ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1388     |     کد : 6643

عبادت روح زندگی

كتاب «عبادت روح زندگی» نوشته سيدمحمد شفيع مازندرانی به همت انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر شد.

كتاب «عبادت روح زندگی» نوشته سيدمحمد شفيع مازندرانی به همت انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، نويسنده اين اثر تلاش دارد تا مباحث عبادت را در عصر بی‌ايمانی، از زوايای مختلف مورد بررسی قرار دهد و اهميت آن را برای بشر امروزی بازگو كند.
مؤلف در پيشگفتار اين كتاب می‌نويسد: «عبادت، نوش‌داروی زندگی و هدف اصلی خلقت و نردبان عروج انسان به معراج است. عبادت، وسيله ارتقا و بال پرواز عارف و سالك در سير و سلوك الی‌الله است. عبادت، نزديك‌ترين و بهترين راه وصال به قرب الهی است. عبادت، عامل تعالی و تكامل انسان است. عبادت، دوری از شيطان و انس و الفت با محبوب و خالق هستی است. عبادت، پيكار مدام با شيطان و پيروزی بر شياطين ظاهری و باطنی است. آری؛ امير مؤمنان علی(ع) فرمود: «العبادة ‌فوز: عبادت پيروزی و رستگاری است». و در سخن ديگری فرمود: «غاية‌العبادة، الطاعة؛ نهايت (ميوه) عبادت، اطاعت است».
به باور نويسنده، با عبادت و پرستش است كه روح صيقل و تجلی پيدا می‌كند، زنگارها از دل و جان می‌رود و لحظه به لحظه نورانی و نورانی‌تر می‌شود و حجاب‌ها را پاره می‌كند و به لقای دوست نايل می‌شود و بهترين و طبيعی‌ترين سروده هستی، همين است كه او خدايی كند و ما اطاعت و بندگی.
اين كتاب در بردارنده 10 فصل با عناوين فلسفه عبادت، اركان عبادت، عوامل ارتقای عبادت، انگيزه‌های عبادت، اعجاز عبادت، عوامل سقوط ارزش عبادت، عابدان راستين، عرصه عبادت، مصاديق عبادت و رانده شدگان از درگاه عبادت است.
به عقيده نويسنده، وقتی نفس آدمی بدين حقيقت دست يافت كه چه كسی شايستگی پرستش و مصداق «غاية‌الافضال» است، در برابر عظمت او سر به خاك می‌سايد و پرستش و سرسپردگی خويش را در برابر او به نمايش می‌گذارد. از اين رو، ريشه اصلی سرسپردگی در برابر خدا را می‌توان وجوب شكر در برابر منعم دانست كه عبادت، شيوه شكرگزاری و تجلی اين سرسپردگی و بالاترين تجلی و ظهور آن در عبادت الهی است؛ زيرا از راه عبادت، تقرب حاصل می‌شود.
يادآوری می‌شود، چاپ اول كتاب «عبادت روح زندگی» در شمارگان 3000 نسخه و 224 صفحه به بهای 24000 ريال، از سوی انتشارات مسجد مقدس جمكران روانه بازار نشر شد. 



نوشته شده در   شنبه 8 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode