ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 اسفند 1388     |     کد : 6657

گذرنامه‌هاي الکترونيکي،جايگزين گذرنامه‌هاي عادي

وزير کشور از الکترونيکي شدن گذرنامه هاي عادي تا نيمه سال آينده خبر داد و گفت: در گذرنامه هاي الکترونيکي، تراشه اي تعبيه شده است که اطلاعات مورد نظر به صورت رمز و کد، روي آن قرار مي گيرد...

 وزير کشور از الکترونيکي شدن گذرنامه هاي عادي تا نيمه سال آينده خبر داد و گفت: در گذرنامه هاي الکترونيکي، تراشه اي تعبيه شده است که اطلاعات مورد نظر به صورت رمز و کد، روي آن قرار مي گيرد.
به گزارش واحد مرکزي خبر، مصطفي محمدنجار پس از جلسه ستاد امور گذرنامه در مصاحبه با خبرنگاران صدا و سيما، با اشاره به مصوبات اين ستاد افزود: طبق مصوبه ستاد امور گذرنامه،‌ از اين به بعد گذرنامه ها در جمهوري اسلامي ايران به صورت الکترونيکي صادر مي شود و گذرنامه هاي الکترونيکي به مرور جايگزين گذرنامه هاي عادي خواهد شد.
وي با اشاره به قابليت هاي بسيار خوب گذرنامه هاي الکترونيکي گفت: کارهاي مطالعاتي اين نوع از گذرنامه ها از سال 85 آغاز و در سال 86، زيرساخت هاي آن انجام و در سال 87 حدود هشت هزار و 700 گذرنامه الکترونيکي به صورت آزمايشي صادر شد و فرودگاه هاي امام خميني و مهرآباد تهران براي اين گذرنامه ها تجهيز شده اند.
وزير کشور با اشاره به بررسي جامع صدور گذرنامه هاي الکترونيکي و احصاي موفقيت هاي آن افزود: گذرنامه هاي الکترونيکي، امکان جعل را بسيار کاهش مي دهد و ضريب امنيتي را در مرزهاي ورودي کشور بالا مي برد.
وي صدور گذرنامه هاي الکترونيکي را عاملي بازدارنده براي جرايم سازمان يافته به خصوص قاچاق انسان و کودک برشمرد و گفت: بودجه مورد نظر صدور اين نوع گذرنامه ها به تصويب رسيده و تمهيدات لازم آن هم ابلاغ شده است تا در نيروي انتظامي و بخش هاي مورد نظر انجام شود.
وزير کشور اضافه کرد: قرار شد نيروي انتظامي زيرساخت هاي مربوط به صدور گذرنامه هاي الکترونيکي را فراهم کند.
محمدنجار با اشاره به دومين مصوبه ستاد امور گذرنامه گفت: طبق اين مصوبه، مقرر شد نيروي انتظامي و دستگاه هاي مورد نظر تجهيزات و وسايل اين موضوع را فراهم کنند و پس از پرداخت بودجه، آمادگي داشته باشند که تا پايان سال آينده، طرح صدور گذرنامه هاي بيومتريک را هم به منظور اتخاذ تصميم جديد به ستاد امور گذرنامه ارائه کنند.
وي افزود: بر اساس اين مصوبه، اطلاعات بيومتريک نيز بر روي گذرنامه هاي الکترونيکي قرار خواهد گرفت.
وزير کشور اطلاعات بيومتريک را انساني و شامل عنبيه چشم، قرنيه چشم، اثر انگشت، صداي انسان، کف دست و ساير اطلاعات انساني بر شمرد و گفت: تا نيمه سال آينده، بايد ترتيبي داده شود که همه گذرنامه ها به الکترونيکي تبديل شود و پايان سال آينده هم مرحله آغاز کار بيومتريک کردن گذرنامه هاي الکترونيکي خواهد بود.
محمدنجار افزود: به تدريج به افرادي که براي دريافت گذرنامه جديد يا تعويض آن به اداره گذرنامه مراجعه مي کنند، گذرنامه الکترونيکي داده مي شود.


نوشته شده در   يکشنبه 9 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode