ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 دي 1392     |     کد : 65796

2520 هکتار بافت فرسوده خطری بیخ‌گوش تبریز

شهردار تبریز بالغ بر 2520 هکتار بافت فرسوده در شهر تبریز را خطری جدی برای امنیت جانی شهروندان در مواقع بحرانی دانست...

60 هزار واحد مسکونی در حاشیه‌ شهر تبریز وجود دارد
2520 هکتار بافت فرسوده خطری بیخ‌گوش تبریز

شهردار تبریز بالغ بر 2520 هکتار بافت فرسوده در شهر تبریز را خطری جدی برای امنیت جانی شهروندان در مواقع بحرانی دانست و گفت: از مجموع 60 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌نشین تبریز، بالغ بر نیمی از آنها به شدت در معرض خطرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق نجفی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر لزوم توجه و همکاری جدی تمام دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط به موضوع احیای بافت‌های فرسوده شهری این امر را زمینه‌ساز رونق اقتصادی برای شهروندان، نوسازی و توسعه متوازن شهر و نیز مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مناطق شهری در برابر خطرات و بلایای طبیعی به ویژه زلزله دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در روزهای گذشته با امضای تفاهمنامه بزرگ احیای بافت‌های فرسوده شهری برای ساخت 5 هزار واحد مسکونی مقاوم در این محدوده، بسترهای اولیه برای تحقق این امر را فراهم کرده است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در بخش احیای بافت‌های فرسوده شهری گفت: در حال حاضر اجرای طرح‌هایی چون بلوک گلستان، طرح عتیق، طرح آیسان و بلوک میارمیار به طور جدی از سوی شهرداری آغاز شده‌اند و در بلوک‌های دیگر نیز طرح‌های احیا و بازسازی آغاز خواهد شد.

نجفی در ادامه وجود بالغ بر 2520 هکتار بافت فرسوده در شهر تبریز را خطری جدی برای ایمنی و امنیت جانی و مالی شهروندان در مواقع بحرانی به ویژه زلزله دانست و تصریح کرد: تلاش برای تسریع روند احیا و بازسازی این حجم از بافت‌های فرسوده تنها کاری است که می‌تواند زمینه‌ساز جلوگیری از به مخاطره افتادن جان و مال شهروندان در آینده نزدیک شود و در راه تحقق این آرمان بزرگ تمام مسئولان شهری، استانی، دولتی، کشوری و خود شهروندان باید همکاری و مشارکت کنند.

وی همچنین به برخی از اقدامات و تسهیلات اعطایی شهرداری تبریز برای نوسازی، احیا و ساماندهی بافت‌های فرسوده و نیز مناطق حاشیه نشین اشاره و خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات برای مالکان املاک واقع در محدوده بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین برای اجاره واحد مسکونی ایمن تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی آنان از سوی شهرداری، معرفی از سوی شهرداری به بانک برای دریافت تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن برای متقاضیان تا سقف 250 میلیون ریال و در کنار آن همکاری و مشارکت شهرداری، سازمان مسکن و شهرسازی و انجمن انبوه سازان برای نوسازی و احیای مناطق حاشیه‌نشین و فرسوده از جمله اقدامات و برنامه‌های عملی شهرداری در این حوزه به شمار می‌رود که این اقدامات از چندی پیش آغاز شده است.

60 هزار واحد مسکونی حاشیه‌نشین در تبریز

شهردار تبریز تدوین این سیاست‌ها از سوی شهرداری را برای کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌ها و تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله در تبریز به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین ارزیابی و خاطرنشان کرد: از مجموع 60 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌نشین تبریز، بالغ بر نیمی از آنها به شدت آسیب‌پذیر و در معرض خطر هستند و به لحاظ استقرار، بر روی گسل فعال تبریز قرار گرفته‌اند که احتمال تلفات جانی بالا در این مناطق به هنگام وقوع زلزله بسیار بالاست.

نجفی با تأکید بر این که زلزله همواره در کمین تبریز و مناطق حاشیه‌نشین و فرسوده این شهر است، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت شهروندان ساکن در این مناطق و نیز نهادها و دستگاه‌های اجرایی مسئول با شهرداری نسبت به اتمام طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز به معنای واقعی اقدام شود.

لزوم حمایت جدی دولت از شهرداری‌ها

شهردار تبریز خواستار اعمال حمایت‌های عملی و اعطای کمک‌های دولتی در حوزه مدیریت شهری به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان از طریق این نهاد مدنی و عمومی شد.

نجفی در نشست این هفته خود با مدیران شهرداری با تأکید بر اینکه شهرداری به تنهایی قادر به پاسخگویی به تمام نیازها و مطالبات شهروندان نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات شهری بدون همکاری و حمایت‌های دولت قابل حل نیستند و مدیریت شهری نیازمند کمک دولت در پاسخگویی مطلوب به مطالبات متنوع شهر و شهروندان است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای مطالبات شهروندان از شهرداری و وظایف محوله به این مجموعه خاطرنشان کرد: خدمات و مسئولیت‌هایی چون حمل و نقل درون شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، توجه به امر احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، ساماندهی حاشیه نشینی، توسعه فضای سبز شهری، مسیرگشایی و ده‌ها موضوع دیگر اگرچه بر عهده شهرداری قرار گرفته با این حال پاسخگویی مناسب به این مطالبات جز با همراهی و حمایت‌های دولت و تخصیص اعتبارات و بودجه‌های لازم امکانپذیر نخواهد بود چراکه اعتبارات و بودجه‌های شهرداری کفاف این حجم از نیازها و مطالبات را نمی‌دهد.

نجفی در عین حال از تلاش شهرداری تبریز برای پیگیری جدی مطالبات و نیازهای اعتباری و حمایتی این مجموعه از کانال دولت و مجلس خبر داد.

لزوم تعامل درون سازمانی برای هم‌افزایی در خدمت

شهردار تبریز بر لزوم ایجاد و تقویت تعامل درون سازمانی در بین مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری به منظور هم‌افزایی در راستای ارتقای سطح خدمات به شهر و شهروندان تأکید کرد.

نجفی تصریح کرد: همکاری و تعامل رمز موفقیت یک سازمان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدون و نیز تنها راه اعتلاء و اعتبار آن به شمار می‌رود و شهرداری تبریز به عنوان خدماتی‌ترین سازمان و دستگاه اجرایی، بیش از هر سازمان دیگر نیازمند برقراری تعامل و همکاری درون سازمانی است تا از این طریق ضمن هم‌افزایی در روند خدمات‌رسانی، زمینه برای اعتمادی عمومی به آن نیز فراهم شود.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های موجود در تک تک سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری به لحاظ برنامه‌ریزی، طراحی پروژه‌ها و مدیریت بر لزوم هم فکری و همسویی میان بخش‌های مختلف شهرداری تأکید کرد.

نجفی افزود: باور به توانمندی‌های همدیگر و بهره‌گیری از تجربیات متقابل، راه را برای تسریع روند تحقق اهداف و برنامه ها و در کنار آن ارتقای سطح رفاه عمومی شهروندان هموارتر کرده و از شهرداری تبریز، نهادی موفق در ارایه خدمات به مردم خواهد کرد.

وی گفت: رمز موفقیت سازمان‌ها، نه تک محوری و عملکردهای جزیره‌ای بلکه تعامل و هم‌افزایی برای اهداف مدیریتی و خدمتی است و شهرداری تبریز نیز می تواند به چنین سازمانی تبدیل شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خدمات‌رسانی صحیح، اصولی و درست مبتنی برخواست‌ها و نیازهای شهر و شهروندان را اصلی‌ترین وظیفه مدیران و کارکنان شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به عنوان خدماتی‌ترین دستگاه اجرایی باید با تنظیم برنامه‌ها، اهداف و سیاست‌های خود، پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشد و در این راه با اولویت‌بندی ضرورت‌های خدماتی و عمرانی، در راستای رفع مشکلات شهر و شهروندان گام بردارد.

وی جلب رضایتمندی عمومی در قبال عملکرد این مجموعه را در گرو خدمات‌رسانی مطلوب و صحیح به شهروندان دانست و افزود: خدمات شهرداری و نیز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی این مجموعه بدون توجه به اصل رضایتمندی مردم امکان توفیق و ماندگاری ندارند و مدیران و پرسنل شهرداری باید تمام اقدامات و کارهای خود را در راستای تلاش برای جلب رضایت مردم قرار دهند.

شهردار تبریز در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تکیه بر همین اصل، خدمات شهرداری مورد رضایت شهروندان و در راستای خواست و نیاز آنان باشد.


نوشته شده در   شنبه 28 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode