچه ارومیه جنبه حیاتی دارد و در صورت آسیب دیدن علاوه بر سه استان کل کشور صدمه خواهد دید.


آیت الله محسن مجتهد شبستری روز پنجشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با وی، با اشاره به نیاز مالی بالای پروژه های پیش بینی شده برای نجات دریاچه ارومیه و بودجه محدود کشور، تحقق برنامه ها را بعید دانست و از متخصصان محیط زیست خواست راهکارهای زود بازده و کم هزینه ای را برای رفع مشکل دریاچه در اولویت قرار دهند.

وی افزود: باید به صورت ملی و مشارکت آحاد جامعه برای احیای دریاچه همت کرد و ضروری است کشاورزان منطقه با دولت همکاری کنند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: طرح کوچک کردن دریاچه با محدود کردن وسعت آن و کندن نمک های کناری دریاچه می تواند طرحی مناسب با هزینه کمتر برای نگهداری دریاچه ارومیه باشد که ضروری است این طرح نیز مورد ارزیابی های علمی و عملی قرار گیرد.

آیت الله مجتهدشبستری در خصوص آلودگی هوای کلانشهرها افزود: در این خصوص دولت دکتر روحانی اقدامات خوبی انجام داده و با کارهای فرهنگی که در رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی صورت گرفته امید است شاهد کاهش بار آلودگی در شهرها باشیم.

وی گفت: تمام مسایل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور ارتباط تنگاتنگ با محیط زیست دارد و همه مردم موظف هستند از مسایل زیست محیطی و سالم نگه داشتن آب، هوا و تمام موهبات الهی به خوبی مراقبت کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه در خصوص کاهش آلودگی هوا دولت باید تدابیری بیاندیشد، افزود: معضل آلودگی ناشی از صنایع با بیرون بردن آن ها از داخل شهرها تا حدودی رفع شده است.


نوشته شده در   جمعه 18 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode