ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 اسفند 1388     |     کد : 6620

پنج شنبه 6 اسفند 11 ربيع الاول 25 فوريه

درگذشت آيت الله سيد حسن صدر در سال 1354 هجري قمري ...

درگذشت آيت الله سيد حسن صدر در سال 1354 هجري قمري
آيت الله سيد حسن صدر از علماي برجسته مسلمان در سال 1354 هجري قمري دارفاني را وداع گفت آيت الله صدر مشهور به صدرالدين در فقه و اصول ،كلام ،حكمت ،رجال ،و حديث ،دانش و تبحري در خور توجه داشت. از آثار تاليفي ايشان كتابهاي تاسيس الشيعه ،شامل رجال اسلام و شخصيتهاي علمي جهان تشيع و حدايق الاصول را مي توان نام برد.

تولد شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتابشناس در سال 1293 هجري قمري
شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتابشناس شيعي در سال 1293 هجري قمري در تهران متولد شد آيت الله تهراني پس از كسب درجه اجتهاد در كاظمين به تحقيق و تتبع مشغول شد تابزرگترين دايره المعارف كتابشناسي شيعه را تدوين كند ايشان براي انجام دادن اين مهم با كارشكني هاي رژيم عراق روبرو بود اما با تمام تلاش اين كار بزرگ را ادامه داد و سرانجام دايره المعارف الزريعه الي تصانيف الشيعه را دربيست و شش جلد چاپ و منتشر كرد ديگر اثر مهم شيخ آقا بزرگ تهراني طبقات اعلام الشيعه نام دارد.

توقف حضرت محمد(ص) در مكاني بنام قبا در مسير هجرت از مكه به مدينه در اول هجري قمري
بنابربرخي از روايات، حضرت محمد(ص) در اول هجري قمري در مسير هجرت خويش از مكه به مدينه در مكاني بنام قبا توقف كردند حضرت ختمي مرتبت در مدت اقامتشان در قبا، براي اداي فريضه نماز، مسجدي بنا كردند كه مسجد قبا معروف است و اولين مسجد در تاريخ اسلام بشمار مي رود حضرت محمد(ص) نخستين سنگ بناي اين مسجد را با دستان مبارك خويش بر زمين نهادند و بعد از اتمام بناي آن با ياران خود در آن مكان مقدس نمازگزاردند و اين نخستين حضور جمعي مسلمانان در مسجد بشمار مي رود رسول گرامي اسلام در ادامه حركت از قبا به طرف مدينه، درميان راه نماز جمعه را نيز برپاداشتند و بدين ترتيب اهميت برگزاري نماز جمعه را براي امت خويش آشكاركردند.

آغاز به کار نخستين همايش بررسي مسائل مطبوعات ايران در تهران درسال1369هجري شمسي
نخستين همايش بررسي مسائل مطبوعات ايران در تهران درسال1369هجري شمسي آغاز به كار كرد. اين همايش به همّت مركز مطالعات و تحقيقات فرهنگي وزارت فرهتگ ارشاد اسلامي، و گروه آموزشي علوم ارتباطات اجتماعي دانشگاه علّامه طباطبايي در دو روز برگزار شد. شركت كنندگان در اين گردهمايي مسائل مربوط به مطبوعات كشورمان را بررسي كردند. از جمله اين مسائل، ايجاد زمينه هاي فكري براي شناخت نقاط قوت و ضعف مطبوعات؛ و دستيابي به اطلاعات مورد نياز را مي توان برشمرد.

به رگبار بستن نمازگزاران فلسطینی در مسجد حضرت ابراهیم شهر الخلیل در سال 1372 هجري شمسي
در سحر گاهی در سال 1372 هجري شمسي دهها هزار تن از نمازگزاران فلسطيني در حال اداي فريضه نماز در مسجد حضرت ابراهيم شهر اَلخَليل با رگبار گلوله هاي صهيونيست هاي اشغالگر روبرو شدند. بر اساس آمار منتشر شده 60 تن از نمازگزاران شهيد و بيش از سيصد تن به شدت مجروح شدند. پس از اين حادثه مقررات منع رفت و آمد در شهر الخليل برقرار شد و صدها تن از نيروهاي ويژه صهيونيست ها وارد مسجد حضرت ابراهيم شدند. شايان توجه است كه حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري به همين مناسبت پيام تسليتي فرستادند و در بخشي از پيامشان فرمودند: امروز يكبار ديگر اين حقيقت تلخ براي آن مردم مظلوم آشكار شد كه در خانه خود مجبور است مبارزه كند تا بتواند در آن زندگي كند.

کشف درمان بيماري اسكوربوت توسط هاکیستی پزشک انگلیسی در سال 1753 ميلادي
پزشكي انگليسي به نام هاكيستي در سال 1753 ميلادي درمان بيماري اسكوربوت را كشف كرد. اين بيماري به علت كمبود ويتامين «ث» در بدن انسان ايجاد مي شود و چون در گذشته كساني كه در نيروي دريايي كار مي كردند بيش از ديگران به اين بيماري مبتلا مي شدند؛ اسكوربوت به بيماري ملاحان شهرت يافته بود.

انحلال پيمان ورشو توسط نمايندگان كشورهاي عضو این پیمان در سال 1991 ميلادي
نمايندگان كشورهاي عضو پيمان ورشو در سال 1991 ميلادي در يك گردهمايي در بوداپست مجارستان انحلال اين پيمان را اعلام كردند، نمايندگان اعضاي پيمان ورشو معاهده اي امضا كردند كه بر اساس آن كمكهاي دو جانبه و تعهدات مربوط به كشورهاي عضو در صورت وقوع هر نوع تجاوز لغو مي شد. هم چنين فرماندهي عالي متحد، ستاد مشترك و كليه سازمانهاي وابسته به پيمان ورشو منحل شدند.





نوشته شده در   پنجشنبه 6 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode